Jump to content
Annons

Hjälp mig värdera min elgitarr


Martin

Recommended Posts

Annons

...Epiphone-fördom kanske (inte kvalitémässigt) men jag gissar att det är svårt att få mer än 2000kr. Oavsett om den kostade 3 eller 7-tusen ny. Gibson-Les Paul Studio tror jag mig ha sett för runt 5000kr begagnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog för mig att de tjeckiska kostade aningen mer än kinas Epihoner. Har själv aldrig lirat på en tjeckisk dock. Men du får nog inte mycket mer för den ändå tyvär, kanske 2500, kanske lite mer, är vad jag tror, om du vill ha sålt den inom en snar framtid.

Om du verkligen gillar den så mycket, och har möjlighet, behåll den. Finns gitarrer för mångdubbla priset som aldrig verkar gå att justera så de känns riktigt sköna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen några tusenlappar, inte mer. Och jag hade utelämnat det där med "blod, svett och tårar" från annonsen. Sådant är bara pinsamt i säljsammanhang. Det här med att den har "mycket mer kvalité och känsla" än alla andra du testat är kanske också något du borde tona ner, om stämskruvarna inte sitter ordentligt?

Jag menar på intet vis att vara dryg eller försöka påpeka att det är en dålig gitarr du vill sälja - men jag har köpt och sålt mängder av gitarrer genom åren och kan bara säga att det är en stenhård annonsmarknad nuförtiden, och det finns väldigt lite utrymme för jidder.

EDIT: Skrev lite slarvigt.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha. Ja tack för synpunkterna! jag överdrev ju lite här på studioforum såklart.

hemmamarker. Hehe! 🙂 men sustainen i den är helt sjukt, får fan lust o gå och visa den nu och spela in.

edit: bra. gick o spela in, fick ont i handen av bendsen. så blev det något fel med tubeuppladdningen o nu är skiten borta... haha! aja. den låter iaf "stort"

http://www.youtube.com/watch?v=3C-BHH52zSU skiten kom visst upp nu, haha.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Förmodligen några tusenlappar, inte mer. Och jag hade utelämnat det där med "blod, svett och tårar" från annonsen. Sådant är bara pinsamt i säljsammanhang.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...