Jump to content
Sign in to follow this  
SadamJR

Takida polisanmäler musikrecensent.

Recommended Posts

Henber77: Säger killen (tjejen?) som har felstavad engelska i sin signatur... ;)

Edited by D Vibe

Annons

Förolämpning är i Sverige ett brott enligt brottsbalkens 5 kap. 3 §. Brottet kan ge böter; om brottet anses grovt är maxstraffet 6 månaders fängelse. Förolämpning enligt brottsbalken är en gärning om den består i att någon smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, om handlingen inte uppfyller villkoren för förtal eller grovt förtal, för då gäller andra straffsatser.

Hej debatt

Då ligger vissa inlägg i denna tråden inom ramen för detta, givervis beroende på hur känslig man är.

Mvh

Säger killen (tjejen?) som har felstavad engelska i sin signatur... ;)

Vara bara tvungen :) jag mena inget illa :) jag var en kille sist jag kolla mig i speglen :)

Mvh

Edited by Henber77

Genom att han skrev exakt vadå?

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten och det är då man på riktigt börjar fundera över hur många år man behöver sitta inne för överlagt mord i Sverige."

Eller tolkar du det på något annat sätt än att han hade som avsikt att förolämpa sångaren?

Edited by Lithium

Lithium, missade du min fråga, eller är det bara som att det hela börjar greppa om dina bollar?

Vilken av dem?

Att recensenten hade som avsikt att förolämpa sångaren råder det ingen tvekan om.

Genom att han skrev exakt vadå?

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten och det är då man på riktigt börjar fundera över hur många år man behöver sitta inne för överlagt mord i Sverige."

Du har tänkt till alltså.

Du har tänkt till alltså.

Har jag tidigare hävdat något annat?

Henber77: Säger killen (tjejen?) som har felstavad engelska i sin signatur... ;)

Exakt vad är fel i Henbers signatur? Jag har bara 98-99 procentiga engelskakunskaper, inte 100%.

Jag lägger in en konstpaus på ett ställe alltså, men det kanske inte förändrar något?

Edited by debatt

Har jag tidigare hävdat något annat?

Men du finner inget som helst pejorativt gentemot personer med Downs syndrom i när recensenten säger sig vara redo att döda när sångaren börjar låta som en person med Downs syndrom?

Nej.

"Recensenten kanske är bevandrad vad gäller downs syndrom och utryckte bara sin uppfattning över hur sångaren ibland gjorde ett läte som påminde recensenten om vad han menar är ett typiskt läte för någon med åkomman (?). Det kanske inte alls var menat pejorativt* utan realistiskt, vem vet?"

*Gentemot personer med Downs syndrom

Vara bara tvungen :) jag mena inget illa :) jag var en kille sist jag kolla mig i speglen :)

Mvh

Okej! :)

Exakt vad är fel i Henbers signatur? Jag har bara 98-99 procentiga engelskakunskaper, inte 100%.

Jag lägger in en konstpaus på ett ställe alltså, men det kanske inte förändrar något?

"Believe" och inte "belive", samt att man inte använder stor bokstav efter ett kommatecken. ;)

Måste säga att jag definitivt inte är en av de där fjuniga språkpoliserna som flödar på internetforum, men ibland kan jag inte låta bli att sticka tillbaks när någon försöker sticka mig.

"Believe" och inte "belive", samt att man inte använder stor bokstav efter ett kommatecken. ;)

Jaja, "believe". Jag kollade nog inte så nog. Att Henber inte skriver som de flesta andra,

utan låter bisatser stå för sig själva med stor bokstav ser jag som en estetisk stil han

anammat i alla inlägg.

Vad jag för egen del mer hängde upp mig på var om det heter "Who dares wins". Det var där

jag la in konstpausen också... Who dares... wins.

"Recensenten kanske är bevandrad vad gäller downs syndrom och utryckte bara sin uppfattning över hur sångaren ibland gjorde ett läte som påminde recensenten om vad han menar är ett typiskt läte för någon med åkomman (?). Det kanske inte alls var menat pejorativt* utan realistiskt, vem vet?"

*Gentemot personer med Downs syndrom

Så du tror inte att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande men du själv anser att det var förolämpande?

Så du tror inte att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande men du själv anser att det var förolämpande?

Jag tror att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande mot sångaren, inte mot personer med Downs syndrom.

Edited by Lithium
  • Gilla 2

Jag tror att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande mot sångaren, inte mot personer med Downs syndrom.

Inte att sångaren sjöng så medvetet då för att irritera recensenten?

Inte att sångaren sjöng så medvetet då för att irritera recensenten?

Nej, det tror jag inte.

Jag tror att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande mot sångaren

Nej, du sa "att recensenten hade som avsikt att förolämpa sångaren råder det ingen tvekan om".

Nej, du sa "att recensenten hade som avsikt att förolämpa sångaren råder det ingen tvekan om".

Tycker du att det råder någon tvekan om det?

Nej, det tror jag inte.

Det räcker att Takidas sångare anser att det var förolämpande mot honom för att han ska anmäla recensenten.

Vi behöver inte blanda in alla som har Downs syndrom och om det var kränkande gentemot dem.

• Gilla 1

Det räcker att Takidas sångare anser att det var förolämpande mot honom för att han ska anmäla recensenten.

Vi behöver inte blanda in alla som har Downs syndrom och om det var kränkande gentemot dem.

ok.

Tycker du att det råder någon tvekan om det?

Ville bara korrigera. Tycker inte att "råder ingen tvekan att" respektive "tror att" är samma sak.

Nej.

OK. Då vet jag.

En sak till bara: På vilket sätt var det recensenten skrev pejorativt gentemot artisten då? Vi vet redan att det fanns ett (in)direkt (rimligt att anta) HOT riktat mot artisten, så den biten är avklarad. Men vari ligger det nedsättande gentemot artisten?

Edit: stevfal

Edited by Valle

Ville bara korrigera. Tycker inte att "råder ingen tvekan att" respektive "tror att" är samma sak.

Du citerade mig något inkorrekt där. Meningen i sin helhet lyder: "Jag tror att recensenten hade för avsikt att vara förolämpande mot sångaren, inte mot personer med Downs syndrom".

OK. Då vet jag.

En sak till bara: På vilket sätt var det recensenten skrev pejorativt gentemot artisten då? Vi vet redan att det fanns ett (in)direkt (rimligt att anta) HOT riktat mot artisten, så den biten är avklarad. Men vari ligger det nedsättande gentemot artisten?

Edit: stevfal

Utöver hotet:

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten..."

Edited by Lithium

Utöver hotet:

"Ibland varierar han sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten..."

Det var som jag trodde alltså.

Det var som jag trodde alltså.

Vad var det du trodde?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.