Jump to content
Annons

Logic-courses.com


Tegen

Recommended Posts

Hej

Läste nyligen här på studios hemsida att det finns en ny sida för logic kurser. Tänkte bara höra om det är någon som har gjort kurserna eller bara köpt dem och vill berätta om det är värt det?

Är själv på en ganska låg nivå och skulle antagligen köpa paketet med båda kurserna för att inte missa något.

Men som sagt man betalar nästan halva priset av logic för en kurs. Kan man få samma information och lika samlat på tex youtube? Problemet jag har med youtube är att jag tittar på många olika och lyckas få fram samma saker som jag tittat på om och om igen, sen tröttnar jag. Hade tänkt börjat lite seriösare med logic nu och försöka koncentrera mig på en duktig lärare. Har inte tid för kvällskurser och dessutom verkar det inte finnas mycket i Malmöområdet.

Jag vill i första hand lära mig om allt som finns i logic pluggar, effekter och hur dem fungerar och sedan lite basic om guitarer, house, dance och sång produktion. Får man allt detta i deras kurser? Har läst igenom en del på deras sida och får ett seriöst intryck. Är dock lite skeptisk till att man bara har tillgång till kurserna i 6 månader men att "det nog ska gå att arrangera så att man kan få tillgång längre efter." Men ja om ett halvår kanske man inte ens behöver gå tillbaka och titta men jag vet inte.

Så om någon har provat så berätta gärna lite om hur ni upplever det.

Tack

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan man få samma information och lika samlat på tex youtube?

Absolut och mera , att göra bra låtar handlar inte enbart om att lära sig logic utan även om mixning , arragering , editering , mastring osv

All information finns på youtube eller andra sidor , sedan är det bara sätta lära och experimentera och utveckla sina egna metoder.

Link to comment
Dela på andra sajter

på mmh finns det en "logic grundkurs" och sen en fortsättning som heter "logic pro" som är utformad för att man ska ta logic-cert... men har du inte tid för kvällskurser spelar det ju mindre roll =)

logic grundkurs är just vad den heter. en grundkurs.. logic pro ska man arbeta sig igenom hela logic studio 9 boken av david nahmani.

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=3616&lukas_id=MUHD76

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen ska nog beställa dem böckerna. Universitetet verkar intressant också men ja som sagt 8a poäng är svårt att läsa med mitt jobb. Vet du något om hur utbildningen är utformad? Mycket hemstudier? dagtid? kvällstid? ska googla runt lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen ska nog beställa dem böckerna. Universitetet verkar intressant också men ja som sagt 8a poäng är svårt att läsa med mitt jobb. Vet du något om hur utbildningen är utformad? Mycket hemstudier? dagtid? kvällstid? ska googla runt lite.

Grundkursen går lite blandade tider. eftermiddagar och kvällar endast. jag gick 15-17 en gång i veckan i två tre månader något sånt..

den andra är nästan bara hemstudier. man går igenom boken själv hemma och sen är det två intensivdagar fredag+lördag.. och så har man möjlighet att ta certifikatet då också i slutet av intensivdagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...