Jump to content
Annons

TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Hej, jag har precis köpt en begagnad 30 GB SSD-disk. Den är ju för liten för att jag ska kunna lägga Windows på den (Windows 7), så vad är då smart att göra? Borde jag lägga alla program på den eller kan jag lägga delar av Windows på den så att det påverkar Windows prestanda? Aktiva projekt? Ja, men det är en PC som används till allt och jag vill hellre få den "snabbare generellt" än bara "studiosnabb".

Tacksam för kommentarer 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Win 7 och lite program får utan bekymmer plats på en 30 GB SSD, och du kan ändå lämna tillräckligt med tomt utrymme för att disken inte ska bli fragmenterad. Jag hade helt klart använt den till system och mest använda program, det är där du kommer att märka mest skillnad i prestanda, såvida du inte kör mycket med stora samplingbibliotek. Men då brukar å andra sidan 30 GB inte räcka särskilt långt.

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns vissa moderkort som har stöd för en SSD som en sorts buffer för den vanliga disken, så att det generellt blir betydligt snabbare än med enbart en vanlig mekanisk disk. Ett sådant kort är den klockren till.

Annars kan du ju använda den till audioinspelning medan du jobbar med några låtar - och så flytta över allt till en annan disk när det är klart. 30GB räcker till en hel del audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

30GB för total lagring ( systemdisk ) är för lite idag om du använder datorn till musik och spel.

Men man kan använda diskens utrymme på annat sätt.

Du kan lägga allt som du vill ska starta lite snabbare på din ssd.

30GB ssd är gammal teknik, snabbare än HD på åtkomst tiden

Men slöare på stora filer.

Har 2st 30 gb ssd i raid 0 på min gamla i7= 60gb

Som systemdisk ,prestandan är ok men inget mer.

3.5" hd funkar lika bra.

Använd disken som slavdisk så blir du nöjd !

Robban

Redigerat av 9dsp
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...