Jump to content
Annons

Någon som testat Focusrite Rednet?


Recommended Posts

Annons

Med respekt för att du ev äger/driver studio men de resurserna har inte jag. Uppfatta att Mats ställde frågan öppet till alla Studioläsare. Jag är nyfiken på hur stor andel av läsarna som har reellt behov av det du länkade till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med respekt för att du ev äger/driver studio men de resurserna har inte jag. Uppfatta att Mats ställde frågan öppet till alla Studioläsare. Jag är nyfiken på hur stor andel av läsarna som har reellt behov av det du länkade till.

Har väl inte med resurser att göra. Jag tyckte mest att nya preamps dyker upp titt som tätt och är inget nytt, men ethernetbaserade ljudinterface för studiobruk är faktiskt en nyhet värd att läsa om.

Men sen handlade ju min tråd från början om att det kanske fanns någon här som har pillat med Rednet själv och kan ge ett omdöme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl inte med resurser att göra. Jag tyckte mest att nya preamps dyker upp titt som tätt och är inget nytt, men ethernetbaserade ljudinterface för studiobruk är faktiskt en nyhet värd att läsa om.

Men sen handlade ju min tråd från början om att det kanske fanns någon här som har pillat med Rednet själv och kan ge ett omdöme.

De sista har du rätt i! Jag fick impuls på andra frågan istället.

Redigerat av Echobrain
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte testat Rednet, men testat annan hård- och mjukvara som använder Dante. Trodde dock att det var Symetrix som utvecklat protokollet. Kul att fler utvecklare närmar sig det, detta kommer att bli intressant när det etableras!

Här är tråden om min upplevelse: //forum.studio.se/index.php/topic/99969-ensemblespel-oever-internet/

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorse fick jag en demonstration i min studio. Riktigt stabilt system, och väldigt smart. Inte så mycket tjafs, mest att koppla in och köra. Och att ha så många olika slags interface som kan samarbeta med varandra öppnar ju för riktigt coola lösningar. Hoppas verkligen på en test i nån slags studioinriktad tidning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...