Jump to content
Annons

Bra reverb sökes.


mowgli

Recommended Posts

Hej alla!

Jag letar efter ett bra reverb, främst till sång och akustiska instrument. Jag har Logic Pro 9, men gillar inte något av de som finns där. Funderar på att köpa Softubes Tsar-1, men tänkte kolla här innan om det finns något bättre/mer prisvärt?

Tack på förhand!

🙂

Redigerat av mowgli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du funderar på Tsar så finns det en bundle som kostar typ lika mycket som bara reverbet i sig tror jag.

EastWest har ju sitt nya Spaces...

Link to comment
Dela på andra sajter

By the way bara...kom att tänka på det nu: OM man köper bundlen följer TSAR-1R med står det...får man BARA modellen med 3 reglage eller vad? Eftersom man får med 5 grejer för samma pris som bara reverbet om man laddar ner det.

Finns på Ordermusic och andra ställen tror jag med...

Fann svaret, det är den enklare modellen bara...= (

Redigerat av D200
Link to comment
Dela på andra sajter

Acousticas verkar ha lagt ner.. Du har inte möjlighet att dela med dig av dessa impulser? Kan tänka mig att det finns fler än jag själv här som skulle vara intresserade!

(Antar att inte detta bör bryta mot någon forumlag då impulserna gavs ut gratis av tillverkaren)

Link to comment
Dela på andra sajter

2c audio Aether är ett väldigt användbart reverb också. (det går att ratta till vad som helst....typ)

Lexicon pcm native

Lexicon lxp native

Båda lexicon är väldigt bra. Pcm är väldigt dyr....jag tycker att lxp är mer än tillräckligt. Sjukt bra faktiskt.

Relab Lx480. Vet inget om det, men jag har läst att det ska vara bra.

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

D16 Toraverb är lite av en outsider, men jag gillar den.

http://www.d16.pl

Ja, det är flippat, tack för tips, och billigt var det också, men jag letar just nu efter ett som så naturtroget som möjligt återger olika rumsklanger. Så att det både hörs och känns som om man spelar/sjunger i det rum som ska återskapas.

Tack för tips, och köper nog det här.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länkarna, men hur får jag in dom i S D? Drar jag filerna från finder och släpper dom i/över S D?

Visst, dra/släpp och justera dry/wet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...