Jump to content
Annons

Käftsläng


Valle

Recommended Posts

Annons

Nej, tvärtom! Jag gör mitt sämsta för att förstå — fast bara när det gäller besserwissrar.

Som du själv är ett ypperligt exempel på. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du själv är ett ypperligt exempel på. 😆

Skulle jag vara en besserwisser, menar du?

Jag ser mig själv som en person som ifrågasätter det mesta, vilket snarare är en skeptikers egenskap.

Men du vet säkert bättre, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kallar man en person som gärna vantolkar vad andra säger/skriver enbart för att få igång en disskussion?

Man kallar den personen för "Analogfreak"?

Det var ett skämt:)

Jag läser med spänning vidare i alla fall...kanske gör ett inhopp om jag blir kallad något nytt spännade som tex...Herhutist eller något annat skumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kallar man en person som gärna vantolkar vad andra säger/skriver enbart för att få igång en disskussion?

Troll!

Vad kallar man en person vägrar svara på frågor — oavsett hur tydligt och detaljerat frågan än är ställd — med annat än "det beror på", enbart för att se hur långt frågeställaren är beredd att omformulera frågan innan han/hon ger upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Troll!

Vad kallar man en person vägrar svara på frågor — oavsett hur tydligt och detaljerat frågan än är ställd — med annat än "det beror på", enbart för att se hur långt frågeställaren är beredd att omformulera frågan innan han/hon ger upp?

Det beror på.

har vi inte hamnat liiiite off-topic nu? 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kallar man en person vägrar svara på frågor — oavsett hur tydligt och detaljerat frågan än är ställd — med annat än "det beror på", enbart för att se hur långt frågeställaren är beredd att omformulera frågan innan han/hon ger upp?

Det beror på.

har vi inte hamnat liiiite off-topic nu? 😉

Tack för en tydligt formulerad och detaljerad fråga, Valle!

Och tack för ett kort och koncist svar.

Tyvärr kan jag inget annat än att hålla med Fidden, vi simmar ur bild.

Nybassist? Har du kollat in pratabas?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en tydligt formulerad och detaljerad fråga, Valle!

Jag anar ironin... Tänk på till vem och varför jag ställde frågan. 😉

Jag tycker inte det är OT alls. Tråden lämnade väl ganska tidigt trådskaparens "text" och blev en lektion i skriv- och läsförståelse istället. Då tyckte jag det blev intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då detta tydligen är en delad tråd och fullkomligt obergiplig på grund härav kan jag inte ösa ur min oändliga visdomskälla för att fatta ett Salomoniskt beslut om vem som har rätt. Men enligt de generella regler som gäller för visa beslut kan man säga att "det beror på".

1. vem av er är det som alltid avbryter värdens välkomst-roliga-historia och avslöjar poängen bara för att visa att du är up-to-date?

2. vem av er är det som står mitt för pendeltågsdörrarna och tycker att det är naturligt att gå på innan alla går av?

3. vem av er är det som svarar i mobilen i ICA-kön och låter alla bakom vänta för att du ska berätta för ett miffo vad du just handlat?

4. vem av er är det som sitter och sms-ar i trafiken och vinglar mellan filerna, till fasa för oss motorcyklister?

5. vem av er jävla idioter är det som skiter i att läsa lunchmenyn på restaurangen för att istället med nasal pipig jävla hat-röst fråga när ni kommer fram:

- eehhh, vad är dagens för nåt??

- Biff och potatis, fisksoppa eller pasta!

- Potatisen till biffen är det pommfritt eller?

- Nej, kokt potatis.

- Finns det stekt potatis?

- Nej tyvärr, bara kokt.

- är det fisk i fisksoppan?

- Ja, det är laxbitar och räkor.

- Vad sa du ni hade mer?

- Pasta?

- Vaad för sorts pasta?

- Det är spagetthi med köttfärssås..

- aaah, hm, vad rekommenderar du av biffen eller fisksoppan?

- biffen har varit populär idag.

- vad kostar den?

- 89:-

- Vad kostar pastan?

- alla dagens kostar 89:-

- hm, ja ok. Jag tar biffen. Vad blir det?

- eh, 89:-

- Hm, vad har jag pengarna? (letar)

Å så här håller det på, tills vi bakom i kön börjar skära oss i armarna...

Den av er som känner igen sig i ovan har förlorat alla diskussioner i hela världen och ska DÖÖÖÖÖ. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ DITT HUGGORMSARSEL!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då detta tydligen är en delad tråd och fullkomligt obergiplig på grund härav kan jag inte ösa ur min oändliga visdomskälla för att fatta ett Salomoniskt beslut om vem som har rätt. Men enligt de generella regler som gäller för visa beslut kan man säga att "det beror på".

1. vem av er är det som alltid avbryter värdens välkomst-roliga-historia och avslöjar poängen bara för att visa att du är up-to-date?

2. vem av er är det som står mitt för pendeltågsdörrarna och tycker att det är naturligt att gå på innan alla går av?

3. vem av er är det som svarar i mobilen i ICA-kön och låter alla bakom vänta för att du ska berätta för ett miffo vad du just handlat?

4. vem av er är det som sitter och sms-ar i trafiken och vinglar mellan filerna, till fasa för oss motorcyklister?

5. vem av er jävla idioter är det som skiter i att läsa lunchmenyn på restaurangen för att istället med nasal pipig jävla hat-röst fråga när ni kommer fram:

- eehhh, vad är dagens för nåt??

- Biff och potatis, fisksoppa eller pasta!

- Potatisen till biffen är det pommfritt eller?

- Nej, kokt potatis.

- Finns det stekt potatis?

- Nej tyvärr, bara kokt.

- är det fisk i fisksoppan?

- Ja, det är laxbitar och räkor.

- Vad sa du ni hade mer?

- Pasta?

- Vaad för sorts pasta?

- Det är spagetthi med köttfärssås..

- aaah, hm, vad rekommenderar du av biffen eller fisksoppan?

- biffen har varit populär idag.

- vad kostar den?

- 89:-

- Vad kostar pastan?

- alla dagens kostar 89:-

- hm, ja ok. Jag tar biffen. Vad blir det?

- eh, 89:-

- Hm, vad har jag pengarna? (letar)

Å så här håller det på, tills vi bakom i kön börjar skära oss i armarna...

Den av er som känner igen sig i ovan har förlorat alla diskussioner i hela världen och ska DÖÖÖÖÖ. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ DITT HUGGORMSARSEL!!!!

Det där räddade dagen, som för övrigt för tillfället bara är ytterligare en av en hel rad av dåliga dagar som på något sätt utgjort min sommar 2010.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då detta tydligen är en delad tråd och fullkomligt obergiplig på grund härav kan jag inte ösa ur min oändliga visdomskälla för att fatta ett Salomoniskt beslut om vem som har rätt. Men enligt de generella regler som gäller för visa beslut kan man säga att "det beror på".

1. vem av er är det som alltid avbryter värdens välkomst-roliga-historia och avslöjar poängen bara för att visa att du är up-to-date?

2. vem av er är det som står mitt för pendeltågsdörrarna och tycker att det är naturligt att gå på innan alla går av?

3. vem av er är det som svarar i mobilen i ICA-kön och låter alla bakom vänta för att du ska berätta för ett miffo vad du just handlat?

4. vem av er är det som sitter och sms-ar i trafiken och vinglar mellan filerna, till fasa för oss motorcyklister?

5. vem av er jävla idioter är det som skiter i att läsa lunchmenyn på restaurangen för att istället med nasal pipig jävla hat-röst fråga när ni kommer fram:

- eehhh, vad är dagens för nåt??

- Biff och potatis, fisksoppa eller pasta!

- Potatisen till biffen är det pommfritt eller?

- Nej, kokt potatis.

- Finns det stekt potatis?

- Nej tyvärr, bara kokt.

- är det fisk i fisksoppan?

- Ja, det är laxbitar och räkor.

- Vad sa du ni hade mer?

- Pasta?

- Vaad för sorts pasta?

- Det är spagetthi med köttfärssås..

- aaah, hm, vad rekommenderar du av biffen eller fisksoppan?

- biffen har varit populär idag.

- vad kostar den?

- 89:-

- Vad kostar pastan?

- alla dagens kostar 89:-

- hm, ja ok. Jag tar biffen. Vad blir det?

- eh, 89:-

- Hm, vad har jag pengarna? (letar)

Å så här håller det på, tills vi bakom i kön börjar skära oss i armarna...

Den av er som känner igen sig i ovan har förlorat alla diskussioner i hela världen och ska DÖÖÖÖÖ. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ DITT HUGGORMSARSEL!!!!

🥰

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...