Jump to content
Annons

13 åriga Senri Kawaguchi drar lite trumräkor


KillwithSkill

Recommended Posts

Äh kom igen. Ska vi jämföra siffror?

Låt säga att bilförare är 60% män och 40% kvinnor

Trummisar är 99,9% män och 0.1 % kvinnor, gissar jag

Den jämförelsen håller inte.

Jag tycker också det är kul att se en tjej som spelar skjortan av de flesta killar, särskilt en 13-åring. Men inte på ett nedlåtande sätt, på ett uppmuntrande sätt

Det är kul att se hennes spelglädje 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Äh kom igen. Ska vi jämföra siffror?

Låt säga att bilförare är 60% män och 40% kvinnor

Trummisar är 99,9% män och 0.1 % kvinnor, gissar jag

Den jämförelsen håller inte.

Jag tycker också det är kul att se en tjej som spelar skjortan av de flesta killar, särskilt en 13-åring. Men inte på ett nedlåtande sätt, på ett uppmuntrande sätt

Det är kul att se hennes spelglädje 😄

Okej, jag håller med om att det var kul att hon spelade bra och musikaliskt. 🙂

Jag lägger ner det här nu innan det blir orkan här inne 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, mycket cool tjej :rolleyes: Även om jag tycker den här
är fränare

Gillar det nonchalanta snurrandet av trumpinnen vid 3:58 😮

Och ja, det ÄR mer imponerande att se en tjej spela så här bra än att se en jämnårig kille göra det, vare sig folk vill inse det eller inte. So what?

Sedan kan man ju spekulera om anledningen, men att försöka vara PK och säga nåt annat är bara skitsnack.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det nonchalanta snurrandet av trumpinnen vid 3:58 :rolleyes:

Och ja, det ÄR mer imponerande att se en tjej spela så här bra än att se en jämnårig kille göra det, vare sig folk vill inse det eller inte. So what?

Sedan kan man ju spekulera om anledningen, men att försöka vara PK och säga nåt annat är bara skitsnack.

Hon snurrar ju t.o.m. trumpinnen i takt, grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad tagen på sängen jag blev... inte.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=52841

var benägen först att dela ut din poäng

men sen kommer kommentarer som:

I övrigt spelar han som tusen andra - boring Är väl egentligen inget att bli impad över idag Alla kan i princip med instruktionsvideos Vilken jävla unge! Finns ju fler svin lixom --- det blir lite för mycket ibland -- ja talang har han men känslan kommer väl med åren

Han var bra men min andragitarrist i mitt band (som bara är ett år äldre) sätter också det där utan några problem. Det är inte såå unikt att ha övat skalor.

Det är mer unikt och intressant med unga musiker som har känsla och timing än teknik

helt klart mindre odelad hyllning

"visst fan e det duktigt ... men....

en halv poäng får du

Link to comment
Dela på andra sajter

en halv poäng får du

Snåljåp!

Fast du missade själv lite av en poäng där; det handlade inte så mycket om "odelad hyllning" etc.

D Vibe var "rätt säker på att det varit en 13-årig grabb som spelat det där så hade det inte postats på det här forumet." Och det var där han var helt ute och reste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men säg att det finns 100 trummisar i världen (för enkelhetens skull). Vi säger också att 80 av dem är killar och 20 är tjejer. 10 % av alla trummisar blir imponerande bra. Då kommer det statistiskt sett vara 8 killar, men bara 2 tjejer som är imponerande bra. Naturligtvis kommer vardera tjej få mer uppmärksamhet än vardera av killarna; det finns ju faktiskt färre tjejer än killar. Även om det inte finns någon koppling mellan takt och snopp så är indelningen män/kvinnor biologisk och väldigt närvarande i alla samhällen.

Det är inte alla 20 vita svanar som får all uppmärksamhet, det är den ensamma svarta svanen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte alla 20 vita svanar som får all uppmärksamhet, det är den ensamma svarta svanen.

vilket förstås får mig att tänka på dessa bevingade ord: Människor är mer än spelpjäser. Vi är tänkande och levande kollektiv (inte individer; vi är flockdjur, inte svanar)

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe var "rätt säker på att det varit en 13-årig grabb som spelat det där så hade det inte postats på det här forumet." Och det var där han var helt ute och reste.

nja

exemplet du kontrade med var ju en femotonåring 😄

edit: vilket iofs stärker din poäng, inte min när jag tänker efter 😎

sen sa han ju också först

Mjorå, det var fint spelat. Hade ni varit lika imponerade av en trettonårig pojke?

så visst handlade det en del om inte bara postningen utan också attityden detta tas emot med

men ok då.... 0,7 kan du få

men inte mer än så

och bara för att det är fredag å fotbolls vm kickar igång! 😱

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla japanska tv-spel som bygger på snabba reaktioner och koordination med både armar och ben (dvs. mer än bara dansmattespel) har visat resultat! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe var "rätt säker på att det varit en 13-årig grabb som spelat det där så hade det inte postats på det här forumet." Och det var där han var helt ute och reste.

Nej, han har ju som sagt helt rätt.

Utbudet dikterar nyhetsvärdet. Det finns hur många bra 13-åriga grabbtrummisar som helst så varför skulle man då orka bry sig?

Inget konstigt med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, han har ju som sagt helt rätt.

OK, OK... vad som än paddlar din kanot.

Det finns i alla fall de — förutom du och D Vibe då — som faktiskt helt okonstlat kan bli imponerade av unga förmågor utan att lägga något värde i huruvida det rör sig om en kille eller tjej, eller "hur många" det handlar om. Det som impar på mig är deras ringa ålder — de här kidsen (och särskilt den där gitarrist-"ungen" i den andra tråden som enligt D Vibe inte finns) spelar ju för helvete sketan av inte så få s.k. proffs.

DÄREMOT — när det gäller business, då kan det ha en viss betydelse när det gäller kön. En gång i tiden lekte jag manager åt några unga förmågor som hade enorma potentialer; mest för deras talang, givetvis, men också (mest för min del) för att de var tjejer. Dessvärre höll det inte så värst länge (dem själva emellan) och på något sätt kände jag en förlust som inte gick att mäta med andra liknande "affärsavslut".

Link to comment
Dela på andra sajter

äh

det som impar på mig är ju att dom är duktiga på nåt

Ja, det låter ju himla "korrekt"... Men ändå, om Eric Singer, som jag tycker är en fantastisk trummis, "battlade" med en 15-åring, och det inte gick att skilja dessa två åt i deras respektive utförande — då hade jag nog inte kunnat låta bli att ge en extra applåd för 15-åringen.

Stäm mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...