Jump to content
Annons

Så fort Limitern jobbar så sprakar det, varför?


Gerterface

Recommended Posts

Så om man överstyr 34 pluggar så kommer det inte uppstå några knäpp?

Testa överstyr ett reverb ordentligt så upplever iaf jag att det knäpper ibland.

Ber om ursäkt, vaknade på helt fel sida idag. Sen tycker jag ibland att dina svar är korta och hånfulla.

Tycker det är bättre att du förklarar på en gång istället för att bara skriva "nej".

Fortfarande digitalt allting som man bara lyssnar till all fakta det finns och inte lyssnar på hur det faktiskt låter.

Bara för att det teoretiskt sätt inte kan vara så. Så behöver det inte vara så rent praktiskt.

Fast jag är ute på hal is nu, det vet jag. Jag upplever det så (ibland) i alla fall.

Redigerat av Dewho
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Första inlägget är i princip helt korrekt och belyser en av anledningarna till att det ibland kan låta crap när man för över material mellan den analoga och digitala domänen.

Alla som spelat upp mastrat material via en mediaspelare med balanserade utgångar genom en analog ingång på en mixer har erfarenhet av det. Minus tolv till tjugo decibel direkt på linjeingången innan man kan göra något vettigt av signalen.

Det enda jag tycker hen slirar på att dela ut restriktioner på vilka nivåer man ska ha in i en plugg. De flesta dynamikpluggar eller pluggar som adderar övertoner har möjlighet att anpassa sig till signalnivån på materialet. Och för övriga typer av pluggar har nivåer ingen betydelse, när det gäller signalbehandling i själva datorn. Pratar vi externa processer, till exempel Digidesigns DSP-kortlösningar, kan det vara en annan femma eftersom dessa mycket väl kan arbeta med fixa tal, till skillnad från datorprocessorernas flyttalssystem.

Resten av tråden har jag inte tagit del av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Finns det ingen resursmätare i win? I så fall så skulle leta reda på en bra och starta den när det börjar knastra för att se belastningen på systemet i realtid. Sen får man köra uteslutningsmetoden med pluggarna och söka en lösning den vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen resursmätare i win? I så fall så skulle leta reda på en bra och starta den när det börjar knastra för att se belastningen på systemet i realtid. Sen får man köra uteslutningsmetoden med pluggarna och söka en lösning den vägen.

Har testat detta, och det är varken mitt fysiska minne eller min processor som överarbetas. Processorn ligger runt ca 40% och ca 8GB av mitt fysiska minne används (har 12GB totalt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...