Jump to content
Annons

Fråga till Moderatorer


DigRules

Recommended Posts

Annons

Fast tråden gick ju och blev riktigt intressant, om än lite allvarlig, då en av tråddeltagarna visade sig vara en riktig hycklare...han hade en del att svara på, helt klart, men nu klarade han sig, tyvärr.

Visserligen kan man ju alltid starta en ny tråd men jag tror inte vi kommer att få något vettigt ur honom för det...

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Visserligen kan man ju alltid starta en ny tråd men jag tror inte vi kommer att få något vettigt ur honom för det...

Eller så kunde du ju PM:a honom och fortsätta er diskussion där. Man måste ju inte stata en ny tråd för det, eller hur?

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du må bättre då eller ?

Av att starta en ny tråd eller få något vettigt ur honom?

I så fall det senare, men jag mår å andra sidan bra nog som jag gör så jag klarar mig...

Eller så kunde du ju PM:a honom och fortsätta er diskussion där. Man måste ju inte stata en ny tråd för det, eller hur?

Vänligen,

CHAE

Diskussionen fördes offentligt, och skall den försöka att avslutas med tanke på det som hände, så skall det också göras offentligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fast tråden gick ju och blev riktigt intressant, om än lite allvarlig, då en av tråddeltagarna visade sig vara en riktig hycklare...han hade en del att svara på, helt klart, men nu klarade han sig, tyvärr.

Visserligen kan man ju alltid starta en ny tråd men jag tror inte vi kommer att få något vettigt ur honom för det...

Tja....det fanns väl flera som kunde anklaga varandra för det i den tråden... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast tråden gick ju och blev riktigt intressant, om än lite allvarlig, då en av tråddeltagarna visade sig vara en riktig hycklare...han hade en del att svara på, helt klart, men nu klarade han sig, tyvärr.

Visserligen kan man ju alltid starta en ny tråd men jag tror inte vi kommer att få något vettigt ur honom för det...

Intressant tråd som gick helt över styr. Blev bara personangrepp och ställningskrig. Det var dax att klippa den.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast tråden gick ju och blev riktigt intressant, om än lite allvarlig, då en av tråddeltagarna visade sig vara en riktig hycklare...han hade en del att svara på, helt klart, men nu klarade han sig, tyvärr.

Jisses!

Det är ju faktiskt med den inställningen som vi kanske ska vara glada över att det finns moderatorer som lägger ner delar av sin fritid på att se till att ett forum inte blir en jävla (åskådar)plats för mobbare och skadeglada. Moderatorn låste tråden på grund av att dess innehåll hade nått ett dödläge, en återvändsgränd. Att som medlem förvänta sig trams som att att admin/moderator ska agera domare i käftsläng mellan självutnämnda universalgeni och (godtyckligen utsedda) hycklare, och vem av dessa som ska få sista ordet, är ju så fjantigt att det fan inte är klokt.

Tycker Valle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderatorn låste tråden på grund av att dess innehåll hade nått ett dödläge, en återvändsgränd.

Men saker och ting tog en helt annan vändning när ett visst inlägg postades...därav intresset.

självutnämnda universalgeni

Det fanns i alla fall ett par stycken i den tråden...ordbajsare skulle kunna vara en annan beskrivning.

(godtyckligen utsedda) hycklare.

Vari låg det godtyckliga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses!

Det är ju faktiskt med den inställningen som vi kanske ska vara glada över att det finns moderatorer som lägger ner delar av sin fritid på att se till att ett forum inte blir en jävla (åskådar)plats för mobbare och skadeglada. Moderatorn låste tråden på grund av att dess innehåll hade nått ett dödläge, en återvändsgränd. Att som medlem förvänta sig trams som att att admin/moderator ska agera domare i käftsläng mellan självutnämnda universalgeni och (godtyckligen utsedda) hycklare, och vem av dessa som ska få sista ordet, är ju så fjantigt att det fan inte är klokt.

Tycker Valle.

Jag tyckte det var bra att den stängdes, den stog still. Det blev person angrepp osv. Men valle du kan också vara rätt så grov i truten du med. Du har kallat folk för både det ena och det andra i takida tråden.. Och flera andra har kallat folk för saker i takida tråden. Men du kommer undan med det för att du är ju valle och sådan är du. Men jag måste säga att när man ser att du och andra som diskuterat i tråden dessutom är med i samma rockband som moderatorn ( hellvalla burn )då får det en att undra lite. Så vad är hyckleri och vem på detta forum är ett självutnämt universal geni ?

Bränns det.

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man som moderator verkligen motivera varför man låser en tråd? 99,99% av alla gånger en tråd på ett forum blir låst är det pinsamt uppenbart varför, och jag tror inte att den där tråden var något undantag.

Det tycker jag. Inte alla har följt med tråden från början, och därför är det inte "pinsamt uppenbart" för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men valle du kan också vara rätt så grov i truten du med. Du har kallat folk för både det ena och det andra i denna.. Och flera andra har kallat folk för saker i takida tråden. Men du kommer undan med det för att du är ju valle och sådan är du. Men jag måste säga att när man ser att du och andra som diskuterat i tråden dessutom är med i samma rockband som moderatorn ( hellvalla burn )då får det en att undra lite.

Alltså... Vad du tycker om mig som person betyder inte ett skit för mig. Men dina nepotism-anklagelser måste nog vara det lägsta, mest intelligensbefriade jag har läst på hur länge som helst. Du verkar vara så förtröden på min person, så prestigekåt på att få ge mig en känga, att du inte ens backar för att dra in förtroendevalda i ditt skitsnack...

Hur jävla dum i huvudet är du, egentligen? Ärligt, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi nu börja ha diskussioner om varför trådar stängs, när det är uppenbart för alla som läser tråden att den egentligen borde ha stängts för länge sedan på grund av allt meningslöst tjafsande...?

Är det någon som anser att en tråd stängs på felaktiga grunder, så är det ju bara att anmäla, så får Olsberg ta en titt på det och avgöra, eftersom han ju är högsta hönset. Jag är dock helt övertygad om att han hade hållit med moderatorn i det aktuella fallet.

Det är otroligt sällan trådar stängs här, så jag skulle nog istället ge beröm till moderatorerna att de är så tålmodiga som de faktiskt är när de försöker vänta ut någon form av självinsikt hos kontrahenterna, även om vissa trådar också tillåts leva lite för länge enligt min mening... 😉

Det tillhör dock god sed att skriva en liten notis om att tråden stängs, så att den avslutas med några ord från moderatorn som stänger - så det var lite dåligt i det aktuella fallet, men det korrigerades ju också sedan. 🙂

EDIT: Kanske dags att stänga denna tråden också snart...? 😏

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... Vad du tycker om mig som person betyder inte ett skit för mig. Men dina nepotism-anklagelser måste nog vara det lägsta, mest intelligensbefriade jag har läst på hur länge som helst. Du verkar vara så förtröden på min person, så prestigekåt på att få ge mig en känga, att du inte ens backar för att dra in förtroendevalda i ditt skitsnack...

Hur jävla dum i huvudet är du, egentligen? Ärligt, alltså.

Jag är inte dum i huvudet. Men jag tåler inte när folk är som tex dig, du/ni Har skrivit och tyckt så illa om recensenten, för att i nästa sekund kalla någon annan för saker. Det är hyckleri , och givetvis har du då din band kompis som moderator är det helt klart till din fördel. Att han skulle varna dig för något är ungefär lika stor chans som att jag skulle bli ny sångare i queen. Och vad är der för fel att upplysa det? Och så som du skriver och kallar folk för saker och ställer diagnoser osv så är det bara en tidsfråga eller så har det redan hänt att du kommer skriva något liknande som recensenten, men till skillnad från recensenten har du en redigera knapp, och din bandkompis är moderatorn. Medans recensenten modereras av hela sverige och har bevisligen ingen redigera knapp. Och det skulle vara skit kul att få se vad du egentligen tänkte skriva om mig i ditt svar ovan. Och jag väntar med spänning på hur dina band mates ska reagera på detta.

Edit: och ditt svar till mig visar än en gång att du skall få kalla och tycka vad du vill om precis alla här, men tycker någon något om dig då blir du galen och börjar svammla en massa dynga och otrevligheter

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Men dina nepotism-anklagelser måste nog vara det lägsta, mest intelligensbefriade jag har läst på hur länge som helst. Du verkar vara så förtröden på min person, så prestigekåt på att få ge mig en känga, att du inte ens backar för att dra in förtroendevalda i ditt skitsnack...

Att vara förtroendevald behöver inte innebära att man inte kan ägna sig åt nepotism för det...därmed inte sagt att nepotism har utövats i detta fallet, men Henber77's funderingar är fullt rimliga.

Hur jävla dum i huvudet är du, egentligen? Ärligt, alltså.

Det var väl exakt den här typen av kommentarer du menade var orsaken till att den andra tråden stängdes?

Den typen av kommentarer du i denna tråden rubricerade som käftsläng...

Link to comment
Dela på andra sajter

Till DigRules: Ingenting av det du skriver i den här tråden kommer att ha någon vidare betydelse för min del. Du bölar bara för att du kände dig tillplattad och aldrig fick sista ordet i den låsta tråden, och nu vill du på något sätt projicera din paniska besvikelse på mig. Genomskinligt så det stinker.

Till Henber77: 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Så att det är utom alla tvivel: Vallhagen har mitt fulla stöd i att stänga dessa båda ämnen. Förutom personangrepp så finns en forumregel som i all välmening skulle må bra av att läsas av några på forumet, och det är regel nummer 2:

2. Konversera bemötande.

Du måste konversera på ett trevligt och bemötande sätt för att få delta i diskussionerna. Meddelanden som är aggressiva, vulgära, obscena, hotfulla, religiöst laddade, hetsar mot folkgrupp eller på något sätt går emot gällande lagstiftning kommer att raderas. Användare som postar inlägg inom någon av ovanstående kategorier, kommer först få varningar och därefter vid upprepade tillfällen mista sitt medlemskap.

Med konkreta belägg och en bra dos ödmjukhet blir responsen och den allmänna tonen mycket trevligare!

Även om trevlighet inte är ett självändamål, så minskar det avsevärt risken för att feltolkningar och att missförstånd (avsedda eller oavsedda) förstör ämnet 🙂

Några medlemmar har ju en tendens att vilja feltolka avsändaren. Och när två "feltolkare" möts utan Forumregel 2 i bakhuvudet så går det sällan bra 😄

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...