Jump to content
Annons

Kemper metal!


magnus83

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

Det som du tycker låter bra är nog det jag tycker låter illa...denna typ av musik(?) passar bra när man ska spy tycker jag.

distad bas låter fis, guran bölar, sångaren pressar ur något som låter som att hen mår riktigt dåligt. Ungefär så är nog kärnan 🙂

ps. känner till att det finns de som tycker annat såklart 🙂

Du kan ju bilda med Bullerbyn en egen gnälltråd om vi som hatar metal. Ni verkar passa så bra ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju bilda med Bullerbyn en egen gnälltråd om vi som hatar metal. Ni verkar passa så bra ihop.

"Die Hard" Du verkar ju uppenbarligen ha ett stort problem med att människor inte tycks dela din fäbless för i mina ögon en genre som stagnerat produktionsmässigt. Jag uttryckte enbart min åsikt om att jag tycker att just metal i denna form som trådskaparen lade upp är en stereotyp produktion.

Detta var liksom inget påhopp på någon individ. Man tycker ju att man skall kunna skriva saker på ett diskussionsforum utan att behöva försvara varje ståndpunkt?

Med tanke på ditt nick samt din "coola" avatar kan man anta att du är särdeles känslig just när det gäller metal? Men jag måste medge att jag trodde du var såpass vuxen att man skulle kunna dryfta såna här åsikter utan att du skulle känna dig djupt kränkt?

Uppenbarligen mår du dåligt över mina åsikter då du drar upp mig i var och varannat inlägg och då dyker ju nästa fundering upp huruvida du ens är vuxen? Det känns nästan som när man möts av mothugg från ett barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Die Hard" Du verkar ju uppenbarligen ha ett stort problem med att människor inte tycks dela din fäbless för i mina ögon en genre som stagnerat produktionsmässigt. Jag uttryckte enbart min åsikt om att jag tycker att just metal i denna form som trådskaparen lade upp är en stereotyp produktion.

Detta var liksom inget påhopp på någon individ. Man tycker ju att man skall kunna skriva saker på ett diskussionsforum utan att behöva försvara varje ståndpunkt?

Med tanke på ditt nick samt din "coola" avatar kan man anta att du är särdeles känslig just när det gäller metal? Men jag måste medge att jag trodde du var såpass vuxen att man skulle kunna dryfta såna här åsikter utan att du skulle känna dig djupt kränkt?

Uppenbarligen mår du dåligt över mina åsikter då du drar upp mig i var och varannat inlägg och då dyker ju nästa fundering upp huruvida du ens är vuxen? Det känns nästan som när man möts av mothugg från ett barn?

Ja, när det kommer till Kempern tror jag att det är lite... Känsligt... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, när det kommer till Kempern tror jag att det är lite... Känsligt... ☺️

Tydligen är det så... Äger ju en Kemper själv och när det spelats in Metal här i studion har det knappast varit förstavalet, möjligtvis när det gjorts slaskar eller pre-productions. Håller på med ett band just nu med mycket fläskgitarrer och använder en Randall Trasher samt en 5150 m.m.

Kempern har inte ett skit att komma med om man jämför med en bra uppmickning på 2-3 mickar genom Soundtracs Solitaire bordet. Men som sagt i en hemma-setup så funkar det men den är ju knappast lösningen på allt som många vill påskina.

Jag brukar kalla den för den dyraste stämapparat jag ägt, för det är det den mestadels används till. här. Använder den mycket också för att snabbt krana fram nåt ok slaskljud när man ska testa prylar.

Har testat mängder med profiler (även köpta) och tycker att den som sagt är ok men den bidrar till likriktningen i produktioner precis som dessa triggade Slate trummor man hör prick över allt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bullerbyn du borde ta ett par profiler på den setupen du beskriver. Jag hade lätt köpt, och säkert fler med mig :-)

Självklart är det lätt att saker och ting hypas, särskilt dyra saker då man desperat vill rättfärdiga sitt köp med att det måste låta svinbra, för det var svindyrt. Men för min del är det inte så. Jag tycker verkligen att det låter hur bra som helst, och att jag skulle aldrig få till ett sådant här ljud annars. Inte med mina bristande kunskaper och utrustning. Nu har jag det jag behöver för att få det ljud jag vill ha. That's it! Jag är nöjd!

Nu kan jag koncentrera mig på att producera Musik!

För det var ju anledningen till att jag från första början har köpt all denna hård och mjukvara. :-)

I'm a happy camper!!! :-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker de två senaste inläggen tydliggör hela diskussionen. Det handlar om nivå och tidsåtgång tänker jag. Om man kan sina saker, har utrustningen och har tid kan man nog få fram bättre och mer spännande ljud. Men för den som inte kan livnära sig på inspelning, har begränsat med utrustning och lokalmöjligheter och framförallt lite tid att experimentera så är väl kemper ett lysande verktyg. Till priset av att det kanske låter mindre "eget" i brist på bättre ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullerbyn du borde ta ett par profiler på den setupen du beskriver. Jag hade lätt köpt, och säkert fler med mig :-)

Självklart är det lätt att saker och ting hypas, särskilt dyra saker då man desperat vill rättfärdiga sitt köp med att det måste låta svinbra, för det var svindyrt. Men för min del är det inte så. Jag tycker verkligen att det låter hur bra som helst, och att jag skulle aldrig få till ett sådant här ljud annars. Inte med mina bristande kunskaper och utrustning. Nu har jag det jag behöver för att få det ljud jag vill ha. That's it! Jag är nöjd!

Nu kan jag koncentrera mig på att producera Musik!

För det var ju anledningen till att jag från första början har köpt all denna hård och mjukvara. :-)

I'm a happy camper!!! :-)

Ska ta nån helg å leka lite med profiler. Får se när tiden finns. Sälja?!? Nä, dom kan du få om det blir bra. Randall Trasher stärken låter sjukt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...