Jump to content
Annons

KISS-Festival!


aROCKER

Recommended Posts

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

hade 2 poster tidningar eller 3 var det föresten en med bara Kiss bilder och en med bara Clash. men den första poster tidningen jag köpte (eller 2:a om kiss var först) var det Johnny Rotten, Runaways, Magnus Uggla, Kal P dal, Angel (tror jag de hette, nått åt Sweet hållet)

kanske nått mer som jag glömt.

nä, nu ska jag försöka mixa lite, har lagt om gitarrer och bas och bytt trummljud.

ingen som har en preset för addictive drums (vanliga eller retropak) som låter Kiss?

Link to comment
Dela på andra sajter

1976 menar du väl? 🙂 Sorry - menar inte att vara en besservisser. Den där tapen borde du kunna sälja för en hyfsad slant 🙂

Du behöver självklart inte se dig som en besservisser bara för att du rättar mina felaktiga årtal. 🙂 Till mitt försvar får jag väl säga att det är drygt 30 år sedan så minnet är väl lite luddigt.

Men efter lite närmare eftertanke blev mina insatser som bootlegger som följande...

Våren 1976

Paul McCartney & Wings live Falkoner Teatret, Köpenhamn. Jag pressade aldrig upp denna platta själv utan skickade över mastertapen till Andrea "Vicky Vinyl" Waters på Idle Mind Prod i LA som pressade upp den som en dubbelLP. Albumet blev en bestseller eftersom Paul började sin världsturné med Europa o fortsatte sedan i NordAmerika o när Paul började sin USA turné hade min dubbelvinyl redan kommit ut i USA.

Sommaren 1976

The Runaways live Malmö Folkets park om jag inte minns fel. I vart fall i Malmö var det... tror jag... eller i vart fall inomhus var det. 🥰 The Runaways var tonåringarnas favoritband på den tiden. Efterfestade med tjejerna i The Runaways efteråt men jag minns att deras bodyguards inte var allför trevliga. 🙁

Hösten 1976

KISS live Scandinavium, Göteborg. Även vad beträffar KISS var de väl i mina ögon lite grann av tonåringarnas rockfavoriter. Vi lite "äldre pojkar" tyckte väl att Led Zeppelin, Black Sabbath, Uriah Heep, Nazareth mfl var bra mycket tuffare än vad KISS var. RIP - Jimi Hendrix, you was No 1!!!

Av ovanstående tre taper (inspelningar) jag gjorde var det endast Paul McCartney som jag släppte på vinyl.

Våren 1977

Black Sabbath live Olympen, Lund släppte jag som en dubbel LP (komplett konsert). Inspelningen blev så bra så än idag är det många som spekulerar på nätet om att det är en radio inspelning.

Titel: Black Sabbath - Killing Yourself To Die

Våren 1977

Queen live Brøndby Hallen, Köpenhamn släppte jag som en dubbel LP (komplett konsert). Får väl utnämna Brøndby Hallen till den konsertlokal som har sämst akustik i Köpenhamn därav...

Titel: Queen - Invite You To A Night At The Warehouse

Våren 1978

David Bowie live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Våren 1978

Genesis live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Sommaren 1978

Bob Dylan live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Jag hann ge ut 3 enkelLP o 3 dubbel LP - Roxy Music Stockholm (dubbel), Patti Smith Stockholm, Jimi Hendrix (en kopia av en mastertape jag fick av en kille som jobbade på Jimis engelska skivbolag), Black Sabbath Lund (dubbel), Queen Köpenhamn (dubbel), Lou Reed Stockholm.

Hade KISS, The Runaways, Bowie, Genesis o Bob Dylan på gång men Bob Dylan blev mitt fall. Dylan hade hört "rykten" om att jag skulle ge ut hela Gbg konserten o satte in privatdetektiver påhejade av FBI. Resten är historia. Jag "flydde" tidigt 1979 till USA o blev ihop med Vicky Vinyl men sensommaren samma år gör FBI en razzia mot henne o lägger beslag på 18 ton med vinyl, omslag, etiketter, fader-, moder- o pressmatriser mm så då "flyr" jag tillbaka till Sverige. 🥰 ... 😎

Men än idag går jag mycket på konserter o har ofta en "bandare" med mig fast idag använder jag en Olympus LS-10.

Cheers...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver självklart inte se dig som en besservisser bara för att du rättar mina felaktiga årtal. 🙂 Till mitt försvar får jag väl säga att det är drygt 30 år sedan så minnet är väl lite luddigt.

Men efter lite närmare eftertanke blev mina insatser som bootlegger som följande...

Våren 1976

Paul McCartney & Wings live Falkoner Teatret, Köpenhamn. Jag pressade aldrig upp denna platta själv utan skickade över mastertapen till Andrea "Vicky Vinyl" Waters på Idle Mind Prod i LA som pressade upp den som en dubbelLP. Albumet blev en bestseller eftersom Paul började sin världsturné med Europa o fortsatte sedan i NordAmerika o när Paul började sin USA turné hade min dubbelvinyl redan kommit ut i USA.

Sommaren 1976

The Runaways live Malmö Folkets park om jag inte minns fel. I vart fall i Malmö var det... tror jag... eller i vart fall inomhus var det. 🥰 The Runaways var tonåringarnas favoritband på den tiden. Efterfestade med tjejerna i The Runaways efteråt men jag minns att deras bodyguards inte var allför trevliga. 🙁

Hösten 1976

KISS live Scandinavium, Göteborg. Även vad beträffar KISS var de väl i mina ögon lite grann av tonåringarnas rockfavoriter. Vi lite "äldre pojkar" tyckte väl att Led Zeppelin, Black Sabbath, Uriah Heep, Nazareth mfl var bra mycket tuffare än vad KISS var. RIP - Jimi Hendrix, you was No 1!!!

Av ovanstående tre taper (inspelningar) jag gjorde var det endast Paul McCartney som jag släppte på vinyl.

Våren 1977

Black Sabbath live Olympen, Lund släppte jag som en dubbel LP (komplett konsert). Inspelningen blev så bra så än idag är det många som spekulerar på nätet om att det är en radio inspelning.

Titel: Black Sabbath - Killing Yourself To Die

Våren 1977

Queen live Brøndby Hallen, Köpenhamn släppte jag som en dubbel LP (komplett konsert). Får väl utnämna Brøndby Hallen till den konsertlokal som har sämst akustik i Köpenhamn därav...

Titel: Queen - Invite You To A Night At The Warehouse

Våren 1978

David Bowie live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Våren 1978

Genesis live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Sommaren 1978

Bob Dylan live Scandinavium, Göteborg. Komplett konsert.

Jag hann ge ut 3 enkelLP o 3 dubbel LP - Roxy Music Stockholm (dubbel), Patti Smith Stockholm, Jimi Hendrix (en kopia av en mastertape jag fick av en kille som jobbade på Jimis engelska skivbolag), Black Sabbath Lund (dubbel), Queen Köpenhamn (dubbel), Lou Reed Stockholm.

Hade KISS, The Runaways, Bowie, Genesis o Bob Dylan på gång men Bob Dylan blev mitt fall. Dylan hade hört "rykten" om att jag skulle ge ut hela Gbg konserten o satte in privatdetektiver påhejade av FBI. Resten är historia. Jag "flydde" tidigt 1979 till USA o blev ihop med Vicky Vinyl men sensommaren samma år gör FBI en razzia mot henne o lägger beslag på 18 ton med vinyl, omslag, etiketter, fader-, moder- o pressmatriser mm så då "flyr" jag tillbaka till Sverige. 🥰 ... 😎

Men än idag går jag mycket på konserter o har ofta en "bandare" med mig fast idag använder jag en Olympus LS-10.

Cheers...

Vilken skön historia...osade Rock n roll om det där!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstningen sker före mastringen...röstningen görs grundat på era inlämnade Mp3:or.

Tänk på att spara era bidrag som högupplösta WAVE-spår också.

Ursnyggt omslag föresten!

Tackar!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skrev jag i min låttråd "Make me" med passning till Burnie...men vad hände, inte har jag nån låt på G som handlra om "Pinstripe suit"!? 🙁

Sitter ikväll och dricker rödvin...lyssnar på ett partygäng, där sångaren låter precis som GENE!

Dra åt skogarna vad du plankar mannen bra...helt fantastiskt.

Om det nånsin blir en KISSFestival här på forumet så blendar vi in Peter Criss mot Gene....texten kommer att handla om "Pinstripe suite" ☺️

Godnatt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...