Jump to content
Annons

Juryn har sagt sitt! Studiofestival - 2018


Jon Rinneby

Recommended Posts

49 minuter sedan, slejnard säger:

Följdfråga. Ponera att jag gör en egen låt helt själv men även ”gästar” en annan forummedlems låt. Är det tillåtet? Så vill jag minnas att det varit i nån tidigare forumfestival. 

Med vänlig hälsning, Mr Nard 😎

Funkar absolut 🙂 Bara trevligt.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
22 minuter sedan, Danne Z säger:

Det är synd att Yllet har för avsikt att platta till alla bidrag och inte tillåta 14 LU headroom som är standard.

Vi kan absolut köra på -14 eller -16 LUFS, det är i praktiken att föredra. Tanken var mer att bidragen skulle stå sig mot annan musik på just Soundcloud, som inte har någon volymautomatisering än.

Men vill medlemmarna ha svagare än just -12 LUFS, så kör vi naturligtvis på det. Sen blir det å andra sidan knappast "korv" av -12 LUFS, om det nu inte är väldigt odynamiskt mixat.

Mvh Jon

 

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, Danne Z säger:

Visst utgår du från integrated loudness och inte short term loudness?

Korrekt. Det som tidigare gick under namnet RMS, vilket i princip är samma sak, men att LUFS återger än mer exakt gällande vilken volym vi faktiskt upplever.

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
2 timmar sedan, slejnard säger:

Fråga: döper man ” låt- användarnamn” eller bara låttiteln?

Spelar inte så stor roll, men om jag får välja: Användarnamn_titel 🙂

/J

Redigerat av Yllet
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Vesuvius säger:

Hur blir det när röstningen kommer igång?

Kommer man att se hur det utvecklar sig eller kommer siffrorna att vara dolda och ett resultat meddelas när röstningen är avslutad?

Den är dold och sköts av en jury som inte har någon anknytning till detta forum.

Mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Yllet säger:

Den är dold och sköts av en jury som inte har någon anknytning till detta forum.

Mvh Jon

Trodde vi skulle rösta själv, som det alltid brukar vara. Detta var ju udda.  

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en vän började med projektet idag. 🙂 Bra initiativ, detta kan bli spännande och kul med denna festival.

Redigerat av pxm
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
9 timmar sedan, pxm säger:

Jag och en vän började med projektet idag. 🙂 Bra initiativ, detta kan bli spännande och kul med denna festival.

Kör du med det gamla vanliga som atonal jazz/blues så vet alla direkt att det är ditt bidrag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...