Jump to content
Annons

Bra absorbent att stoppa i tavla


Shimmen

Recommended Posts

Jag har fixat i mitt rum lite. Målat möblerat m.m. och jag vill hålla det enkelt och fräscht så vill inte ha massor fula absorbenter på väggarna. En sak jag däremot vill ha på väggarna är en stor tavla ca. 1,5X1,5m. Det är hög diskant som ekar som i ett tomt rum. Något tips på någon tunn absorbent man kan trycka in bakom tavlan (tavlan är av tyg).

//Shimmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror på vad det är för tavla. Om det är oljemålnings-canvas, så är den för tät - och du kommer inte att kunna dämpa någon diskant oavsett vad du sätter bakom.

Det behöver vara tyg som är så genomsläppligt att du kan andas genom det, för att det ska vara meningsfullt att försöka dämpa diskant med någonting bakom tyget. Om det inte är genomsläppligt, så kommer diskanten att reflekteras nästan lika bra som om reflektionen var mot väggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på vad det är för tavla. Om det är oljemålnings-canvas, så är den för tät - och du kommer inte att kunna dämpa någon diskant oavsett vad du sätter bakom.

Det behöver vara tyg som är så genomsläppligt att du kan andas genom det, för att det ska vara meningsfullt att försöka dämpa diskant med någonting bakom tyget. Om det inte är genomsläppligt, så kommer diskanten att reflekteras nästan lika bra som om reflektionen var mot väggen.

Okej! Det är en stor Ikea tavla (över new york :rolleyes: ), men jag ska kolla vad det är för färg. Tror bara att det är pressat.

Men kan ju ge något förslag på absorbent, om det nu är ett funktionellt tyg. Jag tror inte att djupet är mer än 2-3cm.

//Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Det är en stor Ikea tavla (över new york :rolleyes: ), men jag ska kolla vad det är för färg. Tror bara att det är pressat.

Men kan ju ge något förslag på absorbent, om det nu är ett funktionellt tyg. Jag tror inte att djupet är mer än 2-3cm.

//Simon

Med ett sådant motiv kan du väl sätta absorbenten framför motivet?

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...