aROCKER Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 (redigerat) Eftersom det stÄr lite still pÄ festivalfronten sÄ Àr det enda raka att köra en med klassmusik, hehe! LÀmna in ert bidrag via skickafilen/sprend till magnus.jgbring@bredband.net innan 6/10 Vi kör pÄ Mp3:or i tÀvlingen 224kbps Tanken med tÀvlingen Àr att vi forummedlemmar ska skapa dom "borttappade" spÄren till det första tecknade omslaget dÄ tecknaren missuppfattade att KISS faktiskt hade bytt drÀkter till den lite hÄrdare Destroyer-drÀkten. SpÄren kanske inte Àr sÄ orkestrala som dom blev pÄ Destroyer...kanske mera jordnÀra boogierock som KISS gjorde innan Destroyer. Samarbeten Àr helt OK...ta Àven hjÀlp av icke medlemmar. LÄtarna presenteras anonymt för att inte det ska bli eventuell pÄverkan. Hur mÄnga bidrag som helst fÄr man skicka in. EfterÄt sÄ kollar jag med nÄn forummedlem som kanske vill mastra ihop dom sÄ gör jag omslag om nÄn vill göra en grym CD till sig sjÀlv i julklapp, hehe! Sjunger man sÄ görs det pÄ engelska. EDIT: Efter diskussion med Valle sÄ började han och jag att kÀnna att det blir vilken metal som helst om man inte sÀtter en RAM för det hela och det var framförallt inte min tanke med detta. Lyssna gÀrna in er pÄ DESTROYER...en orkestral produktion utan att för den skull tappa ROCKBALLARNA! Sikta in er pÄ KISS hur dom lÀt fram till -77 sÄ kommer vi att fÄ en brutal ROCK-kompilation! http://www.kenkellyf...t.com/kiss.html Redigerat 16 augusti 2012 av aROCKER
Hipsterloffot (oregistrerad) Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 (redigerat) Roligt! Om nÄgon/nÄgra vill ha hjÀlp med basspel stÀller jag gÀrna upp! Redigerat 12 augusti 2012 av Hipsterloffot
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 Bra insinativ. MÄste ju passa dig med tanke pÄ hur vissa spÄr lÄter pÄ "Destroyer"...du har ju "Great expectations" som Àr nÄt du skulle kunna komma upp med. Ni behöver inte föranmÀla men kul att ni hintar om bidrag...funderar pÄ om Demonproducenten kan mastra eller Joachime om dom inte Àr nerlusade med annat.
Valle Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 (redigerat) Fan! Jag har sĂ„ lite tid över nuförtiden... đ Jag tycker hursomhelst att detta Ă€r den mest "festivaliska" idĂ©n pĂ„ lĂ€nge. Gubbigt eller inte, KISS Ă€r Ă€ndĂ„ ett band som har levererat en bred musikkatalog bĂ„de vad gĂ€ller antal lĂ„tar och varierande stilar. MĂ„nga kĂ€nner inte till detta eftersom kĂ€nnedomen begrĂ€nsar sig till vad som spelas pĂ„ Rockklassiker etc, exempelvis "I was made for loving you", "Heavens on fire" och "Detroit rock city" â vilka, bortsett frĂ„n den senaste, Ă€r riktiga stolpskott i jĂ€mförelse med vad KISS har levererat sedan starten 1973. I sitt bagage har KISS allt frĂ„n boogie-rock till grunge, frĂ„n danspop till temamusik, frĂ„n blues till disco... Vad gĂ€ller tĂ€vlingen, sĂ„ finns dock en orĂ€ttvis fördel som gynnar festivalgeneralen (om han nu har för avsikt att delta). Alla vet ju att han Ă€r en mĂ€stare i att Ă„terskapa inte bara det typiska KISS-sound som bandet svĂ€ngde sig med de första karriĂ€rsĂ„ren, utan Ă€ven lĂ„tstilen. SĂ„ med en liten flirt ber jag festivalledningen om ett övervĂ€gande att lĂ„ta bidragen spĂ€nna över 1973-1982, istĂ€llet för utannonserade 1973-1975. DĂ„ tror jag att intresset kan öka (eftersom det medför fler stilar som deltagarna kanske Ă€r mer hemma pĂ„). Oavsett â bra val, my main aROCKER! Jag ska med spĂ€nning följa festivalen, och jag tĂ€nker skriva lÄÄÄÄnga recensioner. Dessutom tippar jag att detta blir forumets största festival sedan starten. Yours truly, ACE Is God, Valle Redigerat 13 augusti 2012 av Valle
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 Visst kan det vara en idé att göra sÄ...det var bara mest för att jag ville knyta ihop det med den lite roliga anekdoten att Ken Kelly fick göra om vinylomslaget och det var ju Àven som bekant kopplat till att det första var för vÄldsamt med den mera tydligt brinnande staden i bakgrunden. (har vi tÀnjt pÄ grÀnserna för omslag sedan dess!?:-) HÀrmed sÄ klubbar jag Valles tillÀgg pÄ att det kan gÀrna fÄ spÀnna över fler tidsÄldrar...vi kör pÄ KISS som dom Àven lÀt -82...men tÀnk pÄ att dÄ blir det rÀtt sÄ vanlig metal dÀr flera hade det uttrycket, kör man det tidigare Ären av KISS sÄ finns det rÀtt mycket som Àr trademarks för KISS.
Valle Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 men tĂ€nk pĂ„ att dĂ„ blir det rĂ€tt sĂ„ vanlig metal dĂ€r flera hade det uttrycket, kör man det tidigare Ă„ren av KISS sĂ„ finns det rĂ€tt mycket som Ă€r trademarks för KISS. Givetvis mĂ„ste bidragen rimligen Ă„terkoppla till KISS. VĂ€ljer man den hĂ„rdare perioden 1982 sĂ„ bör ju bidraget pĂ„ ett eller annat sĂ€tt föra tankarna till Creatures of the Night. Att komma dragandes med en The Number of the Beast-lĂ„t blir ju fel. (Fan, jag skulle kanske ha bett om 1973-1979 istĂ€llet... đ)
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 JodÄ...men det Àr svÄrare i mitt tycke att fÄnga in den tidseran av KISS. Men som sagt, kan nÄn göra ett spÄr som fÄr mig att kÀnna...shit, denna hade platsat pÄ Creatures ljudmÀssigt ja dÄ blir det ju nÀstan per automatik en vinnare, hehe! Vi mÀrker vÀl, huvudsaken medlemmar börjar vara lite kreativa och inte bara tjaffsar.
Frekvensspektrumanalysator Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 MĂ„ste man ha en Fil.Dr i KISS för att vara med? đ
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrĂ„dstartare Postat 13 augusti 2012 MĂ„ste man ha en Fil.Dr i KISS för att vara med? đ I princip ja...men det har vĂ€l du!? đ
hwasser Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Scheiss, vadÄ vi ska bara göra lÄtar och lÀgga upp hÀr lr?
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrĂ„dstartare Postat 13 augusti 2012 Scheiss, vadĂ„ vi ska bara göra lĂ„tar och lĂ€gga upp hĂ€r lr? Njae...om du ids sĂ„ kan du lĂ€sa TrĂ„dstarten...finns lite info dĂ€r om förfarandet. đ
Valle Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Scheiss, vadÄ vi ska bara göra lÄtar och lÀgga upp hÀr lr? Som sagt i inledningsinlÀgget: LÀmna in ert bidrag via skickafilen/sprend till magnus.jgbring@bredband.net innan 6/10 Vi kör pÄ Mp3:or i tÀvlingen 224kbps
therocker Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Ska bli skitkul, har börjat lyssna in mig för att fÄ inspiration! Bra att du breddade festivalen, minns AC/DC festivalen https://www.studio.se/index.php/topic/82675-festival-35-acdc-roestningstraad/ vars bidrag varierade över hela deras karriÀr. Denna festival har helt klart potential att bli en lika stor succe!
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 Ska bli skitkul, har börjat lyssna in mig för att fÄ inspiration! Bra att du breddade festivalen, minns AC/DC festivalen http://forum.studio....oestningstraad/ vars bidrag varierade över hela deras karriÀr. Denna festival har helt klart potential att bli en lika stor succe! Vilken platta börjar herrn att lyssna in sig pÄ dÄ...Hotter than hell, Dressed to kill!?
DionHarris Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Hm, hittar jag rÀtt lÄt sÄ ska jag delta. Kiss har ju gjort en fantastisk lÄt som vore kul att "överraska" med.
Hellpig Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Halvt pÄ Àmnet: VÀntat lite pÄ Destroyer Deluxe och sÄg lÄtlistan pÄ CDON. Hmm... Jag hade kanske förvÀntat mig lite för mycket ett nytt omslag och ett "nytt" spÄr, vih? Det finns ju massor med godsaker frÄn Destroyer-sessioner som kunde lagts in dÀr men nopes. Surt som bara den, det Àr nog inte direkt ett givet köp lÀngre. 'Remixat' jo för fan, det behövs verkligen... *krÀks* Skulle gÀrna vara med i festivalen men lÀr mest troligt inte hinna. Och skulle jag hinna sÄ skulle jag förmodligen inte hitta nÄgon som hann sjunga Ät mig.
therocker Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Vilken platta börjar herrn att lyssna in sig pĂ„ dĂ„...Hotter than hell, Dressed to kill!? Animalize, min vĂ€n, animalize....... đ
aROCKER Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 Hm, hittar jag rÀtt lÄt sÄ ska jag delta. Kiss har ju gjort en fantastisk lÄt som vore kul att "överraska" med. Fast visst Àr du med pÄ att du inte kan köra cover, det ska vara egenhÀndigt skrivna som fÄr en att kÀnna Kiss-produktion om det!?
DionHarris Postat 14 augusti 2012 Postat 14 augusti 2012 Fast visst Àr du med pÄ att du inte kan köra cover, det ska vara egenhÀndigt skrivna som fÄr en att kÀnna Kiss-produktion om det!? Nej det blev jag varse om nu. Ser ocksÄ det om jag lÀser din första trÄd lite mer nogrannt. Undrar om det blev enklare eller svÄrare nu ? Jag provar.
aROCKER Postat 14 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 14 augusti 2012 Nej det blev jag varse om nu. Ser ocksÄ det om jag lÀser din första trÄd lite mer nogrannt. Undrar om det blev enklare eller svÄrare nu ? Jag provar. Vad kul...testa och kör hÄrt! Ajaj...ser att jag mÄste diskvalificera therocker redan...Animalize...HUGA! för dÄligt och för sen skiva, hehehe!
sixties Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Det finns ju ingen mening med att försöka lÄta som Kiss gjorde nÀr de var som sÀmst sÄ givetvis blir det ju de tidiga plattorna som jag hÀmtar inspiration frÄn. hÀr kommer lite inspiration:
pxm Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Ser fram emot att fÄ lyssna till Sveriges svar pÄ Ace Frehley !!!! mvh
sixties Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 flyttade trÄden till studiofestival istÀllet för samarbeten. http://www.youtube.com/watch?v=gRC8Bp0K1uc&feature=related
EricFoxx Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Tjohoo, fyfan vad kul! KISS Àr mina gudar och jag har varit benhÄrt fan sedan barndomen! Jag ska sÀtta mig och se om jag kan knÄpa ihop nÄgot! FrÄga: NÀr det gÀller lÄtar som lÄter KISS anno 1982, pratar vi enbart "Creatures of the night" eller Àven de fyra studiospÄren frÄn "Killers"?
aROCKER Postat 16 augusti 2012 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2012 Ăven StudiospĂ„ren frĂ„n Killers ...tĂ€nk pĂ„ att ju nĂ€rmare du drar produktionen mot senare KISS, ju nĂ€rmare "allmĂ€n" metal kom dom...sĂ„ det blir ju svĂ„rare att hitta fram till den karatĂ€ristiska KISS-soundet med senare Ă„rtalens metal-KISS.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.