Jump to content
Annons

Reason 6.5 / Reason Essentials 1.5 - Beta


eXode

Recommended Posts

beta-start.jpg

Propellerhead närmar sig release av Reason 6.5 som kommer öppna upp för Rack Extensions. Propellerhead har öppnat upp för användare att beta testa Reason 6.5 och Reason Essentials 1.5.

Propellerhead passar också på att presentera tre stycken Rack Extensions som de själva har utvecklat:

radical-piano.jpg

Radical Piano

Detta är en pianomodul baserad på fysisk modellering. Läs mer om den och lyssna på ljuddemos hos propellerhead.

Propellerhead berättar också om två andra moduler:

Pulsar

Pulsar LGM-1 is a dual channel modulation power house for the Reason rack. We call it a dual LFO but it’s also a powerful little synth in its own right. More info coming soon.

Polar

Polar is a classic harmonizer/pitch shifter with a host of modern tricks up its sleeve. Use it for old school harmonizing and stereo widening effects, or use it to go totally granular filtered pitch shift repeater on your music. More info coming soon.

Slutligen bekräftar propellerhead att flera utvecklare jobbar på Rack Extensions men att många vill vara hemliga tills de har något att presentera. Några som dock gått ut med att de jobbar på Rack Extensions är:

u-he

Softube

Rob Papen

fxpansion

GForce Software

P - Peff

Sugar Bytes

Korg

Sonic Charge

Här ansöker du om att få beta testa Reason 6.5 eller Reason Essentials 1.5

Redigerat av eXode
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Spännande, pianot gillade jag direkt. Bra som komplement till sample bibliotek.

Ljudexemplen visade på mångfacetterad ljudpallet för piano.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag hoppas ju att Yamaha släpper en Dx7-klon som Rack Extension. Lexicon-reverb och Aural-exiters är också önskvärda.

Det behöver inte vara just Yamaha som släpper den men i övrigt ser jag gärna en DX7 klon! Tänk dig några sådana på lager i en combinator? 😄

Redigerat av eXode
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
museo12 (oregistrerad)

Är det någon som vet om Propellerhead har problem med inloggning nu?

Blir hela tiden utkastad. Inte första gången jag har problem med inloggning där. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte märkt något problem med inloggningen där. Kanske dålig browser, brandvägg eller något annat? kontakta deras support!

Vågar inte beta testa, men ser fram emot att få testa deras 3 nya "racks"!

Link to comment
Dela på andra sajter

museo12 (oregistrerad)

Jag har inte märkt något problem med inloggningen där. Kanske dålig browser, brandvägg eller något annat? kontakta deras support!

Vågar inte beta testa, men ser fram emot att få testa deras 3 nya "racks"!

Nja, kör Mac utan brandvägg. Kan jag missat någon inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu vill jag ha 6.5, NU!

Men jag vill ha den före dig..NU! 😄

Alltså, jag hoppas stenhårt på att få fler EQ's i alla färger o former och med fler band.. bortskämd med ett helt gäng till UAD känner jag mig inte alls hemma med den "begränsning" jag har i Reason.. gillar däremot skarpt hur Reason blev fr.o.m version 6 men.. mer EQ's o kompressorer nu för faijn.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

EQ brist lider jag inte av.... men kompressorer kan man aldrig få nog av, aldrig.

Jag skall ha min 6.5 före dig till varje pris polarn...

Ps. Pulverizern är min nya favvis device, satan vad hårda sångspår man kan få till. Ds.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Men jag vill ha den före dig..NU! 😄

Alltså, jag hoppas stenhårt på att få fler EQ's i alla färger o former och med fler band.. bortskämd med ett helt gäng till UAD känner jag mig inte alls hemma med den "begränsning" jag har i Reason.. gillar däremot skarpt hur Reason blev fr.o.m version 6 men.. mer EQ's o kompressorer nu för faijn.

Nå har du den nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå har du den nu då?

Jag tror du narras.. Har du?

Mffggghh.. om 6 minuter har jag den..

Men du vann loopen.. säg mig, hur känns det? 😄

Redigerat av Lundin
sa man inget om på regeringsnivå.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
elinjani (oregistrerad)

Hur fixar man licens till att testa Polar, Pulsar och Radical Piano?

Jag lyckas låta ladda ner dem via authorizer men hittar inte var de laddas ner. När jag trycker Manage licens så står det att det inte funkar via usb-nyckeln, utan bara online. Fattar inte...?

Fick ner 6,5 utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...