Panzerfaust Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Hur ser eran uppsättning av hårdiskar ut på era musikdatorer? Fabrikat, användningsområde etc. Till vad har ni interna till respektive externa hårddiskar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cRs Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 (redigerat) Systemdisk: INTEL SSD 80GB. Kör alla program osv via den. Intern disk: WDC 1TB. All musik/filer går via den. Inte så märkvärdigt :-) Redigerat 25 november 2011 av cRs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 (redigerat) 2 intern, 2 externa från Seagate. 1TB styck på samtliga. De två externa innehåller i princip samma saker då de tjänar som backup på det som finns i burken. Finns även på olika ställen. Nu råkar de dock vara fulla... Redigerat 25 november 2011 av JohnRick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 (redigerat) Disk #1: System, OS, program - 1TB Disk #2: Samplingsbibliotek - 1TB Disk #3: Audiofiler -1TB Disk #4: Bootcamp - 500GB (används dock inte.. än) Disk #5 Time Machine - 320GB (extern hårddisk) Backupar bara en mapp! Edit: Har sen två externa chassin med varierande hårddiskinnehåll, som får fungera sluss för flyttning mellan olika datorer Redigerat 25 november 2011 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glenna Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Systemdisk: OCZ Vertex3 IOPS Edition SSD-disk Audiodisk: 4st WD Caviar Black 1TB (i Raid1+0) Extern lagring: WD My Book Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Interna diskar: System+program: Samsung 500GB Audio: Seagate 1TB Ljudbibliotek 1 (EastWest): WD Caviar Black 1.5TB Ljudbibliotek 2 (övriga ljudbibliotek): WD Caviar Black 1.5TB Externa diskar: NAS för filbackup och skivsamling: 3st 2TB WD Blue i Raid5 NAS för fil backup: 2st 750GB Seagate i Raid1 eSATA/FW/USB för image-backup av system och audio: 2TB WD Green eSATA/FW/USB för image-backup av ljudbibliotek: 2TB WB Green ...många diskar blir det... 😉 Med tanke på översvämningarna i Thailand, så är de väl värda sin vikt i guld... Kör fortfarande XP, så jag funderar på att skaffa en SSD och installera W7 på den... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik71 Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Systemdisk : SSD Corsair 120 GB Lagring : 4 st Samsung 204HDUI ,2TB i raid 6 vilket ger 4TB lagringsutrymme. Western Digital Green 2.0TB WD20EADS används som slaskdisk till program som arbetar i W7 & Ubuntu OS : Dual Boot 1. Ubuntu 11.10 + Virtuell Windows XP 2. Windows 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Panzerfaust Postat 25 november 2011 Trådstartare Dela Postat 25 november 2011 jag inser att att jag ligger bra i lä från er grabbar 🙁 Har dock inte pengarna att ha eran uppsättning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Intern: SSD 128GB Samsung. Externa: Lacie Rugged 1TB Lacie Desktop HDD Neil Poulton 1TB Seagate 1TB formaterad i FAT32. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 25 november 2011 Dela Postat 25 november 2011 Minns inga modellnamn. Kör blandat Western Digital och Seagate. Studiodatorn: Systemdisk 2 st Audiodiskar Backupdisk Bärbara: System och Audio på gemensam intern 5400 rpm Trådlös backup Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ecarion Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 2x2tb-diskar från Seagate. 7200 RPM, 64 mb. De använder jag till allt och de duger utmärkt till både konst och förhoppningsvis även framtida musikproduktion ^^. Annars får jag helt enkelt slänga in lite andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 750Gb intern på laptopen 1Tb extern för backup och film/foto 3 Gb extern, dropbox där jag har alla mp3-or jag gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pikzel Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 Du blir inte bättre musiker för att du har fler hårddiskar. I bästa fall kan det underlätta ditt vardagliga arbete något. Har hittills kört min 500 GB interna i min Macbook Pro, och gjort backup till extern Western Digital My Passport på 1 TB. Nu har jag beställt en Crucial m4 128 GB SSD som jag kommer ersätta min misstänkt defekta 500 GB interna disk med. Då kommer jag att behöva köra lagring på den externa disken, och eventuellt införskaffa en till för bara backup. Men sen är jag rätt sugen på NAS också. Det tråkiga med lagring på extern disk är att man inte lika lätt bara kan ta upp datorn på tåget och göra musik direkt, man måste koppla in extern disk osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 Du blir inte bättre musiker för att du har fler hårddiskar. I bästa fall kan det underlätta ditt vardagliga arbete något. Du blir inte bättre musiker om du så ägde Air Studios... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 man blir inte sämre musiker av ha ha tusen hårddiskar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 Du blir inte bättre musiker för att du har fler hårddiskar. I bästa fall kan det underlätta ditt vardagliga arbete något. Har hittills kört min 500 GB interna i min Macbook Pro, och gjort backup till extern Western Digital My Passport på 1 TB. Nu har jag beställt en Crucial m4 128 GB SSD som jag kommer ersätta min misstänkt defekta 500 GB interna disk med. Då kommer jag att behöva köra lagring på den externa disken, och eventuellt införskaffa en till för bara backup. Men sen är jag rätt sugen på NAS också. Det tråkiga med lagring på extern disk är att man inte lika lätt bara kan ta upp datorn på tåget och göra musik direkt, man måste koppla in extern disk osv. Ett tips är Lacie Rugged-diskarna. Små, behändiga och oerhört stöttåliga. Har en i 1TB-varianten. Riktigt bra om man är ute på fältet mycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 MACOSX: -OCZ Vertex2 120GB SSD - Systemdisk (macOSX, kör logic) -2TB WD Green (Gamla projekt och samplingar) -2TB WD Green (Övrig media, filmer och musik...) EXTERNT: -1TB Freecom extern usb-disk (Samplingar och aktuella logic-projekt) -500GB WD extern - Time Machine-backup (Backup av privata filer och logic-projekt) WINDOWS: -OCZ Vertex2 80GB SSD - Systemdisk (Win7, används endast för spel) -500GB intern disk för lagring i windows. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
XBERRC Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 (redigerat) bump Redigerat 19 oktober 2021 av XBERRC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bodhi Postat 29 november 2011 Dela Postat 29 november 2011 Kör fortfarande XP, så jag funderar på att skaffa en SSD och installera W7 på den... Fundera inte... Du kommer att älska att ha en SSD som systemdisk 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.