Jump to content
Annons

Kemper metal!


magnus83

Recommended Posts

Nu är den här. Min underbara fina vackra Kemper!!!!

Hämtade ut den vid femtiden, åkte hem så fort som min skruttbil kunde. Sedan köpte jag ett par profiler som herr Die Hard hade rekommenderat som verkligen lät sjukt bra i mina stackars självdöda blomkålsöron.

Efter det slängde jag ihop en kort trudelutt för att meka lite ljud 🙂

Vad tycker ni?

Har gjort nada med gitarrljudet. Basen som också är genom Kempern har jag höjt lite runt 100hz plus en kompressor.

https://soundcloud.com/nestergaard/kemper-test

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu ska jag inte vara sån... Kul att du är nöjd men metal är i min mening den tristaste genren av dem alla. Förstår inte denna fäbless för färdiga ljud på burk. Alla använder kemper med samma profiler, alla använder Slate till trummor och varenda produktion låter i princip likadant. I 9 fall av 10 vet jag precis hur det kommer låta innan jag ens lyssnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bullerbyn, jag förstår vad du menar. Men gäller inte det för alla genrer? Låter inte nästan all pop musik likadant, ljudmässigt?

Jazz? Klassiskt...osv. Och själv så är jag nöjd om jag får det att låta som alla andra i denna genren, för jag gillar deras ljud! Jag är inte ute efter att starta en ljudrevolution eller göra ett helt eget sound. Det har jag inte kunskaper för, inte heller utrusning till. Får jag till ett sound som tilltalar mig så är jag helnöjd. Musikmässigt däremot är en annan sak.

Btw, jag använder inte Slate 😉

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu ska jag inte vara sån... Kul att du är nöjd men metal är i min mening den tristaste genren av dem alla.

Men nu är du en sån. Vad gör du här då? Bidrar ingenting och ingen som bryr sig vad du tycker. Get the funk out ur tråden helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är du en sån. Vad gör du här då? Bidrar ingenting och ingen som bryr sig vad du tycker. Get the funk out ur tråden helt enkelt.

Om jag bidrar eller inte är väl knappast din sak att avgöra. Jag bara delgav min åsikt och detta är ett diskussionsforum där vi diskuterar. Eller vill du bara bkli konstant avsugen och där alla tycker som du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard och Bullerbyn, skaffa ett rum!

Men visst kan det vara intressant att diskutera hur nya produkter som tex kemper påverkar musikbilden generellt. Den har ju fått stort genomslag och borde således påverka hur många skivor låter. Samtidigt så är ju hela poängen att man kan printat olika stärkare.

Sen tycker jag att metal är en genre som verkligen kan låta olika. Sen kan subgenres låta väldigt specifikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Läste diskussionen utan att lyssna på filen och tänkte att jo, metal låter rätt jävla likriktat och trist idag....., kopplade in lurarna och lyssnade....., fy fan låter ju hur fett som helst.... och då har jag hållt på med det här i 20+ år....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt everlastingrecords! Ja basen blev helt OK! 🙂

Tro det eller ej, men jag har en bas. En Daion Power Mark XX - B, som jag alltid har tyckt låtit apa. Ända tills jag bytte strängar, jävlar vilket ljud det blev!! Och det blev ju inte sämre med en grym profil på Kempern 😉

Och jag som tänkte byta in den mot ett tio-pack Justin Bieber plektrum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om jag bidrar eller inte är väl knappast din sak att avgöra. Jag bara delgav min åsikt och detta är ett diskussionsforum där vi diskuterar. Eller vill du bara bkli konstant avsugen och där alla tycker som du?

Du utgick från dig själv som vanligt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad roligt everlastingrecords! Ja basen blev helt OK! 🙂

Tro det eller ej, men jag har en bas. En Daion Power Mark XX - B, som jag alltid har tyckt låtit apa. Ända tills jag bytte strängar, jävlar vilket ljud det blev!! Och det blev ju inte sämre med en grym profil på Kempern 😉

Och jag som tänkte byta in den mot ett tio-pack Justin Bieber plektrum...

😳 Aldrig hört talas om. Får googla på den basen. 😄 Ja där hör man skillnaden på gamla döda strängar. Du får avvakta dem där Bieber plektrumen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade vart intressant att veta vad det är du tycker låter dåligt. 🙂

Det som du tycker låter bra är nog det jag tycker låter illa...denna typ av musik(?) passar bra när man ska spy tycker jag.

distad bas låter fis, guran bölar, sångaren pressar ur något som låter som att hen mår riktigt dåligt. Ungefär så är nog kärnan 🙂

ps. känner till att det finns de som tycker annat såklart 🙂

Redigerat av MRS8
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svaret. Då är det inte mix mässigt något du stör dig på, utan mer genren i sig.

Om någon lägger upp en hiphop låt här på forumet så väljer jag att inte skriva något, av anledningen att jag känner samma för hiphop som du känner för denna slags musik. Just saying....

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...