Jump to content
Annons

Skillnader mellan AKG K271 och K702?


OutKaszt

Recommended Posts

Här kommer ett grötigt, möjligtvis tung läst inlägg men bare with me.

Har en väldans beslutsångest angående vilka lurar jag ska ha. Har ägt ett par AKG K701 ihop med lurförstärkare och var så grymt nöjd med dessa, fastän saknaden av bas tyvärr fanns. Har även ägt ett par AKG K240 Studio. Upplevde dessa mer basiga än K701 men trots allt inte riktigt nöjd med dem heller. Köpte sedan ett par Genelec 6010 och krängde mina AKG lurar, krängde mina Genelec och köpte mig ett par Genelec 8030 och blev total förälskad. Tyvärr krängde jag iväg dessa till förmån av Mac köp och min resa för att lära mig skapa musik tog slut och började arbeta som webdesigner.

Men nu några år senare så är jag tillbaka och har börjat lära mig Ableton istället för FL och det känns riktigt kul och bra. Förhoppningsvis kommer jag kunna skapa egen musik så småningom. Men behöver ett par lurar jag kan vara nöjd med och har snöat in mig på både K702 och K271 MKII. Är ju trots allt två lurar i olika klasser, vilket gör valet svårt. Lutar åt K702 men hur funkar denna att producera elektronisk musik med? Och bägge dessa bör väl fungera bra med Apogee One?

Kommer använda dem till att både lyssna på musik och göra musik, så måste funka för bägge..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

joachime:

Lyssna och mixa musik faller mitt val på K601 eller uppåt.

Tracka akustisk musik faller mitt val på K271.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Älskar att spela in med 271, de har ingen överdriven bas eller diskant, det är

både effektivt och behagligt att spela in med dessa egenskaper.

271 version 1 eller 2 är det nästan ingen skillnad på ljudmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...