Jump to content
Annons

Mixa en av mina Produktioner / råa spår / stems /


crillemannen

Recommended Posts

[...]

Angående knasljudet i kicken så har det att göra med att jag använde en beta91a som ligger i baskaggen och det blev något konstigt resonans ljud tack vare vibrationerna, jag löste det senare med att lägga i lite mer dämpning i kaggen. Men det var ju ytterst lite så det ska nog inte var något problem.

[...]

Ah tack för svar där, crillemannen 🙂

Nä det är ju inget som inte går att försöka trolla med (som både Naymari och Neosus redan påpekat).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är vad jag lyckades knåpa ihop igår kväll innan jag gick och la mig.

Jag använde mig enbart av originalljuden eftersom det var väldigt bra inspelat allting.

Compressor - Logic´s inbyggda

Reverb - Logic spacereverb - Fjäder (Ja det är samma till allting)

EQ + volym - Behringer MX8000

Mastring - T-racks wall-limiter

Jag la inte ner någon större tid på mastring utan mixen var det roliga. 🙂

https://soundcloud.com/soundprocessingstudio/bloodlit-back_away

Jag kan fortfarande inte förstå vad det var för krux med körfilerna?? jag använde enbart två filer för de tog ca 20 minuter att ladda in en fil. Vad kan ha hänt där?

Provade att ladda hem andra projekt och det fungerade utan problem.

Redigerat av Soundprocessingstudio
Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär låter det om min lägenhetsmixning.

http://www.grahnsmusik.com/bloodlit.mp3

Inte nöjd men orkar int hålla på mer! Kul vare iallafall!

Såg förresten att Bloodlits nyaste finns på Spotify nu! Cool! 😄

Det går inte att lyssna på låten? 😠

Hur går det för alla andra som skulle ge sig på och mixa den här låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Hur går det för alla andra som skulle ge sig på och mixa den här låten?

Skapligt. Återkommer antagligen i nästa vecka med min mix 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Såhär låter det om min lägenhetsmixning.

http://www.grahnsmusik.com/bloodlit.mp3

Inte nöjd men orkar int hålla på mer! Kul vare iallafall!

Såg förresten att Bloodlits nyaste finns på Spotify nu! Cool! 😄

Förstår att du inte är nöjd när det inte ens kommer något ljud alls. Eller är det så att vi ska visualisera hur mixen låter? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Skapligt. Återkommer antagligen i nästa vecka med min mix 🙂

Vänligen,

CHAE

Nå hur går det då? Tog det must-en ur dig? 😛😆 Lite småjusteringar så slänger jag upp min idag eller i morgon. 🙂 Kul att det är en riktigt bra låt också. Gör det än roligare att hålla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå hur går det då? Tog det must-en ur dig? 😛😆 Lite småjusteringar så slänger jag upp min idag eller i morgon. 🙂 Kul att det är en riktigt bra låt också. Gör det än roligare att hålla på.

Ja just jävlar! 😮 Det där hade jag alldeles glömt bort 😊Det har ju varit så jävla gött väder ute så jag har varit ute med familjen nästan varje dag

Jag är inte helt och hållet nöjd med trummorna och basen. Måste slipa till dem lite mera. Men först; ostsmörgås och kaffe 🙂

😆 @"must-en"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen dåså, här kommer min mix. Kul projekt att greja med. Har inte mixat någonting på ett bra tag nu så det här kändes ju väldigt skönt att sätta tänderna i 🙂 Tror att jag redan sagt det här men det här är verkligen inte "min" musik men å andra sidan vart det roligare och mer utmaning att mixa loss.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/30490550/Bloodlit_Back%20Away.mp3

Tack till crillemannen och Bloodlit 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nä men så kul CHAE. 🙂 Vet inte vad jag ska tycka om din mix för det hörs inget från dig heller. ☺️ Är det något strul med forumet eftersom din inte heller hörs? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men så kul CHAE. 🙂 Vet inte vad jag ska tycka om din mix för det hörs inget från dig heller. ☺️ Är det något strul med forumet eftersom din inte heller hörs? 😲

Mäh! Måste ju vara något forumstrul för jag dubbelkollade jag när postat mixern och då lät det. Nu också... 😲😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu funkade det hör jag. 🙂 Basen är för hög och gurorna ligger för långt in mot mitten. Slänger upp min senare ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Basen är för hög och gurorna ligger för långt in mot mitten. Slänger upp min senare ikväll.

Aha, se där. Skulle precis säga att sången och virvel är för starka men så är det; man upplever olika ☺️

Gör't! Ska bli kul att lyssna på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen dåså, här kommer min mix. Kul projekt att greja med. Har inte mixat någonting på ett bra tag nu så det här kändes ju väldigt skönt att sätta tänderna i 🙂 Tror att jag redan sagt det här men det här är verkligen inte "min" musik men å andra sidan vart det roligare och mer utmaning att mixa loss.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/30490550/Bloodlit_Back%20Away.mp3

Tack till crillemannen och Bloodlit 🙂

Vänligen,

CHAE

Personligen tyckte jag basen var skitcool men gitarrerna är lite för "surriga" för min smak och virveln & sången håller jag med om att de borde sänkas lite.

Gött mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, se där. Skulle precis säga att sången och virvel är för starka men så är det; man upplever olika ☺️

Gör't! Ska bli kul att lyssna på 🙂

Tycker att sången och virveln är något för hög. Vet inte riktigt vad jag tycker om nivån på basen, men tycker själva grundljudet är lite konstigt. Brukar inte lyssna på sån här musik dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Personligen tyckte jag basen var skitcool men gitarrerna är lite för "surriga" för min smak och virveln & sången håller jag med om att de borde sänkas lite.

Gött mos!

Gör en mix själv. 🙂 Ju fler desto roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en mix själv. 🙂 Ju fler desto roligare.

Jag var ju bland de första! 😉

Det här är vad jag lyckades knåpa ihop igår kväll innan jag gick och la mig.

Jag använde mig enbart av originalljuden eftersom det var väldigt bra inspelat allting.

Compressor - Logic´s inbyggda

Reverb - Logic spacereverb - Fjäder (Ja det är samma till allting)

EQ + volym - Behringer MX8000

Mastring - T-racks wall-limiter

Jag la inte ner någon större tid på mastring utan mixen var det roliga. 🙂

https://soundcloud.com/soundprocessingstudio/bloodlit-back_away

Jag kan fortfarande inte förstå vad det var för krux med körfilerna?? jag använde enbart två filer för de tog ca 20 minuter att ladda in en fil. Vad kan ha hänt där?

Provade att ladda hem andra projekt och det fungerade utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tyckte jag basen var skitcool men gitarrerna är lite för "surriga" för min smak och virveln & sången håller jag med om att de borde sänkas lite.

Gött mos!

Basen vart skitkul att greja med 😄 Som sagt; brukar nästan aldrig använda mig av D.I.-spåret men den här gången kom det verkligen till hands 🙂

Thänx för input

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att sången och virveln är något för hög. Vet inte riktigt vad jag tycker om nivån på basen, men tycker själva grundljudet är lite konstigt. Brukar inte lyssna på sån här musik dock.

Ah! Utveckla gärna "konstigt" vad det gäller grundljudet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Utveckla gärna "konstigt" vad det gäller grundljudet 🙂

Tycker att det är för lite botten i ljudet. Att den inte är tillräckligt basig helt enkelt, men det kanske beror på mina små högtalare. Det kanske ska va så oxå, vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är för lite botten i ljudet. Att den inte är tillräckligt basig helt enkelt [...]

Mm, jag förstår

* * *

Vore ju kul att höra vad crillemannen har att säga också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bastrumman är det inget större fel på men basen saknar tryck. Slängde du reverb på gurorna? De ligger för långt bak och har inget in your face.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...