Jump to content
Annons

Juryn har sagt sitt! Studiofestival - 2018


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons
På 2018-02-15 på 12:00, Yllet säger:

Anmälan sker genom att du skriver en kommentar i denna tråd.

Det görs idag ofantligt mycket bra musik som borde få mer uppmärksamhet. Kanske är det just du som sitter hemma och (sk)ruvar på nästa hit?
 
Studio drar idag igång en liten musikfestival/tävling där alla genrer är välkomna och med fokus på att det ska vara roligt och prestigelöst. Det enda som krävs för att medverka är att du är registrerad här på forumet.

Själva festivalen går till som så att du själv, eller tillsammans med andra, skriver och spelar in en nyskriven (aldrig tidigare utgiven) låt. Bidraget får vara max fyra minuter långt i valfri genre, med eller utan sång. Låten skickas sedan till studiofestival2018@gmail.com (wav, utan limiter) via www.sprend.se senast den 30 april, tillsammans ditt användarnamn.

I början av maj sammanställs sedan samtliga bidrag i en låtlista på Soundcloud, där en enväldig jury slutligen väljer ut ett vinnande bidrag. De medverkande eller utomstående kan alltså inte vara med och påverka utgången. Priset är i skrivandets stund inte fastställt, men det kommer garanterat vara mödan värt. Nu vet vi alla att det naturligtvis inte går att tävla i musik, men vi på redaktionen tror ändå att ett pris kan vara en liten sporre för många och kanske en nödvändig spark i baken för andra. 

Bedömningen kommer i första hand inte handla om produktionen i sig, utan hur bra själva låten är. Detta kan givetvis gå hand i hand, men det är musiken som bedöms i första hand.

Jag vill även passa på att tacka alla medlemmar. Utan ert engagemang hade denna festival förmodligen aldrig blivit av.

Anmälan sker genom att du skriver en kommentar i denna tråd.

Härligt!!  Ingenting att förlora

Link to comment
Dela på andra sajter

Har saker som måste filas lite på under dagen, och måste gimpa längden till den tråkiga siffran 4 minuter, men skickar under kvällen en låt :-)

Det är under mitt gamla "flytande" project dIGITAL Dreamers. En dynamisk grupp som brukar vara mellan en och fyra medlemmar med mig som enda fasta punkt, men som legat i träda alldeles för länge.

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! Sista dagen att skicka in.

Följande nya bidrag har tillkommit:

  • Söt tjej i en tuff värld
  • Dissolve
  • All or nothing
  • Evil
  • Mammas gata
  • Feel the same
  • nisse8811_1sttry?
  • Amazing Disgrace
  • Strangers
  • I feel fine
  • When the storm rages on

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vart den iväg! "Which Way Lies Tomorrow?". Jag har inte sjungit på över 15 år, så ringrosten fick mig att inse att det här får bli instrumentalt. Då får vi se vad som händer framöver :-)

Jag har inte räknat RMS på hela filer på länge, mest sett till att dialoger håller sig till rätt LUFS short-term, så skickar i 24-bit för att normalization ska ske så smärtfritt som möjligt.

Redigerat av van Caine
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-05-01 på 18:58, Yllet säger:

En komplett lista på samtliga bidrag kommer inom de närmsta dagarna. Men jag kan redan nu säga att antalet bidrag blev klart fler än förväntat. Kul!

Mvh Jon

Roligt att höra. Tyvärr hann inte jag komma med denna gång....

När får man höra bidragen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, ostfisk säger:

Vore kul att höra bidragen innan juryn utser vinnaren! Så kan man skapa sig en egen uppfattning!

Så kommer det absolut bli. Tar lite tid att sortera, ladda upp och ställa lika volym på alla bara. Men det kommer 🙂

 

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste be följande bidrag skicka in sina låtar igen, då nerladdningstiden gått ut

Arctic Heart
Refugees welcome. I hope you can remember us
For You
Heat Of Love
Incent Of Attack
Which Way Lies Tomorrow?
 

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans, fixar det inom kort! Datorn den ligger på sitter på ganska massiv maintenance just nu som kommer ta en stund, men skickar i rödaste rappet den är klar (och jag vaken)!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, van Caine säger:

Attans, fixar det inom kort! Datorn den ligger på sitter på ganska massiv maintenance just nu som kommer ta en stund, men skickar i rödaste rappet den är klar (och jag vaken)!

Härligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Följande 30 ? låtar kom med. Är det så att någon titel eller artistnamn ska ändras, så är det bara att hojta till. Gällande Soundcloud så är vi på g! Och sen är det bara för juryn (som också kommer att presenteras inom kort) att sätta igång.

ANDSOWHY - My sence of purpose
Austerity & the Heart - I hope you can remember us
Björn Karlsson - Söt tjej i en tuff värld
Bresho - Vibes
Carl Cadello - Mammas gata
Daniel Bergius - Ögon Blå
Erik dP - Push That Button
Fredrikcarlsimon - Arctic Heart
Glenna - Friend
Golya - Dissolve
Hellfog - Incent Of Attack
House of snakes - All or nothing
Jan Martinsson - Tiny Tilly
JEvaldsson - Heat Of Love
KRAKEL - Evil
Lars Nilsson - Working Hard
Mangseth Music Maker- Lean on me
Mattswe - Love Jungle
Micklar - Feel the same
nisse8811_1sttry
RoachByte - Spectrum of the sky
RoostersCall - We're leaving now
Spleensweden - For you
TEETHGRINDER - Amazing Disgrace
The Cruds - Strangers
Thomas Jönsson - När alla broar bakåt brändts
Ulrik Ehn - Tomorrow
UpSideDucks - I feel fine
Wernborg - Om man inte vet vart man är på väg, spelar det ingen roll åt vilket håll man går
Zandra Klasson - When the storm rages on.mp3

Mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag brukar bara skriva Erik dP (forumnamn) när jag lägger upp låtar här på forumet, men om du publicerar på Soundcloud (eller ngn annanstans) så kan du använda mitt riktiga namn: Erik de Pomian.

Har du funderat på att sätta ett datum för ännu en tävling/forumfestival så vi slipper solskenet under sommaren? Tex oktober?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...