Jump to content
Annons

Problem med acapella


whaatswe

Recommended Posts

Jag har för tillfället ett rätt lurigt problem, och jag vet inte exakt hur jag ska förklara det men ska försöka så gott jag kan.

Håller på med en låt som jag har acapella till, men kan helt enkelt inte få den att passa sådär perfekt som jag vill, och det är då främst versen jag har problem med, refrängen passar in utan problem.

Har försökt att ändra säkert 1000 ggr och varje gång jag ändrar så får jag känslan av att jag fick det rätt, men sen går det kanske nån timme eller någon dag och så tycker jag ändå att det är något fel eller så låter det fel på något annat ställe. Men jag kan samtidigt inte sätta finger på exakt var det är fel. Så i nuläget kan jag inte ens säga om det är fel eller om det bara är jag som har börjat bli paranoid?

Jag TROR problemet ligger själva takten, alltså att sången går i t.ex 128 bpm överlag men sen vid vissa ställen går den i typ 130bpm. Sången är ju gjord för just den här specifika låten så jag vet att den "borde" vara på 128 bpm (och det är med just den takten jag får bäst resultat) men då jag "tappar" till låten får jag olika resultat varje gång.

Jag har helt enkelt slut på ideér på hur jag kan lösa detta, jag har försökt att klippa, jag har försökt att manuelt stretcha om den, jag har försökt med olika takter från 120-132bpm men får de helt enkelt inte att passa. Det ända jag inte har gjort är att be sångaren sjunga om, då jag redan har bett om det en gång tidigare och det skulle kännas o-proffsigt att be om det igen.

ALLA tips o trix eller idéer är välkommna! Eller om det finns någon som har lust att låna ut sina öron och se om ni blir något klokare på detta än jag är!

problem.mp3

mvh

Redigerat av whaatswe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sådär har lagt till bifogad fil med sången. Det är då framförallt biten fram till 0:45 jag är fundersam över.

Du utgår från att den som sjunger har perfekt timing ....

Nej verkligen inte, jag är snarare självkritisk över att jag inte kan komma på och lösa detta på egen hand om de nu ens existerar ett problem eller om det är mitt huvud som spelar mej ett spratt. Sen är jag väll självklart alltid ute efter att den musik jag gör ska låta så bra som möjligt och det ser jag inget negativt i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...