Jump to content
Annons

Nått påfrestar på öronen i min mix, kan ni hjälpa mig identifiera? =)


Fredrikn

Recommended Posts

Hej!

Håller på försöka lära mig bli bättre på mixa just nu, så slängde ihop nått kort för att träna lite på det..

Men hur jag än karvar med eqn på de olika kanalerna så "smårycker" det lite i öronen när man pumpar på känner jag, använder mig hd 650 lurar..

p.s det är inte mastrat eller nått..Bara ut bouncat från ableton med limiter och compressor på mastern

Vad kan det vara jag inte gör eller missar? 😮

tar gärna emot comments om ljudbilden oxå

http://www10.zippyshare.com/v/43900677/file.html

Redigerat av Fredrikn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte möjlighet att lyssna just nu, men skulle rekommendera dig att testa lyssna på din mix i något annat utöver dina lurar. Är lätt att man hakar upp sig på detaljer som inte alls märks när man spelar upp mixen i typ ett par högtalare... Kan lyssna senare om jag kommer ihåg! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade ned den och lyssnade. Hörde faktiskt ingenting som lät konstigt i mina lurar, så jag tror inte att du behöver känna dig orolig över just den här mixen.

Kom ihåg (det här är viktigt även om man mixar med riktiga studiomonitorer) att provlyssna på dina mixar på andra anläggningar och med andra hörlurar. Du kommer att märka att det som låter på ett sätt i ett par hörlurar (exempelvis) låter på ett helt annat sätt i ett annat par. När man har hållit på ett tag lär man sig hur man ska mixa för att det ska låta bra i så många anläggningar som möjligt (det blir en del kompromissande, men det lär man sig).

En viktig sak till: gör en referens-cd med låtar som har ljudbilder som du tycker om, och jämför hur de låter i olika anläggningar. Det är ett bra sätt att lära sig hur en mix bör låta.

Link to comment
Dela på andra sajter

will do so 2morrow =)..hur tycker ni ljudet låter i övrigt rent kvalitémässigt, tycker ni det låter bra?

Äh, lita på Jet Black, det är säkert hur bra som helst. Det går ju att göra allt på en miljard sätt. Kan du få nån liten egen knorr i soundet är det bara bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...