Jump to content
Annons

Blindtest - Två mikrofoner på överhäng


Halkbi

Recommended Posts

Bjuder på ett blindtest mellan två mikar som vi gjorde när jag gick på folkhögskolan. Mikrofonerna sitter mitt ovanför trumsetet för att få med så mycket som möjligt av hela kitet, och jag försöker spela därefter (med betoning på försöker, trummis blir jag aldrig 😉)

Prisskillnaden mellan mikarna är ca 8000 spänn. Skulle vara kul att veta vad ni tycker. Inspelat i 24/48 genom en Presonus StudioLive-mixer, oprocessat.

https://www.dropbox....13sj/zxxEISsFrv

Edit: Var visst 44,1kHz

Redigerat av Halkbi
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul med input! Jag avvaktar med mikrofonavslöjanden tills lite fler synpunkter kommer in. Som sagt så lämnar trumspelet en hel del att önska (tror att det är mycket där den kritik som kommit härstammar från), men tycker att shootouts likt dessa är himla roliga då förutsättningarna för mikarna är desamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Retromannen (oregistrerad)

jag kan inte HELLER spela trummor! skulle vara intressantare med nån rundgång och lite rejälare spel. Ettan skramlade mindre vilket gör att jag tror att den är bättre, men 8000.- ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt. Åtminstone i det här exemplet.

2:an känns lite brightare i transienterna än 1:an, men samtidigt finns det något i hihaten från 2:an som låter lite knasigt.

Men jag hade valt mikrofon 2 ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tvåan att föredra. Ettan låter trött på något vis. Men en av mikarna är fasvända. Förmodligen nr1 som är fel.

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...