Jump to content
Annons

Melankoliskt vemod


slejnard

Recommended Posts

Annons

För tankarna till Kent. Låter bra. Men det krävs nog att man är på rätt humör när man lyssnar på den. Tänker mig att man kanske sitter på tunnelbanan på natten och ser landskapet passera utanför och hör denna i hörlurarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, Erik dP säger:

För tankarna till Kent. Låter bra. Men det krävs nog att man är på rätt humör när man lyssnar på den. Tänker mig att man kanske sitter på tunnelbanan på natten och ser landskapet passera utanför och hör denna i hörlurarna.

Tack Erik dP! Kent gillar jag mycket. Ja det är kanske inte nån låt man slår igång när man är på partyhumör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte!? Då går alla hem och det blir mer öl över 🙂 Detta tillhör bland det absolut bästa du krystat ur dig mannen! Din röst och sången på svenska(!) gör sig så bra i detta sammanhang, det riktigt nuppar i öronen. Roligt att du utforskar nya avenyer på den musikaliska kartan. Riktigt nice!!! 👍

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt gitarr. Bra rytmspår. Låter som en sån där grej som man sitter på, men det är väl en trummaskin? Helt ok sång.

Tycker att det blir lite väl "släpigt". Vet inte om man skulle höja tempot ett par bpm, eller kanske tillföra något rytminstrument, eller något annat.

På det hela taget bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
På 2018-03-10 på 14:20, slejnard säger:

Hej! 

Blev så deppad av att ha en å en halv meter snö kring nejderna att jag bara kände för att skriva en sorglig ballad. Hör inte till vanligheterna. Kom gärna med feedback 

 

Ja förstår att du blir så deppad av bara 1 ½ meter snö. Allt för lite, det ska väl vara minst 3 meter för att du ska hoppa av glädje och göra glad låt av det.😆

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-03-19 på 11:37, Vesuvius säger:

Utmärkt gitarr. Bra rytmspår. Låter som en sån där grej som man sitter på, men det är väl en trummaskin? Helt ok sång.

Tycker att det blir lite väl "släpigt". Vet inte om man skulle höja tempot ett par bpm, eller kanske tillföra något rytminstrument, eller något annat.

På det hela taget bra.

Tackar! Det är precis som du tror. En Cajon. Inte trummaskin. I och med att den går så långsamt så valde jag att loopa den för att få bra flöde. Samma med tamburinen. La även ett delay på trumman! Gitarren är ”live” två st hela tagningar. Spelade fel på ett ställe men det blev märkligt fett så lät det vara 🙂 . Vad tror du om triangel och bongos? Tempot har jag provat ändra men vart inte bra. En Acke kanske? 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-03-20 på 12:01, Die Hard säger:

Ja förstår att du blir så deppad av bara 1 ½ meter snö. Allt för lite, det ska väl vara minst 3 meter för att du ska hoppa av glädje och göra glad låt av det.😆

Ja men så är det ju 😄 

Jag är sällan deppig så låten känns lite ”konstig” att lyssna på nu när man är lärka! 😛 Har du nåt tyckande kring själva låten? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
3 timmar sedan, slejnard säger:

Ja men så är det ju 😄 

Jag är sällan deppig så låten känns lite ”konstig” att lyssna på nu när man är lärka! 😛 Har du nåt tyckande kring själva låten? 🙂

Vinterblues skulle den kunnat heta. 😄 Glömde kommentera själva låten eftersom jag tyckte behövde lyssna en gång till innan. Jodå den funkar helt klart. 👍 Som du skrev spelade fel på ett ställe men lät det vara.. Lyssnar man på vissa låtar som gjorts av välkända band genom hörlurar så hör man ibland misstag, oönskat glissando etc som man gjort för att maskera så gott det går. Lite fel här och där gör inte så mycket tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...