Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Sjunger lite för snyggt och städat, lite för snyggt och städat ljud med. Borde backa lit ifrån micken så att hon vågade ta i lite mera, eller kanske höra sig själv lite svagare i lurarna för att ge mera för att inte drunkna i mixen. Hon har annars en rik och luftig röst som jag skulle lägga på ganska mycket rörvärme på, snudd på gå för rörmättad till och med, för att framhäva den mera. Så tycker jag. ☺️

Låter ju inte dåligt alls så det är helt klart värt att jobba på. 😎 B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sjungt så vrållänge. Sen 2008 solosång kanske? Sambon började sjunga med mig så smått 2012 och sjunger även i kör. Blir stadigt bättre å bättre. 🙂

Bra tips där DOL!

Runt -87 lade jag trummorna på hyllan (ingen dålig hylla) och började med sång. I början på -90 hade jag mitt första "seriösa" band, detta pågick av och till i olika konstellationer och inspelningar/gig fram till 2010 kanske då jag inte mådde speciellt bra längre pga en hel massa orsaker. Jag är en gammal man, minst lika gammal som gud 😉

Har alltid varit mer "artist" än "studioråtta". Mer textförfattare än intresserad av knappar och rattar... Men det beror på vad för rattar jag ska ratta förstås ☺️

Borde egentligen gräva fram min gamla demos från lådorna och lägga upp någonstans för allmän utskrattning... Tips på ngt bra ställe och lägga upp dessa pinsamma alster. Gratis och gott förstås och tillgängligt för andra..? Måste MP3:a dem först antar jag. De ligger på minidisc (ja, såååå gammal är jag).

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tackar 😄. Jo jag valde bort metronomen. På gott och ont. La först en ynklig acke som jag sen la annat på ovantopp!

Med Den typen av låtar så är det nästan bara ettan i takten som måste sitta hela tiden. Resten av svänget kommer naturligt om man har det naturligt och jag tycker att svänget låter naturligt så du har naturligtvis det naturliga svänget helt naturligt. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Runt -87 lade jag trummorna på hyllan (ingen dålig hylla) och började med sång. I början på -90 hade jag mitt första "seriösa" band, detta pågick av och till i olika konstellationer och inspelningar/gig fram till 2010 kanske då jag inte mådde speciellt bra längre pga en hel massa orsaker. Jag är en gammal man, minst lika gammal som gud 😉

Har alltid varit mer "artist" än "studioråtta". Mer textförfattare än intresserad av knappar och rattar... Men det beror på vad för rattar jag ska ratta förstås ☺️

Borde egentligen gräva fram min gamla demos från lådorna och lägga upp någonstans för allmän utskrattning... Tips på ngt bra ställe och lägga upp dessa pinsamma alster. Gratis och gott förstås och tillgängligt för andra..? Måste MP3:a dem först antar jag. De ligger på minidisc (ja, såååå gammal är jag).

Gör't!
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Får en känsla av att jag måste åka till Älvsbyn eller träffa någon därifrån snart. I två av de tre svenska programmen jag kollat på, i år, så nämns Älvsbyn i förbigående och så sjungs Se mig för här är jag, låt mig få komma nära. Pratar om "På spåret" och "Ingen bor i skogen".

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

G´morrgen! Behöver nog en KPD och en KPD, 😑

Sedan så ska jag se JVM med två koppar kärlek i kroppen. 🥰 :wub:

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...