Jump to content
Annons

Sennheiser DrumMicA - gratis trumbibliotek


DigRules

Recommended Posts

Annons

Valde först att lägga ljudbanken på min instrumenthårddisk, installationen fastnade.

Provade igen, samma sak.

Valde sedan att låta programmet lägga ljudbanken där den självmant föreslår, under Användare/Delat på systemdisken. Samma sak. Den enda skillnaden var att programmet skapade en tom Sennheiser-mapp i roten på systemdisken.

AnUmMTX.png

Rätt misslyckat installationsskript tyvärr. Jag håller på att packa upp manuellt ur DrumMicA Library Part 1.pkg och DrumMicA Library Part 2.pkg (ligger som dolda filer på image-filen), så ska vi se om det går att redigera DrumMic'a!.xml till rätt sökväg i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valde först att lägga ljudbanken på min instrumenthårddisk, installationen fastnade.

Provade igen, samma sak.

Valde sedan att låta programmet lägga ljudbanken där den självmant föreslår, under Användare/Delat på systemdisken. Samma sak. Den enda skillnaden var att programmet skapade en tom Sennheiser-mapp i roten på systemdisken.

AnUmMTX.png

Rätt misslyckat installationsskript tyvärr. Jag håller på att packa upp manuellt ur DrumMicA Library Part 1.pkg och DrumMicA Library Part 2.pkg (ligger som dolda filer på image-filen), så ska vi se om det går att redigera DrumMic'a!.xml till rätt sökväg i efterhand.

Trist att det krånglar, kanske är så att MAC-versionen har någonting korrupt.

För mig så gick det utan några problem alls, jag kör Win-versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett komplett Kontakt 5 Player trumbibliotek med mixer, olika mikrofonval, förinspelade midifiler etc.

Ursäkta om jag är misstänksam, men funkar det verkligen med gratisvarianten av Kontakt? Det verkar inte va mycket som gör det numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag är misstänksam, men funkar det verkligen med gratisvarianten av Kontakt? Det verkar inte va mycket som gör det numera.

Jepp, funkar bra i Kontakt Player i full version efter att man reggat det i Service Center.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag är misstänksam, men funkar det verkligen med gratisvarianten av Kontakt? Det verkar inte va mycket som gör det numera.

Ja, gratisvarianten (Kontakt Player) följer med i nedladdningen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt misslyckat installationsskript tyvärr. Jag håller på att packa upp manuellt ur DrumMicA Library Part 1.pkg och DrumMicA Library Part 2.pkg (ligger som dolda filer på image-filen), så ska vi se om det går att redigera DrumMic'a!.xml till rätt sökväg i efterhand.

Fick du någon ordning på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en snabb mappning på mitt DTX900 och körde lite funkgrooves. För what it's worth: Jag tycker hi-haten funkar förvånansvärt bra efter att man bestämt sig vilka artikulationer man vill ha. Lite annorlunda mellan TD30 och Yamaha's dito. Besviken på virveln då jag inte kan få fram hyfsat naturtrogna virvlar som går från pp till ff då skillnad i sound kommer först runt mf nå'nstans känns det som. Baskaggen lite klickig som sagt. Hade gärna sett separata artikulationer för tomrims också. Jag gillar det här biblioteket bättre än Vir2's Studio Kit Builder (flopp) iaf. Men inget jag skulle använda i stället för SD, SSD, OWD, NIAR drums eller AD dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dynamik: låt börjar, kon ut. Låt slutar, kon it 😎

Högtalarkonen?

"Speciellt för er i publiken ikväll ska vi spela vår nya låt. Den heter Likström." 😑

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...