Jump to content
Annons

Studiofestival 33 RAP -Resultat


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Hej!

Då var det klart för röstning i rapfestivalen.

Alltid vanskligt med första festivalen efter sommaren.

Men vi har fått fyra kanonbidrag till denna festival.

Röstning går till så här.

3 poäng den låt ni gillar bäst

2 poäng till andraplatsen

1 poäng till tredjeplatsen

Bidrag 1

Hell yeah - http://dl.dropbox.co...%2865bpm%29.mp3

Bidrag 2

Future - http://dl.dropbox.co...ck%20Knight.mp3

Bidrag 3

Knock you down - http://dl.dropbox.co...Down_-_TDP_.mp3

Bidrag 4

Strip & try - http://dl.dropbox.co...rip_%26_try.mp3

Man får inte rösta på sitt eget bridrag.

Röstningen avslutas 31 augusti 20.00

Lycka till alla!

RÖSTNINGEN KLAR!!!!

20p: Hell Yeah

15p: Future

14p: Knock you down

5p: Strip & dry

Grattis Andreas till vinsten.

Och till alla som varit med, det var riktigt högkvalité på bidragen.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bidrag nr. ett måste väl ändå diskas? Det är ju ingen rap nånstans. Det är annars den klart bästa låten, men tyvärr.

Det här är ingen genre jag känner mig så hemma i, så ni får nöja er med betyg utan kommentarer:

Tre poäng - Strip & Try

Två poäng - Knock U Down

Ett poäng - Future

Mina reviderade betyg:

Tre poäng - Hell Yeah

Två poäng - Strip & Try

Ett poäng - Knock U Down

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

ingen musik jag brukar lyssna på men mina röster blev så här:

3 poäng till låt nr 1

2 poäng till låt nr2

1 poäng till låt nr3

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha kul låtar. Blev lite impad av ett par, som lät "på riktigt" 🙂 Inte min genre heller, men här kommer mina åsikter:

Bidrag 3 - Know you down - 3p - Bra flow, brutal och den låt jag fastna för mest.

Bidrag 1 - Hell yeah - 2p - Bra flow 🙂

Bidrag 2 - Future - 1p

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice!

Först, ett litet bonuspoäng till The Festival General för alla härliga uppladdningsmissar och felaktigt namngivna titlar 😉

Åsså poängen å så:

Future — 1 poäng

Väldigt MTV. Mycket mer än så kan jag faktiskt inte säga. Ja, det skulle i så fall vara det råa partiet 2:30-2:50 som faktiskt fick min haka att lyfta från bröstet dit den från upprätt läge hade sänkts successivt under de två första minuterna. Men det betyder egentligen inte att låten är dålig, utan avslöjar bara vilken genre som really rocks my crib.

Knock U Down — 2 poäng

0:30-0:35 fick mig faktiskt att tänka på en fullständigt uppskruvad Snoop Dogg. Jag gillade gunget i det här bidraget och diggade med hela vägen. Jag blev väldigt imponerad av "hastigheten" på rap'en — men till dess att artisten/producenten säger annat så tänker jag utgå ifrån att det är fejk, dvs post-redigerat.

Hell Yeah — 3 poäng

Ja, vad fan! Tunga, 70-talsfjäskande hårdrockskomp och Rap är en skitcool combo som köper mig rätt av. Rap-utförandet lät väldigt äkta och övertygande, men det var musiken jag föll för mest. Vilket kanske på något långsökt vis kan tyckas lite "orättvist", särskilt med tanke på att det också var just 70-talsfjäsket som norpade Knock U Down:s tredje poäng.

Nu vill jag höra en fullblodig rockversion av Hell Yeah...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en himla fin kvalitet på dessa bidrag...Är ju som vissa andra här knappt insatt i genren men några poäng ska det bli i alla fall:

1 p - Hell yeah, Rage against the machine tänker jag på men det är med mina begränsade ramar. Skönt spel!

2 p - Future, lät MTV som någon sa men det låter ju helt klart bra. Snygg rap och bra refräng!

3 p - Knock U Down, hade jag hört denna på radio hade jag klart kollat upp artisten och då är jag inget större hiphop-fan. Himla bra flow och beat! Snyggt jobbat!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre precis men kul att lyssna på 🙂

1. Hell Yeah Skönt 70 -tal i gitarr - bas. Rapandet låter uppkäftigt och äkta. 3 p

2. Future Låter som det ska! Störs av en sur stämma i refrängen, annars nog det bästa rap-framförandet. 2 p

3. Knock you down Shit vilken "rapp" käft, rapens Yngwie Malmsteen...🙂 Kul orientaliska influenser.1 p

4. Strip and tryStörs av stråkar och andra bakgrundsljud som förvirrar och dränker de vokala insatserna.

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt alla bidrag är bra.

3p : Bidrag nr 2, klockren refräng med riktig hit faktor. Skönt gung, påminner om en 2pac/N.E.R.D mix.

2p : Bidrag nr 3, bra attityd och framförallt ett riktigt bra gung. Lär funka bra på golvet. Hade troligtvis fått högsta poäng av mig om jag inte hade lyssnat på denna en hel del, då den legat upplagd på forumet tidigare.

1p : Bidrag nr 1, riktigt skönt med lite äkta trummor och skitigt sound. Får sköna Tomas Rusiak vibbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Tycker det var lite klent med personer som röstade, men det kanske var lika bra det 🙂

Tack för all kritik som skrivits om min låt. Det där 70-talssoundet var ju inte riktigt tanken...

Kanske beror på att alla gitarrer och bas är inspelade på samma pedal och samma ljud (Blackstar DUAL), bara lite volymändring på instrumenten. =) För övrigt väldigt lite mixat.

Tycker själv att den totalt saknar tryck och går i snigelfart =)

Sången är inspelad på en Neumann TLM 102 och går igenom en Vintage Design M581, bra skit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka har gjort bidragen?

Ja det vore intressant. Man kan formulera det som att jag var väldigt nära att komma upp på prispallen...

Kändes som att ha anmält sig till en korpenmatch och i motståndarlaget står Zlatan, Kaká & Ronaldo. 😆

Var kul att prova på rap i alla fall!

Grattis Bloeas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...