Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Mhm... är det dyrt?

Kakelplast? Nej. Kanske runt 100 spänn löpmetern. Kolla i färgaffärer eller inredningsbutiker.

Grejjen med screentryck är annars att folk brukar dela på ramtillverkningen - man behöver en källa för UV-ljus ( gammalt solarie t.ex ) och lite annat för att kunna göra fotoemulsioner, som jag gissar att du vill. Ramen kostar också en del - typ runt 300 spänn för en ny 40x60 cm:ers. Men den kan man återanvända för många många tryck.

Jo, man kan tänka sig att det är lite meckigt för en rookie innan man kommit igång. Men om du kollar runt lite finns det säkert ställen i Stockholm där man kan få hjälp med screentryck. Kan tänka mig på kulturhuset lava, om det fortfarande finns kvar. Där finns det säkert folk som kan låna ut ram osv. Såna ställen är rätt vanliga i Malmö iaf. Och brukar höra ihop med en idé om gräsrotskonst osv.. där tanken är rätt vanlig att man delar med sig av grejjer osv.

En sida med självhäftande kakeldekor: http://www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115?osCsid=qbkif9d8upn91hh19g9tetdi37

EDIT: Den med furuträ som botten skulle jag vara über att göra dekaler med. 😄

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Kakelplast? Nej. Kanske runt 100 spänn löpmetern. Kolla i färgaffärer eller inredningsbutiker.

Grejjen med screentryck är annars att folk brukar dela på ramtillverkningen - man behöver en källa för UV-ljus ( gammalt solarie t.ex ) och lite annat för att kunna göra fotoemulsioner, som jag gissar att du vill. Ramen kostar också en del - typ runt 300 spänn för en ny 40x60 cm:ers. Men den kan man återanvända för många många tryck.

Jo, man kan tänka sig att det är lite meckigt för en rookie innan man kommit igång. Men om du kollar runt lite finns det säkert ställen i Stockholm där man kan få hjälp med screentryck. Kan tänka mig på kulturhuset lava, om det fortfarande finns kvar. Där finns det säkert folk som kan låna ut ram osv. Så är det här i Malmö iaf.

Ja, det är nog lättare än många andra saker man kan hitta på. Men just nu är det bara en sats märken som jag vill få gjorda, och det ska nog till att det är ganska många för att det ska löna sig att köpa på sig utrustning och material jämfört med att bara låta trycka upp dem hos ett företag. Men kanske i framtiden om jag får fler idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är nog lättare än många andra saker man kan hitta på. Men just nu är det bara en sats märken som jag vill få gjorda, och det ska nog till att det är ganska många för att det ska löna sig att köpa på sig utrustning och material jämfört med att bara låta trycka upp dem hos ett företag. Men kanske i framtiden om jag får fler idéer.

Glöm inte att det är skitkul att göra själv! Och man blir tio gånger så stolt om man lägger ner lite jobb på det!

Okej... [/bildlärare]

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...