Jump to content
Annons

Vilket är det läskigaste djuret?


Egghuvud

Recommended Posts

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu har jag suttit i två timmar och försökt komma på en läskedryck med ett djur i, men har bara kommit på Must...

edit: Nu kom jag på en riktig också. Must.. och Loranga. eller Loranka.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

kokakoala?

äckligaste djuret måste vara hunden. den enda varelsen i världen som när den träffar en helt ny människa springer rakt fram och hoppar på den.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

kokakoala?

äckligaste djuret måste vara hunden. den enda varelsen i världen som när den träffar en helt ny människa springer rakt fram och hoppar på den.

Det första den gör är väl att lukta den andra hunden i rumpan?

"Mmm, det här verkar vara en trevlig prick"

Link to comment
Dela på andra sajter

kokakoala?

äckligaste djuret måste vara hunden. den enda varelsen i världen som när den träffar en helt ny människa springer rakt fram och hoppar på den.

Det första den gör är väl att lukta den andra hunden i rumpan?

"Mmm, det här verkar vara en trevlig prick"

Har man nån gång känt lukten av en hunds analsäck så förstår man verkligen inte varför de håller på och luktar. Fy fan vad det stinker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väldigt oförtjust i spindlar och blev inte gladare förra veckan när jag hittade en sån här i min bil:

20051016.jpg

Grön bladspindel, vanlig i hela Sverige men jag hade aldrig sett en i hela mitt liv och var rätt glad att den inte dök upp när jag körde...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väldigt oförtjust i spindlar och blev inte gladare förra veckan när jag hittade en sån här i min bil:

20051016.jpg

Grön bladspindel, vanlig i hela Sverige men jag hade aldrig sett en i hela mitt liv och var rätt glad att den inte dök upp när jag körde...

:rolleyes: IIUUU!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flatlöss måste vara det mest otrevliga man kan råka ut för, tro mig...15 år sedan och en främling (kvinnlig) hade sovit i min dåvarande flickväns säng, efter ett par dagar började det klia klia klia och jag är en hårig jävel så jag fick behandla HELA KROPPEN och det sved utav satan,tjejen med såklart, 2 ggr kur dessutom för att vara säker på att dom dog dom små asen...gissa om man blev sne på smittbärerskan ifråga!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kackerlackor gillar jag inte alls.

de "vanliga" som man har hemma som blir en 5-6cm är inte såå läskiga direkt men ändå.

De som är riktigt vidriga är de som blir 10cm och har svart huvud och resten sådär ljusbrunt. FYYYFAAAN!

När jag flyttade på en stor soptunna en gång för att leta efter en liten kula jag slängt för långt så kom det ut ett antal sånnahära... BLÄÄÄ fan va dåligt jag mådde!!

Ps. Allt dethär utspelade sig i colombia Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Pitbullterrier

&

Krokodil

De är också de enda

:rolleyes:

Hur kan man ogilla pitbullterriers? :rolleyes: Bästa hunden som finns ju, så länge de inte är förbannade eller i händerna på en kille med keps, sprayad lugg och cigg bakom örat.

Kanske mest för att jag ALDRIG stött på en pitbullterrier som inte försökt bita av mig benen...

Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt. Andra helyllehundar som typ golden retriever blir oftare aggressiva och hugger, men det kanske är enklare att förlåta medelåldersmamman som inte har koll på sin fina hund som ju faktiskt blev provocerad, än det är att förlåta den unga lite kaxiga killen vars pitbull brottar ner sin motståndare under lek och sen känner sig hotad för att alla skriker.

Kan tillägga att i just fallet med golden retrievers så är de mer benägna att gå till attack till stor del på grund av att det finns eller funnits en sån enorm efterfrågan på såna hundar, att uppfödare tagit till inavel för att möta behoven. Detta händer med typ alla hundraser som blir för populära...

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt. Andra helyllehundar som typ golden retriever blir oftare aggressiva och hugger, men det kanske är enklare att förlåta medelåldersmamman som inte har koll på sin fina hund som ju faktiskt blev provocerad, än det är att förlåta den unga lite kaxiga killen vars pitbull brottar ner sin motståndare under lek och sen känner sig hotad för att alla skriker.

Kan tillägga att i just fallet med golden retrievers så är de mer benägna att gå till attack till stor del på grund av att det finns eller funnits en sån enorm efterfrågan på såna hundar, att uppfödare tagit till inavel för att möta behoven. Detta händer med typ alla hundraser som blir för populära...

Håller med! Golden är inte en idealisk familjehund... Dock har jag inte mycket erfarenhet av pitbull...

Men jag slår ju ett slag för schäfer! (om de kommer från en bra kennel och har bra stamtavla)

Men annars är ju äckligaste djuret den där som tar över hjärnan på kackerlackor

Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt...

Men jag vill för helvete inte leka med någon hund! Så låt inte hunden leka med mig eller någon annan som inte uttryckligen vill.

Sen låter det väldigt tryggt att när den går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt...

Men jag vill för helvete inte leka med någon hund! Så låt inte hunden leka med mig eller någon annan som inte uttryckligen vill.

Exakt. det otäcka med en hund är inte att man tror att den ska döda en, utan att dom vill leka hela jävla tiden fast man aldrig nånsin träffat dom förut.

edit: och så dom med stora tjocka svansar som slår i allting när dom springer fram och tillbaka i hallen. ibland försöker dom fånga den också.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt...

Men jag vill för helvete inte leka med någon hund! Så låt inte hunden leka med mig eller någon annan som inte uttryckligen vill.

Exakt. det otäcka med en hund är inte att man tror att den ska döda en, utan att dom vill leka hela jävla tiden fast man aldrig nånsin träffat dom förut.

edit: och så dom med stora tjocka svansar som slår i allting när dom springer fram och tillbaka i hallen. ibland försöker dom fånga den också.

och det värsta är de j-a hundägarna som säger "Äh, hon/han vill ju bara leka" 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är djurvän, men har fobi för ett äckligt j*vla djur som är bäst platt på en väg !

Går inte ut om en igelkotte varit på min trädgård senaste dagarna, hatar dom seriöst och äcklas av detta djur.

deadly Igelcotes - äter barn och hoppar upp mot strupen.

Vill varna allmänheten mot detta monster.... dessutom så äter igelkottar ormar = farligare än ormar !

igelkott.jpg

Fotografen måste vara en väldigt modig människa.

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Den är visst inte farlig....

camelspider.jpg

Annars tycker jag nog inte alls om parasitmaskar. (Piskmask, hakmask tex)

Fast naturen är inte så farlig, automobiler är mycket farligare. Jag tror nog att

det farligaste jag har träffat i verkligheten är nog jellyfish (Maneter utanför australien) inget

som korkade turister från norden får bada med.

Link to comment
Dela på andra sajter

De ville säkert bara leka... grejen med pitbulls är att när de väl blir förbannade och går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada, men att de skulle vara mer benägna att hugga någon är en myt...

Men jag vill för helvete inte leka med någon hund! Så låt inte hunden leka med mig eller någon annan som inte uttryckligen vill.

Sen låter det väldigt tryggt att när den går till attack så går det blixtsnabbt och orsakar stor skada 🙂

Jag skojade... självklart ska man ha koll på sin hund och respektera att alla människor inte vill hålla på och lattja med den.

Och grejen med att det går blixtsnabbt och orsakar stor skada, jag menar bara att hundar kommunicerar med väldigt små medel som vi människor inte uppfattar, och med tanke på att en pitbull är (eller iaf kan bli) väldigt stark och består av typ enbart muskler så kan det gå illa när de väl blir arga. En enkel regel är att vara på sin vakt och kanske inte gå fram med sin lilla hund för att hälsa på en pitbull, hundar fungerar inte så att de vill gå fram och hälsa på alla hundar de ser, utan de går bara och kollar in varandra om de är intresserade. Det där med kallprat är en människogrej! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Svaret är ju såklart: Människan

Anledning 1: Jag vet inget annat djur som har liknande sjukdomar som gör att man t.ex. helt plötsligt inte känner igen en av sina egna kroppdelar och hejdlöst kapar av den med första bästa föremål och sen påstår att man aldrig mått bättre efter det. ☺️

Anledning 2: Människan är ett av tre djur på jorden som dödar bara för att underhålla sig själv. De andra två är isbjörnen och djärven. 😄

Anledning 3: Jag har sett mig själv i spegeln och jag tycker nog att jag är rätt skrämmande ibland. 🙂

Men helt klart var den där insekterna som tar över hjärnan på kackerlackor rätt skrämmande också! De får en klar andraplats med tanke på att månniskan helt klart kommer utveckla en sån teknik utan anledning... och sen också använda den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg på Animal Planet en gång och där berättade de om en snubbe som campade utomhus i Australien (i djungeln eller nåt.) Det kliade som satan över hela kroppen, och det visade sig att det var små maskar/parasiter av något slag som hade krypit in under huden... 😱

Samma program visade pyttesmå maskar/parasiter som hade krypit in under hornhinnan på ögat på någon annan 😱😱

Annars får jag nog stämma i många andra här ang surikatmammas bidrag, som kanske var allra värst då, den där som tar över hjärnan på kackerlackor. Fyfan... 😱😱😱

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...