Jump to content
Annons

KISS-Festival!


aROCKER

Recommended Posts

Även Studiospåren från Killers

...tänk på att ju närmare du drar produktionen mot senare KISS, ju närmare "allmän" metal kom dom...så det blir ju svårare att hitta fram till den karatäristiska KISS-soundet med senare årtalens metal-KISS.

Inga problem, jag är en 80-talsfanatiker som är född 20 år för sent och har tränat i flera år för att skruva till tidstypiskt sound på mina låtar som jag spelar 😉

Redigerat av EricFoxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

80-talsfanatiker hjälper inte...jag sitter mer och mer och känner som festgeneral att jag måste backa bandet...jag ville att denna Festival skulle generera en knippe bra gammal 70-tals KISS-låtar och skulle man tänka sig att ta KISS som dom lät på "Hotter than hell" fast dom kanske redan då hade börjat mixa in konsertpiano (för vanliga Boogiepiano-stuket, finns redan med på "Dressed to kill")

*Hur skulle det låta då?

*Och vi får ju en knippe grymma rockdängor av rätt kaliber...jag ville snarare att detta paket skulle ta mig tillbaka till pojkrummet sittandes med POSTER i knät.

It´s my PARTY and i cry if i want to...FESTIVAL gäller KISS hur dom lät fram till -77 och som sagt man ska gärna känna lite orkestralt Destroyer över det hela!

End of discussion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag fastnade tankemässigt mer för din första redigering angående soundet fram till 82.

Men det är lugnt, fram till 77 är helt okej - jag tänker bidra i vilket fall som helst. Gitarristen i mitt band är ett stort KISS-fan han med så jag sätter nog honom på att sköta leadguran.

Redigerat av EricFoxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag fastnade tankemässigt mer för din första redigering angående soundet fram till 82. Men det är lugnt, fram till 77 är helt okej - jag tänker bidra i vilket fall som helst. Gitarristen i mitt band är ett stort KISS-fan han med så jag sätter nog honom på att sköta leadguran.

Vad kul..lycka till, ROCKA hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ni till riffen ute i stugorna!?

Kommer nån att sikta in sig på det supertrasiga men ack så charmiga "Hotter than hell"-soundet!?

Javisst får vi till det. Jag är nästan klar, ska ge mig tid till att sätta sången, spåren är färdig mixade för övrigt. Jag siktar på nånting som "Hotter" möter "Rock and roll over". Men, det är ju upp till forums medlemmar att tycka. Jag är mest nöjd med att jag tror att jag lyckats göra en bra garageprodd av en bra låt. Nästa vecka ska få du din fil.

Trevlig helg!

Redigerat av DionHarris
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Medlemmar!

Det har börjat trilla in KISS-låtar till denna tävling och det blir FEST, wow!

Nu är det klart med mastrare till projektet...Cruncher, the man...tar tag i det så tänk på att spara ner och behålla era låtar i högupplöst format, WAVE!

Efter avslutad festival så kommer instruktioner från Chruncher om hur han bäst kan ta emot våra låtar...innan dess så ska jag presentera CD-omslaget.

Vilken julklapp, som sagt, hehe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utgår naturligtvis från att "mastringen" ska vara i samma anda som tävlingen!?

Har i min skalle, inga avsikter att trycka upp det här materialet till -3 dB RMS!!

Eller tycker ni annorlunda!?

Mest nyfiken så där.

Piiiz och lycka till med skrivandet!

/Crunch'

Then i´m fucking gonna kill you, hehehe!

Klart du ska hålla stilen...ända in i kaklet med 70-talet bara!

Hade vi inte en vinylsvarvare här på forumet, kanske dags att han sponsrar oss med vinnarvinylen, hehe!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle behöva sång åt Paul hållet och ett Ace gitarr solo om någon känner för att bidra.

Ni kan ju pm:a mig i så fall.

håller på med texten men låten är så gott som klar, bara detaljer och mix kvar (och sång och solo som sagt).

Link to comment
Dela på andra sajter

har fått några erbjudanden om hjälp med solo och sång så det ser ut som det löst sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vad bra...jag avvaktade för att se hur det gick...annars finns ju jag till hands, jag ser ut att bara komma upp med en låt...trots 4-4 låtembryon, tiden räcker inte till tror jag till mer än ett spår.

Hör av dig om sången knasar sig.

Enligt utsago så ska låten "Nothing to loose" handla om analsex...minst sagt djärv tanke.

Men Hip-hopen är väl nerlusad med sådana antydningar.

Bedöm själva:

Nothing To Lose lyrics

Before I had a baby

I didn't care anyway

I thought about the back door

I didn't know what to say

But once I got a baby

I, I tried every way

She didn't wanna do it

But she did anyway

But baby please don't refuse

You know you got nothin' to lose

You got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose, well nothin'

You got, got nothin' to lose, yeah baby

You got, got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose, you g-g-g-g-got nothin'

You got, got nothin' to lose, well come on mama

You got, got nothin' to lose, yeah shake your

You got, got

You got, you got, you got nothin' to lose

So now I've got a baby

And we've tried every way

You know she wants to do it

And she does anyway

But baby please don't refuse

You know you got nothin' to lose

You got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose, yeah baby

You got, got nothin' to lose, yeah

[- From :http://www.elyrics.net/read/k/kiss-lyrics/nothing-to-lose-lyrics.html -]

You got, got nothin' to lose, you feel so good

You got, got nothin' to lose, well come on mama

You got, got nothin' to lose, ch-ch-ch-ch-ch-ch yeah

You got, got nothin' to lose, well come on

You got, got

You got, you got you, got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose, ooh baby

You got, got nothin' to lose, yeah

You got, got nothin' to lose, yeah

You got, got nothin' to lose, oh you g-g-got, baby

You got, got nothin' to lose, shake it honey

You got, got nothin' to lose, oh you know you're a sweet thing

You got, got nothin' to lose, oh really mama

You got, got nothin' to lose, yeah you really can move it

You got, got nothin' to lose, oh you g-g-got nothin'

You got, got nothin' to lose,

Yeah shake it, shake it, shake it, shake it

You got, got nothin' to lose

You got, got nothin' to lose

You got, got

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt utsago så ska låten "Nothing to loose" handla om analsex...minst sagt djärv tanke.

Men Hip-hopen är väl nerlusad med sådana antydningar.

En av mina favoritlåtar, alla genrer inkluderade. Jävligt najs låt. Bara solot är en ass-kicker (i synnerhet Alive!-versionen).

Jag har också läst Genes uttalanden om att den skulle handla om analsex. Gene säger nog vad som helst så länge det han säger fungerar som en flugfångare.

Därmed inte sagt att det måste vara något fel med analsex. Har dock själv aldrig fått äran att praktisera det.

Tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoritlåtar, alla genrer inkluderade. Jävligt najs låt. Bara solot är en ass-kicker (i synnerhet Alive!-versionen).

Jag har också läst Genes uttalanden om att den skulle handla om analsex. Gene säger nog vad som helst så länge det han säger fungerar som en flugfångare.

Därmed inte sagt att det måste vara något fel med analsex. Har dock själv aldrig fått äran att praktisera det.

Tror jag.

Visst är den brutal...älskar växelsången med Peter Criss i refrängen...coolt.

Tror det är på nån av DVD-filmerna...konfidential, kanske!?

på det sista säger jag...you got nothing to loose! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, förlåt, skrev jag barn. Jag menade naturligtvis barnsliga, eller på barns nivå.

Sådär...nu vart det mera rätt, väldigt symtomatiskt att det är snubbar som har noll koll på KISS som uttalar sig så fel ofta, hm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur i hela världen kan man ta detta band på allvar?

Det behöver man väl inte göra, men musiken är bra och det räcker en bra bit.

började lyssna på Kiss runt 4-5 klass tror jag, de var ju ganska populära då i mitten/slutet av 70-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...