Jump to content
Annons

Språkbruk...


Print

Recommended Posts

Har sett att många använder ordet "Word" här på forumet. Jag har inte förstått riktigt vad det betyder, men gissar mig till olika synonymer:

"Jag håller med"

"Absolut! Väl talat"

"Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv"

Är jag rätt på det?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

A-well-a everybody's heard about the bird

B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a don't you know about the bird?

Well, everybody knows that the bird is the word!

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a...

Link to comment
Dela på andra sajter

A-well-a everybody's heard about the bird

B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, the bird is the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, b-bird's the word

A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a don't you know about the bird?

Well, everybody knows that the bird is the word!

A-well-a bird, bird, b-bird's the word

A-well-a...

W O R D ! !

Suuuurfiiiiing biiiird, blihoablisk blbb lullbelupp bopsch

eeeeksch..............babababababababababaabababababababababababababababa

Ommmamamabapppaommammamaaaa (trummorna kommer in) bappaommaam bappaommammamaaabappaommmamama 😄😛🙁

Klassiker!!

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Njaee, jag håller nog inte med. "Word" är engelska och betyder, fritt översatt, "ord". Jag får för mig att det kommer från fornnordiskan men det kan säkert vår trevlige språkpolis, Hammagrella, reda ut. De uttryck Print efterlyser är: "I agree"", "Absolutely, well said!" och "Precisely, you took the word right out of my mouth!". Så nu vet Ni det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaee, jag håller nog inte med. "Word" är engelska och betyder, fritt översatt, "ord". Jag får för mig att det kommer från fornnordiskan men det kan säkert vår trevlige språkpolis, Hammagrella, reda ut. De uttryck Print efterlyser är: "I agree"", "Absolutely, well said!" och "Precisely, you took the word right out of my mouth!". Så nu vet Ni det!

Ho, ho, ho! Skojare där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men det är ju skitfånigt! Den där jävla hip-hop-kulturen suger ju rejält alltså.

Word på det!

hmm....så kan man ju uttrcka sig om man vill det! 😠

....tycker vi skyller irakkriget, världens fattigdom, Romarikets undergång, och lite annat på hiphop-kulturen också....! Dom var säkert inblandade på något sätt dom där, dom där, dom däringa hiphopparna!! ........speciellt 2pac! 😱😳

Link to comment
Dela på andra sajter

....tycker vi skyller irakkriget, världens fattigdom, Romarikets undergång, och lite annat på hiphop-kulturen också....! Dom var säkert inblandade på något sätt dom där, dom där, dom däringa hiphopparna!! ........speciellt 2pac!

Word UP biatch 😕

//2mulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att många använder ordet "Word" här på forumet. Jag har inte förstått riktigt vad det betyder, men gissar mig till olika synonymer:

"Jag håller med"

"Absolut! Väl talat"

"Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv"

Är jag rätt på det?

Jag hade bestämt för mig att "Word" är svart slang från Los Angeles och betyder Jag lovar men sån't där dassnack är förstås aldrig lätt att förstå sig på. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
maxmaxmax (oregistrerad)
Första gången jag såg uttrycket "Word", och vad det betyder, var på baksidan av ett mjölkpaket. Det satte liksom nivån tycker jag.

åhnej! mitt fina, kära folkhem!

Antastat av farlig och hemsk hiphopkultur!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni sett filmen "Do the right thing"? I den filmen säger dom "word" mest hela tiden. Och om jag inte minns fel (och tänker på någon annan film) så översatte dom det med "tummis". Grymt kreativ översättning!

Redigerat av Pellesnusk
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade bestämt för mig att "Word" är svart slang från Los Angeles och betyder Jag lovar men sån't där dassnack är förstås aldrig lätt att förstå sig på. 😲

exakt, och först från spanskan: "palabra" som används för att hålla med, understrycka

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om dedär med att bara använda "yoyo" lingo när ja försöker vara ironisk eller på något sätt spefull, men tracka inte hiphopen för mycket, varje genre har sina skämmiga representatörer som trasar sönder dehela för den som bara fönsterkikar lite på musiken. Tycker dock att de som producerar musiken och "Beatsen" e de verkliga artisterna så länge3 man bara inte låter en monotom highhat riva spastiskt som i eamons profana smädarlåt som förövrigt gick ocensurerad på dagtid 😎

Lite skämt på hiphopens bekostnad...

Q:Why do rappers call eachother brothers all the time?

A:Because their mother slept around

Q:Does that mean i'm rap if i f*ck your mother?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om dedär med att bara använda "yoyo" lingo när ja försöker vara ironisk eller på något sätt spefull, men tracka inte hiphopen för mycket, varje genre har sina skämmiga representatörer som trasar sönder dehela för den som bara fönsterkikar lite på musiken. Tycker dock att de som producerar musiken och "Beatsen" e de verkliga artisterna så länge3 man bara inte låter en monotom highhat riva spastiskt som i eamons profana smädarlåt som förövrigt gick ocensurerad på dagtid 😛

hmm...ja vafasen ska jag säga?! WÖRD!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag såg uttrycket "Word", och vad det betyder, var på baksidan av ett mjölkpaket. Det satte liksom nivån tycker jag.

åhnej! mitt fina, kära folkhem!

Antastat av farlig och hemsk hiphopkultur!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...