Jump to content
Annons

Kan någon göra en House mixnings tutorial?


G Bango

Recommended Posts

Det finns bara hårdrocks mixnings tutorials och rock är ju ingenting jämför med House musik (IDAG!).. House musiken dominerar verkligen nu jag menar alla hiphop rnb sångare m.m har gått över till house.. så kan nån snäll själ fixa en house tutorial för 17 gubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lär dig istället vad olika mixningsverktyg gör och använd sedan den kunskapen när du mixar house. Alla houselåtar är olika så hur man mixar en låt behöver inte nödvändigtvis gälla i en annan. En kompressor är dock alltid en kompressor, så den fungerar likadant även när du mixar en ny låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig istället vad olika mixningsverktyg gör och använd sedan den kunskapen när du mixar house. Alla houselåtar är olika så hur man mixar en låt behöver inte nödvändigtvis gälla i en annan. En kompressor är dock alltid en kompressor, så den fungerar likadant även när du mixar en ny låt.

Ja men det tar tid innan man lär sig.. Så det var df jag tänkte höra om nån kunde visa lite tips o tricks när det gäller just mixning av house

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men det tar tid innan man lär sig.. Så det var df jag tänkte höra om nån kunde visa lite tips o tricks när det gäller just mixning av house

Jag undrar om det inte är mer produktion du är ute efter. Som nämnts är principerna för mix desamma oavsett genre. Lär du dig hur kompressor och eq jobbar så har du kommit väldigt långt... Men när man producerar house så använder man alla möjliga tricks för att få till olika effekter där gränserna mellan kreativ dj:ing och produktion ligger väldigt nära varandra. Kolla in Sonic Academy-länken ovan, de täcker faktiskt upp det mesta i genren.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...