Jump to content
Annons

Gene Simmons = dissgubbe


Valle

Recommended Posts

Men nu startade han inte som businessman vad konstigt!?

Well, faktum är att han innan han blev musiker redan hade startat sin första business, i comics-branschen (den han drev tillsammans med Steve Coronel). Så visst var han businessman innan han gled in på musiken...

Sämre låtar än dom andra skrev, njae, högst personligt!

Jo, det är sant; det är individuellt. Men ta inte mina ord för det, Gene själv har medgett att det nästan alltid är Paul som kommer "with the goodies", och nästan alltid i sista sekund, dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom gråter säkert hela vägen till nästa stadiumgig, precis som dom gjort i snart 40 års tid när lite finare folk - som du - berättat för alla miljoner Kissfans att musiken egentligen är skit.

ja du, om man är fin bara för att man hatar Kiss då är man alltså ful om man diggar dom???

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, faktum är att han innan han blev musiker redan hade startat sin första business, i comics-branschen (den han drev tillsammans med Steve Coronel). Så visst var han businessman innan han gled in på musiken...

Jo, det är sant; det är individuellt. Men ta inte mina ord för det, Gene själv har medgett att det nästan alltid är Paul som kommer "with the goodies", och nästan alltid i sista sekund, dessutom.

Tydligen misslyckad (om vi nu ska räkna egentryckta tidningar som business försök).

Bättre som musiker med andra ord.

Paul kommer med Goodies, pratar vi då fortfarande musik och det visar ju att Gene har en ödmjuk sida hur ska vi hantera det nudå, Signia!?

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Konsten är inte att spela så svårt som möjligt utan tvärtom så pass enkelt så att folk fattar och köper plattorna, det kunde KISS!

Där har du iofs en poäng, men betyder det att alla som kan lira bättre eller svårare saker än Kiss skulle vara obegripliga för massorna???

Mig veterligen köpte folk tex Yes plattor och gör fortfarande, om man skall dra en jämförelse, på det här forumet verkar det ju vara fult och skamligt att vara duktig och kunnig eller gilla sådant som övergår Kiss låga ribba....

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du iofs en poäng, men betyder det att alla som kan lira bättre eller svårare saker än Kiss skulle vara obegripliga för massorna???

Mig veterligen köpte folk tex Yes plattor och gör fortfarande, om man skall dra en jämförelse, på det här forumet verkar det ju vara fult och skamligt att vara duktig och kunnig eller gilla sådant som övergår Kiss låga ribba....

Ungefär lika fult som att hålla sig under kiss ribba....och är man under Genes ribba är man farligt ute hehe 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Strunta i om du gillar eller inte gillar KISS, tråden handlar ju om Gene Simmons som dissgubbe. Eller fiss kanske? Otroligt roligt, ni kan sluta skratta nu. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

En som i alla fall dissar Gene ordentligt är min systers dotter som kallar herr Simmons för Horkarlen i Kottestövlarna.

Måste säga att jag tyckte det var ett ganska fyndigt namn på dissgubben.

Visst, Gene är ju ingen (nära) bekant till er. Annars hade du nog inte funnit det så fyndigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. tror ändå inte att Gene var SÅ beräknande i sitt val av instrument ..

Men, som sagt, Gene är bättre businessman än han är musiker. Helt klart.

Fine, vart kanske lite mycket 'han skulle definitivt kunna ha gjort så' och därför så ... ja. Är bara lite allergisk mot såna personligheter som han är. Visst, han förstår inte bättre själv, men .. ändå ..
Link to comment
Dela på andra sajter

Han har mest

som han använder för att gömma sig bakom och kompensera med; nåt som hans bandkamrater inte behöver gömma sig bakom.

Kan nog tycka att Paul borde gömt sig en del under 80-talet...

http://youtu.be/PE8i4dLqh9Q

Han har egentligen inget på scen att göra. Han är ju en controller, en producent. Han ska producera skivor, producera och göra filmer, videos, skapa kampanjer för marknadsföring och sånt. Det har han ett öra/öga för.

Om han nu var en sån chef och hade sån koll, hur kunde han då låta denna video passera?

http://youtu.be/BWIW6Ti0PbE

Men, som sagt, Gene är bättre businessman än han är musiker. Helt klart. Särskilt med tanke på att de flesta av hans låtar rent kvalitativt inte kommer i närheten av Pauls och Aces.

Här håller jag inte riktigt med i all ödmjukhet.

Under det sunkiga 80-talet var det ju Gene som slängde ihop ett antal av de bättre låtarna även om hans engagemang också var på andra saker.

Burn Bitch Burn, Not for the Innocent, Secretly Cruel, Anyway You Slice It samt Unholy är ju de bästa spåren från åttiotalets post-smink-era.

Han har ju också i ärlighetens namn gjort några av de sämsta, Murder In High Heels t ex... 😄

Paul hade dock en betydligt jämnare nivå på sina alster.

Kan det vara så att Gene är en mer framgångsrik affärsman än vad många framgångsrika musiker är musiker? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Här håller jag inte riktigt med i all ödmjukhet.

Under det sunkiga 80-talet var det ju Gene som slängde ihop ett antal av de bättre låtarna även om hans engagemang också var på andra saker. Burn Bitch Burn, Not for the Innocent, Secretly Cruel, Anyway You Slice It samt Unholy är ju de bästa spåren från åttiotalets post-smink-era.

Nja, under 80-talet, post-The Eleder, så blev det ju tydligt att låtskriveriet kom från annans penna än Genes och/eller Pauls, nu anlitade man låtskrivare som man senare "köpte" rätten av att få största kakan av låten även om man bara kom med så lite som en invändning till arret. I och för sig inget nytt för KISS anno 80s, redan 1978, och i synnerhet 1979, användes dessa något tveksamma metoder.

Två av låtarna du höjer till skyarna hade aldrig haft Genes namn undertecknat om det inte hade varit för KISS-hatobjekt #1: Mr. Cusano. Hela jävla Lick It Up-plattan är ju för fan Vinnie-skrivet... Nästan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, under 80-talet, post-The Eleder, så blev det ju tydligt att låtskriveriet kom från annans penna än Genes och/eller Pauls, nu anlitade man låtskrivare som man senare "köpte" rätten av att få största kakan av låten även om man bara kom med så lite som en invändning till arret. I och för sig inget nytt för KISS anno 80s, redan 1978, och i synnerhet 1979, användes dessa något tveksamma metoder.

Men även om de har köpt in sig i låtarna så har man koll på vad man skall köpa in åtminstone. 😉

"Is That You" är ett annat exempel, inköpt av Paul.

Två av låtarna du höjer till skyarna hade aldrig haft Genes namn undertecknat om det inte hade varit för KISS-hatobjekt #1: Mr. Cusano.

Höja till skyarna vet jag inte direkt, ska i så fall vara Vinnie-låtarna, för den snubben är en låtskrivartalang! 🙂

Å andra sidan är det lätt att hitta de bättre låtarna, 80-talet post-smink var ett riktigt sumpträsk av skitlåtar för KISS del.

Hela jävla Lick It Up-plattan är ju för fan Vinnie-skrivet... Nästan.

Precis, och på den vägen borde det ha fortsatt, speciellt med tanke på hur det senare skulle komma att låta.

Jag är helt övertygad om att skivorna hade hållit en betydligt högre klass om Vinnie varit med på resan, men tyvärr har ju den mannen problem med egot och säkert också en och annan tomte på loftet.

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var med på den tiden och det var Valle också fast han är 4 år yngre vilket vart stort på den tiden,

PS kul att du demonproducenten klivit ur din vinterdvala ;-) nu blir det lite fart här äntligen DS

hur faans gamla är ni då? 😄😉

själv var jag väl typ 8 när kiss slog igenom 74 - kan inte säga att jag var särskilt medveten om det var töntigt eller döhäftigt precis 😉

dom har väl gjort en riktigt bra platta - destroyer så klart - resten är väl precis som du säger ganska enkel dussin rock

fast simmons basspel hör nog inte till dom allra typiskaste å enkelspåriga - där hittar man isf mer monotoni i judas acdc å van halen (michael anthony ÄR kompetent men nog är det mycket basalt tugg han levererar oftast)

hej på dig själv kalifen 🙂 det har inte varit så mycket dvala som det varit intensivt jobb faktiskt plus en tripp till usa som kombinerad semester å besök hos gamla bekanta

ps tror förresten jag börjar få lite kläm på hur jag ska läsa av herr la granges framtoning ... den är nog något mindre aggressiv än den först kan verka tror jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla skitband som sagt...vad som än spelas på bas eller ej vilket fullständigt ointressant i sammanhanget, dom borde brännas på bål synd att vi inte har inkvisitionen kvar...

haha

eller så är du precis så aggro som du verkar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...