Jump to content
Annons

Textskrivare sökes


JMM

Recommended Posts

Hej hej,

Jag har skrivit musiken till en låt men har ingen text. Jag söke någon som vill skriva texten. Jag spelar elgitarr som hobby. Musiken e rock'n'roll. Vet ej riktigt vad jag ska likna den med? Dock är jag inspirerad av 70-tals rock även om denna låt inte är så "tung" 🙂

Jag är lite slö när det gäller låtskrivande. Jag fokuserar helst på musiken. Mina idoler är grupper som Pink Floyd, Black Sabbath, Stevie Ray Vaughan osv.

Redigerat av JMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah! Ett tips är isåfall att redigera rubriken så det står "Textskrivare sökes".

En spontan tanke är att textskrivarna är i minoritet på det här forumet. Själv skulle jag nog provat att fiska fram låttexter på något dikt eller poesi-forum. Men det kanske nappar här ändå. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,

Jag har tyvärr ingen uppladdad musik. Jag har bara på kassettband (skratta inte:). Jag antar att det är dags att lära sig hur man kopplar portan till datorn 🙂 Men för tillfället har jag ingen låt lagrad på portan.

Syftet är att spela in låten i en studio och sedan lägga ut den på nätet. Längre än så har jag inte tänkt.

Det är ingen metall eller så utan mer en fartfylld, lite positiv kanske, rocklåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej...

Jag kan hjälpa dig med en text om du vill..' tycker det är skoj att skriva;) Är det nåt särskilt du vill att den skall handla om så löser vi det utan problem..

Här e lite grejer jag gjort förut: myspace.com/empressdrive

Skicka ett pm eller maila mig på h.zetterman@gmail.com om du är intresserad;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har du gjort någon sångmelodi?

Nej, jag har ej gjort någon sångmelodi. Finns det möjligtvis någon snäll själ som vill lära mig grunderna i något musikprogram? Jag laddade ned kristall men jag kan absolut ingenting..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Det är även bra med mycket info.

Någon uppladdad musik som man kan få höra på så man vet vad man skriver till? Vad ska det bli av den här musiken? Kommer den publiceras någonstans?

Well, själva musiken är färdig men utan text. Tyvärr är mitt inspelningsprograms kvalitet sisådär så jag får inte till ett bra gitarrsound. Så jag tänkte göra färdigt låten och sen hitta ett bättre inspelningsmedium. Sedan hade jag tänkte lägga ut den på webben. Jag vet ej var. Ge gärna förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...