Jump to content
Annons

Vilket är det läskigaste djuret?


Egghuvud

Recommended Posts

Vilket djur tycker ni är mest motbjudande? Insekter över huvud taget är läskiga tycker jag. Men värst är nog ändå bönsyrsan. Den är helt djävla onaturlig i sitt utseende. Helt klorofyllgrön med jätte armar och ett bönaktigt huvud.

Det är alltid lika motbjudande att se insekter i närbild som mumsar på varandra i animal planet. Tur att insekter för det mesta är små.

http://www.steves-digicams.com/pictures/f505v_mantis.jpg 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

det finns en igel som bara lever i ändtarmen på flodhästar, jag vet inte om jag är så vansinnigt rädd för den. Men det hade ju inte vart så kul om man i nästa liv vaknade upp i röven på en flodhäst!

Not so nice med flodhästbajs 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns en igel som bara lever i ändtarmen på flodhästar, jag vet inte om jag är så vansinnigt rädd för den. Men det hade ju inte vart så kul om man i nästa liv vaknade upp i röven på en flodhäst!

Det är inte så att du behöver terapi för din flodhästsrövsigelfobi alltså??

Det är bra... jag garvar fortfarande 😄

***

Själv har jag lidit av allvarlig svår insekts- och spindelskräck, men jag jobbade mig av med det när jag blev farsa. Mandomsprovet blev att klappa en fågelspindel. Jag fixade det, även om det var kallsvettigt.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Getingar Dom är så satans påstridiga och gränslösa liksom. Ska surra runt näsan och munnen och om man då har lite självaktning och säger irfrån har de mage att sticka så att det svider som bara den.

Räliga djur! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ollonborrar eller vad dom nu heter...dom är cirka 7 cm långa, stora feta skalbaggar som flyger omkring i svärmar. får rysningar när jag tänker på det...

Jag glömmer aldrig när jag bodde hemma i bushen och blev attackerad av tusentals flygande sånna här:

http://images.google.se/images?q=ollonborr...le-s%C3%B6kning

kolla på bilden uppe i högra hörnet. brrrrrrr

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Jag avskyr spindlar... Det är något med det där snabba och ryckiga tillsammans med alla ben som gör det. Tror att det har att göra med en händelse från när jag var barn. som involverade mig och en (tyckte jag) väldigt stor spindel i min säng. 😉

Andra djur som står högt på hatlistan:

* Getingar - Bråkiga och värdelösa djur. Bin tillverkar god honung. Vad fan gör getingar?

* Binikemask och springmask - Har aldrig haft någon sådan men efter vad man läst så verkar det ju vara allt annat en trevligt...

* Afrikanska vildhundar - Dessa sliter sönder sitt byte medan det lever. Likt Greklands gamla menader....

Tilläggas skall att jag lever efter filosofin att jag inte har rätt att beröva andra varelser livet såvida de inte hotar min egen existens eller om de lider.

Därför brukar jag och min sambo fånga de insekter som tagit sig in och släppa ut dem igen. Vi tror båda på att liv ska respekteras även om vi inte gillar formen det kommer i.

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Sportlovstider hej, hej! Sportlovstider!

Läskigaste djuret förresten........jag vet inte riktigt men det finns ett djur som jag alltid tyckt det varit väldigt otrevligt att flyga med för att det brukar bli alldeles skräckslaget redan när man checkar in. Om man väl kommer i luften med detta djur så skenar djuret i panisk skräck. Vilket djur pratar jag om? En pöse nötter till den som först kommer på rätt svar! Kom igen nu alla sprotlovslediga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ormar är riktigt slibbiga. Iofs så finns det en massa djur jag aldrig skulle vilja möta i en mörk gränd: Alligatorer, kåta bergsgorillor, 6miljoner gräshoppor, ja dom där flodhästiglarna lät inte alltför mysiga dom heller även om dom är lätta att fly från 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ja dom där flodhästiglarna lät inte alltför mysiga dom heller även om dom är lätta att fly från  😛

Inte om man är en flodhäst... 😉

Haha dom får väl se till att aldrig få in dom i "systemet", bara att knipa varje gång man ska bada 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mask i magen för några år sen efter att ha druckit gammalt vatten, kliade som fasen i röven och jag förstod inte vad det var..föräns en dag när jag satt på toa och tog en titt på toapappret och det var vita små maskar som sprang omkring på min avföring. gissa vem som skrek? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mask i magen för några år sen efter att ha druckit gammalt vatten, kliade som fasen i röven och jag förstod inte vad det var..föräns en dag när jag satt på toa och tog en titt på toapappret och det var vita små maskar som sprang omkring på min avföring. gissa vem som skrek? 🙁

Är Du en flodhäst, månne? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen flodhäst här, var så att jag idrottade och frågade en polare om jag fick ta vatten från hans vattenflaska, sen visade det sig att den flaskan stått där i en vecka...

Ushdå trodde vattnet var tvunget att vara mycket äldre än så för att det skulle kunna äckla sig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mask i magen för några år sen efter att ha druckit gammalt vatten, kliade som fasen i röven och jag förstod inte vad det var..föräns en dag när jag satt på toa och tog en titt på toapappret och det var vita små maskar som sprang omkring på min avföring. gissa vem som skrek? 😛

Det är därför jag alltid tittar på mitt toapapper innan jag slänger det.

Brukar titta i toaletten innan jag spolar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

ollonborrar eller vad dom nu heter...dom är cirka 7 cm långa, stora feta skalbaggar som flyger omkring i svärmar. får rysningar när jag tänker på det...

Jag glömmer aldrig när jag bodde hemma i bushen och blev attackerad av tusentals flygande sånna här:

http://images.google.se/images?q=ollonborr...le-s%C3%B6kning

kolla på bilden uppe i högra hörnet. brrrrrrr

Vet inte om det är en myt att de fastnar i håret på en. Men det är klart läskigt med stora flygande insekter. Tur att inte bönsyrsor inte kan flyga. Är det bara jag som lider av bönsyrsefobi? Visst är de lite räliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Ulf Lundell...

Skämt åsido så är det läskigt med allehanda insekter och kryp.

I synnerhet den lilla masken som kryper in under skinnet på en och lever där. Man kan tydligen se den kräla i kroppen. Yäck!

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mask i magen för några år sen efter att ha druckit gammalt vatten, kliade som fasen i röven och jag förstod inte vad det var..föräns en dag när jag satt på toa och tog en titt på toapappret och det var vita små maskar som sprang omkring på min avföring. gissa vem som skrek? 😉

Masken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur blir det med bönsyrsorna? ingen som är rädd för dem?

Nä , dom är för små. Smack the Bitch *SPLORT*

Däremot hade jag ett möte med en bålgeting när jag satt i mitt vardagsrum. Hade fönstrerna öppna och det var en varm sommarkväll. Så kom det in ett flygande schabrak som lät som en helikopter och hade markerade och sura ögonbryn och scannade av mitt ansikte , gadden var väldig stor. Vågade knappt andas.

Respekt !

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur blir det med bönsyrsorna? ingen som är rädd för dem?

Nä , dom är för små. Smack the Bitch *SPLORT*

Däremot hade jag ett möte med en bålgeting när jag satt i mitt vardagsrum. Hade fönstrerna öppna och det var en varm sommarkväll. Så kom det in ett flygande schabrak som lät som en helikopter och hade markerade och sura ögonbryn och scannade av mitt ansikte , gadden var väldig stor. Vågade knappt andas.

Respekt !

Det är då man tar fram varmluftspistolen 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...