Jump to content
Annons

Min Logic Pro Video-tutorial


olofd86

Recommended Posts

Hej!

Hade inget för mig idag så jag började på en videotutorial av Musikptoduktion generellt med hjälp av logic på 9.

Hoppas ni kommer gilla det.

KOM IHÅG ATT SE FILMERNA I FULLSKÄRMSLÄGE OCH MED "HD" PÅSLAGET ANNARS KAN DET BLI GRYNIGT OCH OKLART

KAPITEL 1, Introduktion

KAPITEL 2, Grunderna i Logic pro

(Du måste slå på HD kvalité efter varje Delbyte)

KAPITEL 3, En projektöversikt

KAPITEL 4, En låt från scratch

KAPITEL 5, Mixning

SPECIALEPISODER:

LADDA NER FILMERNA HÄR!

Redigerat av olofd86
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt bra initiativ! Ska kika igenom filmerna och sedan slänga in en kommentar!

EDIT: Diggar att du kör Hackintosh! Kör själv det dock 10.5.6! Funkar klockrent med Logic 9. Hoppas att fler och fler börjar köra det så Apple fattar att man ska släppa OSX/Logic till PC.

Redigerat av Jajje
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ att lägga upp en film där du bryter mot lagen.

Varför alla dessa moralbögar!? Säkert 95% av er laddar hem mjukvara, musik m.m men här på forumet håller ni tyst om det för att verka duktiga?:/

Och vart bryter han mot lagen?

Nu vill jag inte diskutera detta i Olofs tråd då denna är till för att diskutera hans tutorials men ett svar ser jag gärna fram emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför alla dessa moralbögar!? Säkert 95% av er laddar hem mjukvara, musik m.m men här på forumet håller ni tyst om det för att verka duktiga?:/

Och vart bryter han mot lagen?

The Apple software license does not allow Mac OS X to be used on hardware that is not "Apple-labeled"[1]. It was changed to "Apple-branded" in Snow Leopard probably because many people tend to put Apple Stickers on their PCs to say they are "Apple-Labled". The legality of this form of tying is disputed by companies such as Psystar and PearC, who have attempted to release products using Mac OS on non Apple-machines. However Apple claims the methods it uses to prevent MacOS X from being installed on non-Apple hardware are protected by the DMCA, and in November 2009 won a summary judgement against Psystar on these grounds.[2]
Nu vill jag inte diskutera detta i Olofs tråd då denna är till för att diskutera hans tutorials men ett svar ser jag gärna fram emot.

Som sagt , End of dicussion om det i den här tråden.

Även fast lagligheten kan diskuteras så tycker jag fortfarande att det är/var ett bra initiativ att göra tutorial till Logic på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för responsen.

Ja, jag använder osx86 i videon.

Inget jag är stolt över, men det är lika bra att vara ärlig.

Skall köpa en Mac Pro igen när plånboken är full..

Jag hoppas som andra att diskussionen kan kretsa kring videon och inte om moraliska ståndpunkter där vi alla tar vår beslut.

Kom gärna med förslag som sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för responsen.

Ja, jag använder osx86 i videon.

Inget jag är stolt över, men det är lika bra att vara ärlig.

Skall köpa en Mac Pro igen när plånboken är full..

Jag hoppas som andra att diskussionen kan kretsa kring videon och inte om moraliska ståndpunkter där vi alla tar vår beslut.

Kom gärna med förslag som sagt!

Du har ägt Mac innan så du är förlåten 😄

Bra initiativ, sitter och kollar igenom första delen nu för att granska sevärdheten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kommer det i podcast-version på iTunes så har du din första anhängare här!

Förmodligen inte eftersom det är emot lagen det står ovan. Inte för att jag bry mig om det men......

Tycker det var en kanon ide. Ska kolla igenom lite till veckan och posta vad jag tycker fattas 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

underbart!

Har länge klurat på att göra samma sak! Nu ska jag fan få ashlet ur vagnen och göra lite housetutorials!

Well done!

// Johan

Ser fram emot det! Mer tutorials på svenska!

För övrigt, grymt bra tutorials Olof! Grymt jobbat. Bra initiativ!

Redigerat av Ludwig Koz
Link to comment
Dela på andra sajter

jösses, tack å bock! Sitter med logic 7 och har inte riktigt orkat byta upp mig just för att börja leta reda på saker å ting igen (eller, det kanske inte är så stor skillnad på var grejjerna är?) Hursom, ska kolla in detta och uppgradera 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Nu har jag äntligen fått lite tid att titta igenom några av dessa tutorials.

Jag älskar ju att titta på sånt här(höll på att missa CL Chelsea-Inter igår p.g.a detta).

Underbart jobb Olof.

Jag ser gärna en avsnitt av drumreplacern.

Denna funktion fungerar inte så bra.

Den triggar ju helt galet på många slag. Vore kul att se om du sitter inne på några goa tricks o lösningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra initiativ. Kollat några, ska kolla flera sen tänkte jag.

Dock; din definition på en sinusvåg (ca 2.25 i första reverbvideon) var helt galen. Det är en vågform, och har ingenting med själva svepet från lägsta till högsta frekvens att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...