Jump to content
Annons

Cubase 7 + XP ?


BeeZed

Recommended Posts

Hej.

Innan jag lägger en order på Cubase 7, så undrar jag om detta funkar på en XP-burk?

Anledningen till att jag ännu inte vill uppgradera burken till win7 eller win8 är för att den flyter på såååå bra, och har ingen lust att sitta sena nätter med att maskineriet buggar (typ att ljudkortets drivisar inte funkar etc etc) ...

Läste nånstans att Cubase7 gick att köra på XP, men att Steinberg inte kunde ge nån support gällande buggar mm...

Tacksam för svar.

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst funkar det, men det supportas inte officiellt, så det kan finnas saker som inte funkar...

Jag trodde att jag var bland de sista att byta från XP, men tydligen inte. Jag bytte till Win 7 i somras någon gång - och har inte ångrat mig en sekund, så jag skulle absolut rekommendera att du uppgraderar till nytt Windows också när du ändå håller på...

Se bara till att ljudkortstillverkaren har gjort 64-bits driver till Win 7, så ska det funka. Vissa gamla pluggar kanske inte funkar att installera under Win 7, men då är troligen pluggarna som följer med Cubase ändå bättre, så det är inte mycket att fundera över. 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag trodde att jag var bland de sista att byta från XP, men tydligen inte.

bytte själv upp mig från XP i somras iom ny burk. 🙂 Men jag var nog definitivt en av de sista att skaffa mobil. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

bytte själv upp mig från XP i somras iom ny burk. 🙂 Men jag var nog definitivt en av de sista att skaffa mobil. ☺️

har också funderat på det där med mobiltelefon. 🙂 vad köpte du för sort? en kompis säger att samsung är bra men jag tror jag ska ha en GSM 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp! Nu har demo av version 7 kommit upp: http://www.steinberg.net/en/products/cubase/trial.html .

Det krävs att du har en eLicenser-dongel för att kunna hämta demolicensen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...