Jump to content
Annons

Medlemmar med Multiple BB Account Disorder


Valle

Recommended Posts

Tjabba, fan!

Jag har funderat lite på alla dessa "nya" användare som poppar upp, ställer "trolliga" frågor, skriver några ströinlägg för att verka "på riktig", för att sedan försvinna och komma tillbaka med ny "identitet" — med nya "trolliga" frågor. And so the story goes.

Dessa personer lider av vad jag kallar för Multiple BB Account Disorder — eller MBBAD.

Jag har för närvarande inga synpunkter på beteendet i sig, förutom en sak: Jag engagerar mig för mycket, bara för att (för sent) upptäcka att det är fake alltihop. Som jag nämnde i ett inlägg häromnärmsta, jag känner mig ganska fånig och dum efteråt. Hade jag förstått att det var fråga om en person med MBBAD så hade jag inte bemödat mig med att svara; inte på något seriöst sätt i alla fall.

Jag menar, jag är givetvis långt ifrån framgångsrik musiker/artist eller på något sätt mer speciell än någon annan, men jag har byggt upp och förtjänat en erfarenhet genom åren som kan vara hur värdefull som helst för andra som vill veta "på riktigt". Men varje gång jag inser att jag har engagerat mig i en person med MBBAD, så känns det som fullständigt slöseri med tid och resurser.

Det hade faktiskt varit kul och intressant om någon med MBBAD ville träda fram — som ett av sina alter ego, alltså, fullständigt anonym — och försöka ge en förklaring till vad det är som driver en till beteendet.

For all I care, så kan det ju faktiskt vara för en god sak...

Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förklaringen för vissa (kanske alla, vet inte hur många det finns) ligger i att de blev avstängda.

Jag förstår vad du menar.

Fast jag tänkte mer på dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gånger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstängda, utan de måste få någon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar.

Fast jag tänkte mer på dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gånger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstängda, utan de måste få någon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen.

De kanske blev avslöjade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tänkte mer på dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gånger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstängda, utan de måste få någon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen.

Jag tror att många av dom reggar ett nytt nick för att dom skäms , dom blir idiotförklarade för att dom ställer så enkla frågor som tar 5 sek att hitta svar på via google eller här

att folk snappar upp det fort och helt enkelt slutar svara i deras trådar.

Så istället för att förklara sig och be om ursäkt för sitt för sitt lata beteende så är det enklare att helt enkelt skapa en ny användare.

Sedan gör vissa av dom samma ska igen och igen och igen och igen , en form av tvångsyndrom ( OCD ) skulle man kunna kalla det , eller som du la fram det MBBAD.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra tråd, BUUUU åt MBBAD lallarna!

Det är väl bara att strunta i att svara på frågorna om man vet att svaret redan finns här på forumet. Detta kan man göra av respekt till Studio Forum och dess medlemmar. Först då tror jag att det blir bättre kvalle på trådarna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
oakleaf (oregistrerad)

MAD förstod jag men vad stod BB för?

I min bekantskapskrets sa star BB foer bajsbrus....alltsa diarre. Kanske aer samma haer?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

vad stod BB för?

Bulletin Board

(Jag har hängt på diverse Internet-forum sedan mitten av 90-talet, då de oftast benämndes "BB". Utgick lite slarvigt ifrån att det var en självklarhet att det benämns så än idag. När vi "smyckar ut" våra utlägg med fetstil, typsnitt, färger etc använder vi dock oss av ett kodspråk som ännu går under namnet BB-Code.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...