Jump to content
Annons

Är min ADAM A8X trasig?


Ridpojken

Recommended Posts

Satt och dunkade lite trevlig electro house i mina A8Xor idag. Märkte då att den högra högtalaren inte alls pumpade lika mycket bas som den andra, den fick liksom inte till det fina "runda" bas dunket utan på ungefär halva volymen så knarrade/pruttade baselementet istället. Tänkte först att det var en stereo/panoreringa fråga, så körde samma parti av låten fast jag lät höger högtalare spela upp vänster kanal och vice värsa, samma pruttljud...

Nu är då frågan, har jag lyckats spräckt dem (jag spelar inte särskilt högt, och så "högt" som jag nu spelar borde ett par monitorer i denna storlek klara av), är det jag som gör något fel (för lite ström/spänning?) eller är det garantifel så jag ska skicka tillbaka monitorerna?

Om det nu är ett garantiärende, måste jag skicka ner dem till Thomann där jag köpte dem eller kan jag skicka dem till en "ADAM-verkstad" här i Sverige? Claes borde kanske veta? Monitorerna är inköpta i december -10.

Detta förstörde verkligen min söndagskväll då jag i övrigt har varit väldigt nöjd med dem... 🙁

Redigerat av Ridpojken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som basen är spräckt. Nu är jag ingen högtalartekniker, men detta har hänt mig när jag köpte ett par demoex. Jag skickade in den ena, men de ville att jag skulle skicka in den andra också då dom brukar gå sönder parvis påstod dom. Jag har för mig att de "pruttade" vid olika volym.

Med tanke på Thomanns 30 dagars policy så kanske du har fått EN begagnad, sönderspelad, högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt, efter de senaste trådarna om dem så kommer jag nog att hålla mig borta därifrån. Frågan är dock om jag måste ta det hela genom dem...

Kan tillägga att jag upptäckte detta idag, detta är inget som funnits tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reklamera dem. Ups kommer och hämtar dem. Men du får inga nya utan de går på reparation. Tar ca 2 veckor har jag för mig. Samma hände mig fast det var diskanten. De ska tåla lite så det är förmodligen ett fabnriksfel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på Thomanns 30 dagars policy så kanske du har fått EN begagnad, sönderspelad, högtalare.

Typiskt Thomann i så fall 😏

Ridpojken: har du kommit till rätta med problemet än eller är det fortfarande åt helvete? På Ken Kängströms ena monitor pajade ju tweetern ur efter bara ett tag för att sedan komma tillbaka för att sedan lägga ner fullständigt.

I vilket fall; trist för dig att det pajade ur. Förstår din besvikelse 🙁

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Man börjar undra om Thomann köper in andra sorteringen billigt eller om Adam faktiskt är skit. 😕

Mina Adam A3X fungerar då felfritt (än så länge i alla fall) och låter finfint. Men då köpte jag ju från ordermusic.se iofs 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...