Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
On 2019-10-22 at 22:02, slejnard said:

Eller @Linus som kan mycket om datorer? 

@slejnard Jag kör såväl SATA-SSD, USB-SSD, NVMe-SSD som DAS med HDD i RAID. Min primära studiodisk är stora hårddiskar i RAID, men jag lägger stora ljudbibliotek på SSD för snabb inläsning. Jag ser väl inget egentligt problem med SSD och slitage. Jag hade kunnat tänka mig att köra inspelning mot en USB-SSD likväl. All lagringsmedia kan dö så det är bara att ha kontinuerlig backup.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, slejnard said:

Nu har jag joxat mer. Hur låter det? Gjort om sång å bas å plussat på ett solo:

https://www.dropbox.com/s/xn39g1evix1i3as/Moving %26 Grooving.wav?dl=0

 

Wow! Stor skillnad. Basen passade mycket bättre nu. Hela låten låter öppnare och mer balanserad. Din röst och alla gurkor blir lättare att ta till sig med. 

 Jo det lät bättre med solot där, snyggt solo med.

 Gillar wah wah prylen med. Eller vad det nu är för effekt där. 😎

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, -k9- said:

Wow! Stor skillnad. Basen passade mycket bättre nu. Hela låten låter öppnare och mer balanserad. Din röst och alla gurkor blir lättare att ta till sig med. 

 Jo det lät bättre med solot där, snyggt solo med.

 Gillar wah wah prylen med. Eller vad det nu är för effekt där. 😎

Tackar! Ska slipa lite mer på sången/sångljudet.  Tror jag vet vars det surar...

Japp en autowah som finns i waves GTR 👍😄

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, slejnard said:

Tackar! Ska slipa lite mer på sången/sångljudet.  Tror jag vet vars det surar...

Japp en autowah som finns i waves GTR 👍😄

Kanon kul idé med "people" svaret där, snyggt som fan!!!! Ja, slipa lite till på sången. Du låter väldigt kontrollerad i verserna, något mer osäker när det pilar uppåt. Småkrejjer egentligen. BRA!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, Dark Of Light said:

Kanon kul idé med "people" svaret där, snyggt som fan!!!! Ja, slipa lite till på sången. Du låter väldigt kontrollerad i verserna, något mer osäker när det pilar uppåt. Småkrejjer egentligen. BRA!!!

Tack dol! Kul att du gill art. Ska dyka påt igen

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, slejnard said:

Blir bättre ljud på tuben..
 

 

Wow! 😮

Låter ju inte alls som ett demo längre. Tycker det låter proffsigt. Vore nog synd att städa mer i låten nu. Den låter lagom skitig med ett snyggt Slay-sway just nu. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...