Jump to content
Annons

Hör ni reverb svansarna i era monitorer ?


TripMan

Recommended Posts

Annons

Det är klart att reverbsvansarna hörs, men man försöker alltid få lagom mycket (lite) av den varan...

Jag kör med ADAM S3X-V, som nog ligger lite över budget för många - men de detaljer man inte hör i dem, är inte värda att höra... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ofta reverbsvansarna hörs tydligare i hörlurarna än i högtalarna. Men jag inbillar mig att de är mycket tydligare i högtalarna sedan jag akustikbehandlade och då särskilt i studion.

Studion: Genelec 8030 + 7050. Lyssningsrum: Custom 3/4-vägs med NAD 304.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du vara lite snäll. Det är juletider.

Ok offentlig ursäkt på sin plats här, jag lägger ned grollet med dig so don't fuck w me anymore ok!!

Jag menar givetvis som svar på trådfrågan, att det handlar om hur mycket reverb man lägger och i vilken typ av musik, i en ballad skall ju svansarna höras, i en tät rock/poplåt skall de också höras men det är mer delikat och i mitt fall kanske man bara hör dom om man stoppar bandaren dvs Cubase, så skall det vara tycker jag, man mixar så man precis kan höra reverbet och sen backar man lite, men olika fr falla till fall och alltid nya infallsvinklar därför är det så kul med denna hobby!

HECO Celan 500 + Avantone mixcubes + Ultrasone 2500, i alla hör & ser jag svansar som dansar om jag vill...

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...