Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Glöm inte att det är skitkul att göra själv! Och man blir tio gånger så stolt om man lägger ner lite jobb på det!

Okej... [/bildlärare]

Det är säkerligen roligt!

Nu är inte hantverkandet det viktiga i det här projektet, bara att de blir gjorda och blir perfekta. Vore det konstnärligare grejer skulle jag utan tvekan tycka att det var mer värt att göra själv!

Är det svårt att göra perfekta för hand? Att det inte rinner ut och smetar och sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det svårt att göra perfekta för hand? Att det inte rinner ut och smetar och sådär.

Nej, det är väldigt enkelt. Viskositeten ( rinnigheten på färgen.. fast ett finare ord ) anpassar du till vad du trycker på. Om du ska trycka på textil behöver du en mer rinnig färg så att färgen kommer ner i tygets fibrer - trycker du på papper eller plast ska du ha fastare, så det inte rinner ut. Det smetar aldrig om du vet vad du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är väldigt enkelt. Viskositeten ( rinnigheten på färgen.. fast ett finare ord ) anpassar du till vad du trycker på. Om du ska trycka på textil behöver du en mer rinnig färg så att färgen kommer ner i tygets fibrer - trycker du på papper eller plast ska du ha fastare, så det inte rinner ut. Det smetar aldrig om du vet vad du gör.

Jag får samla på mig idéer till saker att trycka, så jag inte köper alla grejer förgäves när jag väl gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men jag läste in orsakssambandet för jag är bekant med strumpkontexten. Jag tror du ville ha strumpor på fötterna.

Jag tror inte på russels teapot i det här fallet.

Jag kanske inte ens menade strumpor, jag kanske skrev på ett annat språk där "strumpor" betyder "häcksax", eller på ett språk där "strumpor" bara är en meningslös samling bokstäver som inte betyder någonting.

Nu ska jag hämta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra lite tryck själv i denna eller nästa vecka.

Vill göra t-shirts med den gamla drakar & demoner-loggan på. Samt en med Mazzy Star. Och en egen liten bild med en mystisk kvinna som skrevar mot betraktaren, också t-shirt. Kan visa resultatet sen om du vill se?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra lite tryck själv i denna eller nästa vecka.

Vill göra t-shirts med den gamla drakar & demoner-loggan på. Samt en med Mazzy Star. Och en egen liten bild med en mystisk kvinna som skrevar mot betraktaren, också t-shirt. Kan visa resultatet sen om du vill se?

Absolut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt, laxen. 🙂

Vi har gjort T-shirtar med egna tryck till bandet. Både fram och baksida. Logotypen på framsidan (med en slags golv-skuggning) och med ett tryck på baksidan med en flashig svart spegel med bokstäverna A och R i den. En slags referens till vår låt Black Mirror.

Link to comment
Dela på andra sajter

piss. Det är ju fan värre än att göra arbetet själv. Nu måste jag ändå göra det själv för att det ska bli något överhuvudtaget för de är såna där idioter som inte gör någonting, och dessutom tvunget träffa de där puckona och försöka få någon slags vettig diskussion om skiten med dem jävla anus.

Link to comment
Dela på andra sajter

piss. Det är ju fan värre än att göra arbetet själv. Nu måste jag ändå göra det själv för att det ska bli något överhuvudtaget för de är såna där idioter som inte gör någonting, och dessutom tvunget träffa de där puckona och försöka få någon slags vettig diskussion om skiten med dem jävla anus.

Mina eviga kondoleanser. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Lax, jag ska köpa en ram med uppspänt vitt tyg/papper på, vad de nu kallas, och det skall göras en oljemålning på den. Något speciellt man ska köpa då eller funkar det med det mesta?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...