Jump to content
Annons

KISS-Festival!


aROCKER

Recommended Posts

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Skrev ett grymt Kiss-riff idag. Sedan kollade jag på film och glömde bort riffet.

😳

Eller så "jammade" du medans du såg på film och riffet var snarare åt Aerosmith-hållet och du skrev nya repliker till filmen...inte fullt så grymt...så...No prob! 😉

Grymma riff, dyker upp igen...som Tomas Ledin en gång sa! 🥰

Kör hårt Werner!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så "jammade" du medans du såg på film och riffet var snarare åt Aerosmith-hållet och du skrev nya repliker till filmen...inte fullt så grymt...så...No prob! 😉

Grymma riff, dyker upp igen...som Tomas Ledin en gång sa! 🥰

Kör hårt Werner!

Hehe. Jag har musikaliskt minne som en guldfisk. Måste komma ihåg att börja spela in med diktafonen när jag jammar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har dom släppt Destroyer (Resurrected) med tecknarens första bild, med 75-dräkterna. Finns på Spotify....

Ja, jag fick det förklarat för mig av Hellpig...hade inte en aning om att det var på G.

När jag gick ut för att leta den bilden på första versionen av omslaget så tänkte jag, är det nån som släppt nån piratgrej på vinyl...då visar det sig vara denna nymixversion helt enkelt.

Den är lite för innehållslös men faktum är att skivan är lite kul med att saker är tydligare och mer punch i.

Speciellt stråkar, körer och trummorna är distinktare.

Link to comment
Dela på andra sajter

funderade lite på vad kiss använde för gitarrer på 70-talet, Ace har väl alltid kört på gibson men Paul har väl haft Ibanez på senare år iallafall. Det är väl humbuckers som gäller, inga p-90 eller andra singlecoil micar?

har lite problem med solo delen på min låt, tänkte ha den på sista versen men när jag kollade lite kiss låtar (liknande min) så kör de solo på refrängdelen, orkar inte skriva en vers till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ni till riffen ute i stugorna!?

Kommer nån att sikta in sig på det supertrasiga men ack så charmiga "Hotter than hell"-soundet!?

Almost there! 😄

Skulle Cruncher mastra? Ska man ändå skicka en 224 mp3a till dig först eller kan man ta nåt högre bitdjup? Wav? 320 mp3? Å sen renderar han till 224? Eller? 😐 Jag är då rätt klar, kanske ser över mixen en vända till bara. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Medlemmar!

Det har börjat trilla in KISS-låtar till denna tävling och det blir FEST, wow!

Nu är det klart med mastrare till projektet...Cruncher, the man...tar tag i det så tänk på att spara ner och behålla era låtar i högupplöst format, WAVE!

Efter avslutad festival så kommer instruktioner från Chruncher om hur han bäst kan ta emot våra låtar...innan dess så ska jag presentera CD-omslaget.

Vilken julklapp, som sagt, hehe!

ahhh jag såg detta inlägg nu! 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ska de mastras efter tävlingen? Shit vad jag verkar ha fått KISS-feber. 😄 Fattar inget. 😄

Jisses Slejnard, du verkar alldeles överhettad...Hoter tha....

Det du ska fokusera på är att lämna in 224kbit mp3:a för tävling via sprend till mig inom rätt tidsmarginal...se trådinfo.

ROCK ON!

Link to comment
Dela på andra sajter

oioioi bra version av Strutter!

Spelade & sjöng några KISS-låtar för ett tag sen. Bla den här. Deuce i snabb liveversion:

http://www.youtube.com/watch?v=SORYVIjOSk4&feature=plcp

Bra driv...härligt Slejnard! Och eran bandlogga är mer Nazistisk än KISS egna blixt SS, hehe! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

funderade lite på vad kiss använde för gitarrer på 70-talet, Ace har väl alltid kört på gibson men Paul har väl haft Ibanez på senare år iallafall. Det är väl humbuckers som gäller, inga p-90 eller andra singlecoil micar?

har lite problem med solo delen på min låt, tänkte ha den på sista versen men när jag kollade lite kiss låtar (liknande min) så kör de solo på refrängdelen, orkar inte skriva en vers till...

Rent offciellt körde väl Gibson, det stod ju alltid på de gamla plattorna "KISS uses Gibson guitars and Pearl drums because they want the best" eller något sånt... 🙂 Dock... så körde Ace på en Hagström från början, han har använt en Ibanez Destroyer & under Japanturnén '77 sägs det att han använde en Greco eller liknande lawsuit - dock Les Paul-kopia. I sina Gibson Les Paul har han väl alltid använt Dimarzio Super Distortion-mickar. Paul har man ju sett med Firebird (tills någon bröt halsen av den i en studio), Explorer och Flying V. Misstänker att de använt andra gitarrer i studion också men oftast låter det som det varit humbucker-bestyckade gitarrer,

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent offciellt körde väl Gibson, det stod ju alltid på de gamla plattorna "KISS uses Gibson guitars and Pearl drums because they want the best" eller något sånt... 🙂 Dock... så körde Ace på en Hagström från början, han har använt en Ibanez Destroyer & under Japanturnén '77 sägs det att han använde en Greco eller liknande lawsuit - dock Les Paul-kopia. I sina Gibson Les Paul har han väl alltid använt Dimarzio Super Distortion-mickar. Paul har man ju sett med Firebird (tills någon bröt halsen av den i en studio), Explorer och Flying V. Misstänker att de använt andra gitarrer i studion också men oftast låter det som det varit humbucker-bestyckade gitarrer,

Paul har jag aldrig sett med en Explorer däremot ACE...icke Paul. Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

tack hellpig! alltid intressant med med musiker fakta, funderade på trummorna och det fick jag ju också svar på. Får väl göra det bästa av det jag har men jag tycker nästan det blir för mycket dist med humbucker, ska testa nån singelcoil och höra om jag får till Kiss gitarrljud bättre då.

Har ju plöjt igenom De 5-6 första plattorna några ggr för att få inspiration och hitta det som är typiskt för Kiss. Min favorit platta är nog Dressed to kill, flest bra låtar, gillar soundet.

Annars är ju Runaways bra och de måste ju ha lyssnat endel på Kiss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt att höra att inte alla har glömt KISS. Gjorde själv en jävligt bra liveinspelning av KISS på Scandinavium i Gbg 1978 med hjälp av en Technics RS 686...

stereo_cassette_deck_rs_686ds_444454.jpg

...som skulle bli en dubbel vinyl bootleg på STONED RECORDS label... men det fanns andra som inte ville detsamma. 😠 Mastertaperna har jag dock kvar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tack hellpig! alltid intressant med med musiker fakta, funderade på trummorna och det fick jag ju också svar på.

Jo, fast där körde Peter Criss med Ludwig dom tidiga åren, fick sponsring av Pearl sedan.

Roligt att höra att inte alla har glömt KISS. Gjorde själv en jävligt bra liveinspelning av KISS på Scandinavium i Gbg 1978 med hjälp av en Technics RS 686...

stereo_cassette_deck_rs_686ds_444454.jpg

...som skulle bli en dubbel vinyl bootleg på STONED RECORDS label... men det fanns andra som inte ville detsamma. 😠 Mastertaperna har jag dock kvar. 🙂

FUCKING AWESOME! 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Paul har jag aldrig sett med en Explorer däremot ACE...icke Paul.

Vill minnas att han kör med en vit Explorer på ... kan det vara rehearsal inför Rock and roll over-turnen? Kan också vara på Halloweens Special. Yep, Paul Lynde Halloween Special - där är den vita Explorern med!

Roligt att höra att inte alla har glömt KISS. Gjorde själv en jävligt bra liveinspelning av KISS på Scandinavium i Gbg 1978 med hjälp av en Technics RS 686...

...som skulle bli en dubbel vinyl bootleg på STONED RECORDS label... men det fanns andra som inte ville detsamma. 😠 Mastertaperna har jag dock kvar. 🙂

1976 menar du väl? 🙂 Sorry - menar inte att vara en besservisser. Den där tapen borde du kunna sälja för en hyfsad slant 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att han kör med en vit Explorer på ... kan det vara rehearsal inför Rock and roll over-turnen? Kan också vara på Halloweens Special. Yep, Paul Lynde Halloween Special - där är den vita Explorern med!

ja, explorern är med, Ace lirar på den och Paul på en Flying V.

http://www.youtube.com/watch?v=6MWQl1auShg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att han kör med en vit Explorer på ... kan det vara rehearsal inför Rock and roll over-turnen? Kan också vara på Halloweens Special. Yep, Paul Lynde Halloween Special - där är den vita Explorern med!

1976 menar du väl? 🙂 Sorry - menar inte att vara en besservisser. Den där tapen borde du kunna sälja för en hyfsad slant 🙂

På den rehearselvideon spelar Pul på en vit Explorer fast kan man räkna det som att han verkligen "lirade" på den...hans case var så jävla långt bort så han ryckte upp en från ACE och bara körde, hehehe!
Link to comment
Dela på andra sajter

ja, explorern är med, Ace lirar på den och Paul på en Flying V.

http://www.youtube.com/watch?v=6MWQl1auShg

Var som fan. Men han har efter vad jag läst haft en vit Explorer ('76 reissue sägs det). Men här finns en lista på KISS gear: http://www.kissfaq.c...nstruments.html

Och här är en bild som ska föreställa mr Stanley med explorern, fast jag tycker nästan att det inte ser ut som mr Stanley? :S

kissgibsonexplorer.0.jpg

Redigerat av Hellpig
Bilden syntes inte!
Link to comment
Dela på andra sajter

Var som fan. Men han har efter vad jag läst haft en vit Explorer ('76 reissue sägs det). Men här finns en lista på KISS gear: http://www.kissfaq.c...nstruments.html

Och här är en bild som ska föreställa mr Stanley med explorern, fast jag tycker nästan att det inte ser ut som mr Stanley? :S

kissgibsonexplorer.0.jpg

Svårt att säga men han har väldigt rakt hår på bilden mot vad han brukar ha. Såg att Ace använt en epiphone coronet! skulle precis stränga om min epiphone wilshire som är ganska lik. har minihumbuckers som jag gillar ljudet i.

För den som behöver lite kiss trumtakter så finns det midifiler här:

http://www.kissfanshop.de/Multimedia/midi/Midis.htm

importera midi filen i ditt program, ta bort de spår som inte är trummor, ta de delar du har andvändning för och pussla ihop till din låt. lägger man in 3-4 låtar man gillar så kan man blanda och ta de bitar som passar och fills.

ett classic albums program om Alive plattan:

http://www.youtube.com/watch?v=eq5t0VnYi9w&feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...