Jump to content
Annons

jesus kom tillbaks igår!


Lithium

Recommended Posts

Annons
Jag tror han menar förutsägelsen om Jesus återkomst eller kanske Messias första besök.

Ja. Men om Jesus någonsin planerade att återvända efter sin död, och låt oss säga att han också återvände, då måste detta redan ha skett om vi skall gå efter vad han själv sa enligt evangelierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

M.a.o. tror du Lithium att Messias äntligen är på ingång?

Nej. Messias finns förmodligen inte. Även om han finns, finns det inget som tyder på att han skulle återvända, snarare att han i så fall redan gjort det. År 70 ligger nära till hands om man skall spekulera i ett datum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag är här mina söner. Omfamna frälsningen, ty den väntar där Ni inte letar, och den skola komma då Ni minst anar det. Sträck Era händer mot min kärlek, och till Er skola bli givet såsom ni väntat.

Dyrka mig.

"Skola" är plural och det bör väl ändå vara "bliva" om det ska vara högtidligt. LÅTSASJESUS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Undrar vad jesus skulle röstat på i svenska riksdagsvalet...

Då sade Jesus: "Ett återstår för dig: sälj allt du äger och dela ut åt de fattiga, så får du en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig." När han hörde detta blev han bedrövad, för han var mycket rik. Jesus såg att han var bedrövad och sade: "Hur svårt är det inte för dem som har pengar att komma in i Guds rike! Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike." De som hörde detta frågade: "Vem kan då bli räddad?" Han svarade: "Det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud."

Jag tror tveklöst rödgrönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad jesus skulle röstat på i svenska riksdagsvalet...

Jag tror tveklöst rödgrönt.

Jag trodde att du skulle peka på Apostlagärningarna 2:45

De sålde allt vad de ägde och hade och delade ut åt alla, efter vars och ens behov.

...så "åt var och en efter behov" har sitt ursprung i Bibeln :rolleyes:

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...