Jump to content
Annons

Livevideo från kents nya singel släppt


D Vibe

Recommended Posts

Hej. Ikväll, för snart en timme sen, släppte kent en livevideo av den nya singeln som släpps kl 24.00 ikväll/imorgon; 999.

Som en kentfanboi jag är, så gillade jag det grymt mycket 🙂. Antagligen kommer många här skriva negativa kommentarer, så varsågoda att fyll på med er galla medan jag lyssnar på underbar musik så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyckte den här var riktigt bra måste jag säga. Är väldigt glad att de verkar backa från deras senaste mer syntiga stil, som blev lite för tråkig helt enkelt. Rocken är tillbaka i denna låten och de kommer tillbaka med bravur!

Men nu när vi ändå är inne på låten och videon, så undrar jag lite nyfiket om det är live eller om det faktiskt är mimat av hela gänget?

Redigerat av DuEJag
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte den här var riktigt bra måste jag säga. Är väldigt glad att de verkar backa från deras senaste mer syntiga stil, som blev lite för tråkig helt enkelt. Rocken är tillbaka i denna låten och de kommer tillbaka med bravur!

Men nu när vi ändå är inne på låten och videon, så undrar jag lite nyfiket om det är live eller om det faktiskt är mimat av hela gänget?

Jag har också funderat på det, och har kommit fram till att instrumenten nog är live, men att det finns pålägg som inte är live. Sången är jag inte riktigt säker på. Att det finns körpålägg som inte är live är ju självklart, men jag funderar på om sången helt och hållet är pålagd...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också funderat på det, och har kommit fram till att instrumenten nog är live, men att det finns pålägg som inte är live. Sången är jag inte riktigt säker på. Att det finns körpålägg som inte är live är ju självklart, men jag funderar på om sången helt och hållet är pålagd...?

Det är möjligt att det ligger till på det sättet. Om det mesta är live är det väldigt välspelat och välproducerat, och om det inte är live alls så är det ändå välspelat och välproducerat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att det är en livevideo. Emellertid är ljudet lagom bearbetat i efterhand, eller väldigt processerat vid inspelningstillfället.

Kan någon vänlig skäl svara mig på vad Sami, elgitarristen, kör med för Fender-gitarr? En Standard är det ju, men vad heter de som har sån där fruktansvärt snygg vit list runt kroppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Live är det inte. Tror inte ett band som Kent skulle ta den risken heller.

Gillar kompet och soundet bara för att jag gillar rock i allmänhet. Men,

jag hatar pop och det finns lite inslag av det i Kentas musik vilket gör att

jag inte blir något fan men, det har de ju tillräckligt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att det är live, fast det ligger pålägg som inte är live. Jag hörde precis studioversionen på radion, och den är iallafall inte samma som i videon. Och då syftar jag t.ex. på Jockes sånginsats m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Berg skrev på kentforumet tidigare idag om livevideon.

http://forumet.kent.nu/showthread.php?9208-quot-999-quot&p=1056076&viewfull=1#post1056076

"Det är ju inte så lätt att veta, men när man som vi spelar med in ear monitoring så behöver alla mickar under repetitionerna för att kunna kommunicera med crew och resten band.

Vi pratar en hel del med varandra och med vårt crew när vi repar, hur otroligt det än kan verka.

Höj ditt, sänk datt, håll truten osv.

Låten är inspelad LIVE.

Tagning 5 av 6 (den bästa tagningen var egentligen den första som så ofta, men då gick inte kamerorna).

En tamburin (som bara inte gick att få till soundmässigt) och en rätt knivig text-kör som jag sjunger på studioversionen 6 som markus dubbar här + 999-sångloopen i outrot ligger på backtrax.

Allt annat 100% i rummet.

Däremot är säkert några av filmklippen från andra tagningar än den som... hörs.

Sedan är det mixat på riktigt.

Men det är roligt att vissa tvivlar.

Vi spelar tight som satan 🙂"

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att det är en livevideo. Emellertid är ljudet lagom bearbetat i efterhand, eller väldigt processerat vid inspelningstillfället.

Kan någon vänlig skäl svara mig på vad Sami, elgitarristen, kör med för Fender-gitarr? En Standard är det ju, men vad heter de som har sån där fruktansvärt snygg vit list runt kroppen?

Telecaster custom ser det ut som... tror ronnie wood har en b-bender som ser ut så där också men det första jag tänkte på va en custom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag undrade detsamma om det verkligen är "LIVE", trumsolot i början är live däremot då ljudet ligger mer centrerat, dock inte mono. Sen när låten kickar igång blir det helt plötsligt stereo.

Bra låt iövrigt men en ganska tråkig video, en typiskt skandinavisk "OK ställ upp er nu grabbar så kör vi lite coola vinklar." Jag har varit med på många musikvideoinspelningar och oftast har man ingen idé om slutresultatet.

Redigerat av Chrieon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...