Jump to content
Annons

Hemma produktion av Rapp musik


Jallz

Recommended Posts

Tjena,

Jag började att rappa sedan ca. 5år tillbaka och har gjort det ända tills idag. Jag har hela tiden sett upp till de stora rappstjärnorna och velat släppa musik precis som dem och få fler att höra min musik. För att uppnå detta behöver jag såklart ha utrustning här hemma så jag kan göra musiken.

PS: Jag är ingen nybörjare alltså inom rappen, jag har flow, bra texter, bra beats etc. Allt jag behöver hjälp med är vilken utrustning jag behöver för att göra bra musik som folk vill höra!

1. Vad jag undrar är EXAKT allt jag behöver, jag är väldigt ny till detta med utrustrning, allt jag kan är att rappa typ. Försök ha enkla förklaringar till mig.

2. Vad kostar detta?

3. Det ska vara utrustning som passar bra till Rapp, gör det ni presenterar det?

4. Försök berätta vad de olika sakerna gör också så att man får en förståelse om varför man harviss utrustning. T ex vet jag allvarligt talat inte varför man har en mixer.

Vill också tillägga att jag provade Audacity och det funkade bra tycker jag. Testade rappa i mitt headset, det lät inte bra som förväntat men programmet fungerar iallafall prima!

Iallafall, Är väldigt tacksam för hjälp och hoppas på fina svar.

OBS: Sorry om det är fel ställe att posta detta men jag blev precis medlem här för att få svar på frågan!

Redigerat av Jallz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dator ( För att spela in på )

Skärm ( För att se det man spela in på datorn )

Tangentbord ( För att tex kunna trycka på Record & Play , Stop etc )

Mus ( För att kunna röra muspekaren i datorn )

Ljudkort ( För att få in ljud i datorn tex en röst och för att spela upp musik ur datorn )

USB/Firewire Kabel till ljudkortet ( För att kunna använda ljudkortet i datorn )

Mikrofon ( För att föra över ljud från tex Munnen in i ljudkortet och vidare in i datorn )