Jump to content
Annons

Ny låt med Tillhörande video! Är videon för magstark?


Bloeas

Recommended Posts

Varit på miniturne, det var lyckat. Folk dansade och var glada!

http://www.youtube.com/watch?v=F_gjtsCh6n8&feature=plcp

Tanken var från början att ha videon till en instrumental, men låten blev aldrig färdig och videon blev liggandes. När jag var klar med denna låten tyckte jag att videon borde passa, men texten är rätt så provocativ och i kombination med videon kanske det blir för mycket. Det är ju även lite aktuellt med tanke på valet i USA.

I vilket fall är jag riktigt nöjd med mixningen på denna.

Gubben Cruncher har mastrat, han är grym!!!

Ha det gott alla!

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På frågan om det är för magstarkt... Du visar ju bara religiösa sammankomster. Jag lyssnade inte tillräckligt mycket på texten för att kunna avgöra om du var för eller emot det som visas. Du kanske tom hyllar, och uppmanar till deltagande. Om man är med i sekten är detta nog bara positiva händelser.

...Jag funderade på om videon kunde bli ännu bättre (ej sagt att den skulle stämma bättre med låten) om man inledde med publikfilmer från tex Beatles som betedde sig snarlikt, lite film från senaste K-special ang Twilight- fans från globen, Elvishysteri, ... Och sedan glider över i dessa religiösa filmsnuttar.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Asssssssssssssssssscool låt!!

Det finns inget som provocerar i dagens läge.....förrutom just religion och religiösa då 😄

Gillar förövrigt Erik dP:s idé. Visar att det finns många olika sorts fanatism och hysteri och allt kan bli en religion och en självunderkastelse om man inte tänker kritiskt....eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarerna och åsikterna, kul att ni gillar det!

Bra tankar och ideer där med att utveckla videon, nu är ju inte jag spec bra på att klippa ihop sånt utan jag har gjort det snabbt och lätt i Imovie. Skulle helst haft videon mer i takt, mer material och kanske lite snabbare klipp och upprepningar mm. Så det blir mer flippat =)

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avskyr Rap men detta var ovanligt bra.

Tycker videon är underhållande. Jag tror det blir mycket sämre om du ska lägga in

hysteri av andra sorter - bättre att hålla sig till religion, det blir mer konkret.

Låt det vara som det är nu.

Men hur funkar det med rättigheterna till videomaterialet då?

Hälsningar Tompa

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejävlar. Tror inte att ni kommer att nå fram till den eventuella publik i USA som tycker att detta är för kontroversiellt vilken video ni än gör. Däremot kan man kanske tänka sig att vissa distributörer tänker två gånger innan dom ger er en chans.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Shit vilken najs kick... sa jaekla skoen! Videon...tror du aer pa raett spar men vore skoent med repetetiva klipp i takt med musiken fran och till. Tycker ocksa att Erik dPs foerslag var intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avskyr Rap men detta var ovanligt bra.

Tycker videon är underhållande. Jag tror det blir mycket sämre om du ska lägga in

hysteri av andra sorter - bättre att hålla sig till religion, det blir mer konkret.

Låt det vara som det är nu.

Men hur funkar det med rättigheterna till videomaterialet då?

Hälsningar Tompa

TAck!

Vilka rättigheter? 😉

Videomaterialet är taget från Youtube och givetvis har jag inte några rättigheter till klippen, men jag är ganska säker på att där klippen kommer ifrån finns det inga rättigheter heller.

//

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, fattar inte hur man citerar flera?

Tack för kommentarerna, kul att ni tar er tid att lyssna!

Jag har tyvärr inte texten, vocaldelen spelades in i början på året nån gång. Men jag kan kolla med mina hiphopare om dom kan skriva ner det igen =)

Än en gång, tack för kommentarerna och åsikterna!!

//ANdreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...