Jump to content
Annons

pme (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Hmm, nä asså finner inget av detta super instressant. Jag spelar in all musik live och använder digitaltrummor. Men det verkar bra för dom som spelar in akustiska trummor. Väntar nog till version 7 och uppgraderar då 😉

Om du har 5:an nu, så funkar det ju om du inte känner att du behöver uppgradera nu. Om du däremot har 4:an nu, så är du rökt när 7:an kommer - för då blir ditt uppgraderingspris betydligt högre...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Finns uppgraderingen bara i kartong, inte att ladda ned?

Bara i kartong, förmodligen för att de ska kunna pracka på demo versioner av andra prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som uppdaterat som kan ge lite feedback?

Visst är det ett nytt färgschema? Eller har jag missuppfattat allt?

Jag tycker i så fall att det är värt en uppdatering bara det, iaf för mig personligen

då jag tycker färgerna i Cubase nu är alldeles för starka. Blir jobbigt att titta på i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis fått min artist upgrade kartong. Skall installera och prova ikväll! 😉 (jag kör Mac).

Paketet innehöll 5 dvd skivor. 1 med artist, 2st med Halion Sonic trial, en med The Grand trial och en skiva med tutorials.

post-27512-0-50842300-1295871696_thumb.jpg

Redigerat av Glawe
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som uppdaterat som kan ge lite feedback?

Visst är det ett nytt färgschema? Eller har jag missuppfattat allt?

Jag tycker i så fall att det är värt en uppdatering bara det, iaf för mig personligen

då jag tycker färgerna i Cubase nu är alldeles för starka. Blir jobbigt att titta på i längden.

Hallå mannen! Kör själv 5:an som du vet, sen ett tag med inställningar som ger (ett för mig iaf) skönare intryck som är långt ifrån Cubaseblått..🙂 En hel del nya inställningsmöjligheter i 6:an lovar gott utöver det man kan se på dumparna..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Nä men alltså vilket skit det är med 6:an. Vi som sitter med studioversionen är tvingade att uppgradera till fullversionen för att Steinberg/Yamaha vill kräma ur oss varje öre. Artistversionen, det är som ett skämt. Ett billigt plagiat av Studio One Artist. Fan jag har ingen lust punga ut 2000:- för en uppgradering. 😠 Hade det varit billigare byta DAW så hade jag gjort det i protest. Vete fan om jag inte ska göra det i alla fall senare istället för uppgradera. Andra har ju roligare tillhörande effekter, samplingar etc. Ja Reaper är ju billigare men gillade inte den alls. 😳

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Kort rapport: Jag har kört Cubase 6 ett par, tre timmar under Mac OS nu, och det har kraschat fyra gånger. Första gången när jag startade det för allra första gången ... så om du ogillar frekventa krascher, och/eller är professionell musikskapare som använder Cubase i jobbet, så kanske det är läge att invänta den första buggfixen.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch då, det gick fortare än jag trodde. Jag sitter fortfarande på 3:an och tänkte väl uppgradera snart. Men nu kanske det inte ens går längre?

Se det såhär1: hade du uppgraderat mellan varje steg (från SX3) hade du ändå betalat samma pengar som du nu måste punga ut för fullversionen.

Se det såhär2: Du behöver samtidigt uppgradera OS till Windows 7 för något annat har officiellt ingen support, även om det förmodligen går att hacka ihop något Yx-os som gör det möjligt..( På min burk med XP pro gick det inte.)

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot min lilla låda som ska komma imorgon. har sålt av mitt Logic 9 som jag tröttnat på för jag saknar mer flexibla audioediteringsmöjligheter som jag redan hade i cubase 4. Ska bli intressant och se vad 6 har att erbjuda. Det ser mycket snyggare ut för ögonen än sina tidigare föregångare helt klart. Är dock inte missnöjd över prislappen på cubase 6 fullversion. Studentlicens på emusic.se summa sumarum blev totalt 2955:- dock får jag inte den feta lådan med tryckta manualer men jag överlever då jag tycker det är trevligare och ha allt i pdf.

Redigerat av E.n.T
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en uppdatering på musikaffären här i Falun igår.

Än så länge så funkar det kanon bra! Har inte krashat en enda gång.

Riktigt snyggt är det också! Mycket lättare för ögonen.

Jag gillar uppdateringen väldigt mycket so far!

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch då, det gick fortare än jag trodde. Jag sitter fortfarande på 3:an och tänkte väl uppgradera snart. Men nu kanske det inte ens går längre?

Visst går det. att uppgradera till C6. Du sparar omkring en tusenlapp på att uppgradera jämfört med att köpa nytt, så det är en viss skillnad...

1438:- kostar det från C4/C5

4819:- kostar det från SX3

5785:- kostar retail utan uppgradering

Är du heltidsstuderande, så kommer du undan med 2886:- för C6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick hem min direktbeställda uppdatering från Steinberger förrförra veckan..men nu har de ju stoppat Sandybridge Mobo's precis när jag skulle beställa mitt efterlängtade nybygge med 18 miljoner GB i RAM, 26 monitorer och 128Kwatts nätaggregat. Är inte livet för j&%¤#la orättvist? 😠

SÅ alla ni lyckligt lottade: Vad är signifikant bättre i C6 jämför med nummer 5? ( Att man kan göra i snitt 3.4 Hits/timme är ju en klar förbättring ) Mixern jublade jag över när man slapp pastellfärgerna, expressiongrejen tror jag kan bli mycket användbart men framförallt är jag superspänd på nya slicehanteringen av audio.

Kan någon spilla lite bönor? pretty please?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...