Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Pheeew! då var det inte fråga om traditions haveri från din sida. Bara en liten grupp son övertolkade och läste in för mycket i ditt förra inlägg. Villa bara ta upp frågan innan samhället störtas av kulturhaveristerna. så det var skönt att få lite Klarhet På Det.

(Förtydligande; Den sista raden var bara ironiskt formulerad så det är ingen ide att Klaga På Det) 😑

Men nu en KPD. 🥰 :wub:

😆😛

Gott Nytt År från Lund!

Back to yah from the längstha.
Link to comment
Dela på andra sajter

JA VARS ÄR HAN? 😮

Har målat väggen. Där trappan är. 😳

Och internet är påfyllt!!! 😄

Ja... Var ÄR han?

Deee Geee!?? DEE!? GEEEEE!? DEEEEEEEEEEEEEEE-

EEEEEEGEEEEEEEEE-

EEEEEEE!!!!!!!!!!? host, host...

Nu får du inte gå in i väggen innan färgen torkat.

Internet med fyllning 😳 Vad ska de hitta på härnäst?

Hur låter detta? Beatles A hard days night med mej och sambon.

http://dl.dropboxusercontent.com/u/9809462/LoJa-%20A%20Hard%20days%20night.mp3

Håller med gud! I övrigt låter det som du med sambo i A Hard Days Night. Bra alltså!
Vill ha "flummigare", släpigare sång. Sup till innan vet jag 😆 Näh, det låter bra detta mannen. Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Fräsigt!

Jag får en andra stämma i huvet på textraden: But when I get home to you I find the things that you do

Tack. Jo det ska egentligen vara stämsång där men vi har rätt olika röster så det kanske funkar ändå med unisont? Eller ska vi öva in mer stämsång? Vi har det på en del låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fräsigt!

Jag får en andra stämma i huvet på textraden: But when I get home to you I find the things that you do

Hör du röster så bör du tänka på vad de säger åt dig att göra innan du ens tänker göra det som de säger åt dig att göra. 😳

Så länga de inte bara mässar; KPD, KPD KPD, för då är det bara att Köra På Det. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja... Var ÄR han?

Deee Geee!?? DEE!? GEEEEE!? DEEEEEEEEEEEEEEE-

EEEEEEGEEEEEEEEE-

EEEEEEE!!!!!!!!!!? host, host...

Nu får du inte gå in i väggen innan färgen torkat.

Internet med fyllning 😳 Vad ska de hitta på härnäst?

Håller med gud! I övrigt låter det som du med sambo i A Hard Days Night. Bra alltså!

Vill ha "flummigare", släpigare sång. Sup till innan vet jag 😆 Näh, det låter bra detta mannen.

Va gott! 😄 Då funkar låtarna. Thanks!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Jo det ska egentligen vara stämsång där men vi har rätt olika röster så det kanske funkar ändå med unisont? Eller ska vi öva in mer stämsång? Vi har det på en del låtar...

Tycker det är lättare (busenkelt faktiskt) att dubba eller lägga stämmor på mig själv men svårare på andras röster. Fraseringen, tonläget försvårar. Kanske kan du testa maskinella stämmor via datormaskinsapparaturaggregatet? Eller så får det vara unisont men då får det inte diffa för mycket varken tonalt eller i frasering, då låter det slarvigt speciellt tonalt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sjungt så vrållänge. Sen 2008 solosång kanske? Sambon började sjunga med mig så smått 2012 och sjunger även i kör. Blir stadigt bättre å bättre. 🙂

Tycker det är lättare (busenkelt faktiskt) att dubba eller lägga stämmor på mig själv men svårare på andras röster. Fraseringen, tonläget försvårar. Kanske kan du testa maskinella stämmor via datormaskinsapparaturaggregatet? Eller så får det vara unisont men då får det inte diffa för mycket varken tonalt eller i frasering, då låter det slarvigt speciellt tonalt.

Bra tips där DOL!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör du röster så bör du tänka på vad de säger åt dig att göra innan du ens tänker göra det som de säger åt dig att göra. 😳

Så länga de inte bara mässar; KPD, KPD KPD, för då är det bara att Köra På Det. 😛

Kåter, Böger, Häger, Tröger, Vänster, Bröster och Lägger. De alternativa dvärgarna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...