Jump to content
Annons

Uppsättning av era hårddiskar?


Panzerfaust

Recommended Posts

Annons

2 intern, 2 externa från Seagate. 1TB styck på samtliga. De två externa innehåller i princip samma saker då de tjänar som backup på det som finns i burken. Finns även på olika ställen. Nu råkar de dock vara fulla...

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Disk #1: System, OS, program - 1TB

Disk #2: Samplingsbibliotek - 1TB

Disk #3: Audiofiler -1TB

Disk #4: Bootcamp - 500GB (används dock inte.. än)

Disk #5 Time Machine - 320GB (extern hårddisk) Backupar bara en mapp!

Edit: Har sen två externa chassin med varierande hårddiskinnehåll, som får fungera sluss för flyttning mellan olika datorer

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Interna diskar:

System+program: Samsung 500GB

Audio: Seagate 1TB

Ljudbibliotek 1 (EastWest): WD Caviar Black 1.5TB

Ljudbibliotek 2 (övriga ljudbibliotek): WD Caviar Black 1.5TB

Externa diskar:

NAS för filbackup och skivsamling: 3st 2TB WD Blue i Raid5

NAS för fil backup: 2st 750GB Seagate i Raid1

eSATA/FW/USB för image-backup av system och audio: 2TB WD Green

eSATA/FW/USB för image-backup av ljudbibliotek: 2TB WB Green

...många diskar blir det... 😉

Med tanke på översvämningarna i Thailand, så är de väl värda sin vikt i guld...

Kör fortfarande XP, så jag funderar på att skaffa en SSD och installera W7 på den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Systemdisk : SSD Corsair 120 GB

Lagring : 4 st Samsung 204HDUI ,2TB i raid 6 vilket ger 4TB lagringsutrymme.

Western Digital Green 2.0TB WD20EADS används som slaskdisk till program som arbetar i W7 & Ubuntu

OS : Dual Boot

1. Ubuntu 11.10 + Virtuell Windows XP

2. Windows 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du blir inte bättre musiker för att du har fler hårddiskar. I bästa fall kan det underlätta ditt vardagliga arbete något.

Har hittills kört min 500 GB interna i min Macbook Pro, och gjort backup till extern Western Digital My Passport på 1 TB. Nu har jag beställt en Crucial m4 128 GB SSD som jag kommer ersätta min misstänkt defekta 500 GB interna disk med. Då kommer jag att behöva köra lagring på den externa disken, och eventuellt införskaffa en till för bara backup. Men sen är jag rätt sugen på NAS också. Det tråkiga med lagring på extern disk är att man inte lika lätt bara kan ta upp datorn på tåget och göra musik direkt, man måste koppla in extern disk osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du blir inte bättre musiker för att du har fler hårddiskar. I bästa fall kan det underlätta ditt vardagliga arbete något.

Har hittills kört min 500 GB interna i min Macbook Pro, och gjort backup till extern Western Digital My Passport på 1 TB. Nu har jag beställt en Crucial m4 128 GB SSD som jag kommer ersätta min misstänkt defekta 500 GB interna disk med. Då kommer jag att behöva köra lagring på den externa disken, och eventuellt införskaffa en till för bara backup. Men sen är jag rätt sugen på NAS också. Det tråkiga med lagring på extern disk är att man inte lika lätt bara kan ta upp datorn på tåget och göra musik direkt, man måste koppla in extern disk osv.

Ett tips är Lacie Rugged-diskarna. Små, behändiga och oerhört stöttåliga. Har en i 1TB-varianten. Riktigt bra om man är ute på fältet mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

MACOSX:

-OCZ Vertex2 120GB SSD - Systemdisk (macOSX, kör logic)

-2TB WD Green (Gamla projekt och samplingar)

-2TB WD Green (Övrig media, filmer och musik...)

EXTERNT:

-1TB Freecom extern usb-disk (Samplingar och aktuella logic-projekt)

-500GB WD extern - Time Machine-backup (Backup av privata filer och logic-projekt)

WINDOWS:

-OCZ Vertex2 80GB SSD - Systemdisk (Win7, används endast för spel)

-500GB intern disk för lagring i windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...